Terapia logopedyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(55)
Forma i typ
Książki
(54)
Publikacje fachowe
(23)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Publikacje naukowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Dostępność
dostępne
(95)
tylko na miejscu
(12)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(17)
Czytelnia Nowy Sącz
(4)
Wypożyczalnia Gorlice
(28)
Czytelnia Gorlice
(2)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(7)
Czytelnia Nowy Targ
(4)
Wypożyczalnia Limanowa
(27)
Czytelnia Limanowa
(2)
Wypożyczalnia Rabka
(6)
Wypożyczalnia Zakopane
(12)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(10)
Autor
Domagała Aneta
(4)
Radwańska Anna
(4)
Rominiecka-Stec Alicja
(4)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(4)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(3)
Baranowska Sabina
(2)
Błasiak-Tytuła Marzena
(2)
Dell Carl W
(2)
Emiluta-Rozya Danuta
(2)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Manicki Krystian
(2)
Michalik Mirosław (1973- )
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Abbink-Spruit Manon
(1)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Chorębała Ewelina
(1)
Gajda Stanisław
(1)
Galewska-Kustra Marta
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Glej Sandra
(1)
Grzelak Ewa (logopeda)
(1)
Jankowska Małgorzata (logopeda)
(1)
Jastrzębowska Grażyna
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Kelman Elaine
(1)
Kobus Małgorzata
(1)
Korona-Moskała Małgorzata
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kozanecka Ewa
(1)
Kozłub Artur
(1)
Krajewska Małgorzata (neurolog)
(1)
Krzemińska Marcelina
(1)
Kukuła Maria
(1)
Kulawiecka Kinga
(1)
Kułaga Karolina
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Kądzioła Małgorzata
(1)
Kłos Joanna
(1)
Ligęza Maria
(1)
Maksymowicz Krystyna
(1)
Markowska Magdalena
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nicholas Alison
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Pająk Jerzy
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pelc-Pękalska Olga
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Polinkiewicz Marzena
(1)
Potocka Agnieszka
(1)
Przebinda Ewa
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Robak Andrzej
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Sambor Barbara
(1)
Senkowska Bożena
(1)
Sitek Emilia J
(1)
Sitek Emilia J. Autor
(1)
Siudak Anna
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skibska Joanna
(1)
Skoczek Anna (logopeda)
(1)
Szczepańska Krystyna
(1)
Szubstarska Dorota
(1)
Szubstarski Tomasz
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tarkowski Zbigniew
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Toczyska Bogumiła
(1)
Wasila Kinga
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wójcik-Topór Paulina
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Śniatkowski Sławomir
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(55)
Odbiorca
Logopedzi
(26)
Rodzice
(7)
Pedagodzy
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Terapeuci
(6)
Przedszkola
(5)
Psycholodzy
(5)
Dzieci
(4)
6-8 lat
(3)
Dorośli
(3)
Nauczyciele
(3)
0-5 lat
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
9-13 lat
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Polska
(4081)
Język polski
(3763)
Literatura polska
(2801)
Poezja polska
(2759)
Matematyka
(2413)
Terapia logopedyczna
(-)
Dziecko
(2157)
Wychowanie
(1657)
Historia
(1654)
Nauczanie
(1574)
Nauczanie początkowe
(1442)
Wychowanie przedszkolne
(1410)
Pedagogika
(1309)
Filozofia
(1285)
Nauczyciele
(1215)
Opowiadanie polskie
(1195)
Literatura
(1192)
Wychowanie w rodzinie
(1180)
Fizyka
(1169)
Powieść polska
(1144)
Rodzina
(1125)
Nauczanie zintegrowane
(1116)
Młodzież
(1040)
Szkolnictwo
(1005)
Psychologia
(991)
Regionalia
(986)
Sztuka
(945)
Pamiętniki polskie
(911)
Język angielski
(886)
Dramat polski
(836)
Chemia
(803)
Pisarze polscy
(795)
Dzieci
(767)
Oświata
(762)
Kultura
(756)
Biologia
(689)
Geografia
(684)
Publicystyka polska
(656)
Uczucia
(635)
Uczniowie
(627)
Osobowość
(623)
Uczenie się
(615)
Wojsko
(590)
Język niemiecki
(585)
Muzyka
(585)
Kobieta
(560)
Podręczniki akademickie
(559)
Biografie
(550)
Technika
(506)
Psychoterapia
(505)
Wydawnictwa popularne
(502)
Język rosyjski
(496)
Przyroda
(493)
Relacje międzyludzkie
(488)
Czytanie
(480)
Mowa
(479)
Miłość
(473)
Etyka
(460)
Socjologia
(452)
Matura
(449)
Żydzi
(449)
Unia Europejska
(447)
Powieść francuska
(446)
Warszawa
(446)
Powieść angielska
(440)
Kraków (woj. małopolskie)
(433)
Wojna 1939-1945 r.
(432)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(426)
Psychologia społeczna
(425)
Pedagogika specjalna
(422)
II wojna światowa (1939-1945)
(405)
Przyjaźń
(393)
Logopedia
(392)
Gry i zabawy
(389)
Zwierzęta
(383)
Wychowanie fizyczne
(375)
Powieść amerykańska
(374)
Psychologia wychowawcza
(374)
Rośliny
(373)
Prawo
(371)
Powieść rosyjska
(364)
Nauka
(357)
Gry edukacyjne
(354)
Astronomia
(352)
Biografia
(352)
Informatyka
(352)
Pisanie
(349)
Mózg
(344)
Myślenie
(342)
Religia
(332)
Psychologia rozwojowa
(329)
Podręczniki
(326)
Bibliotekarstwo
(323)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(323)
Polityka
(321)
Edukacja ekologiczna
(320)
Polacy za granicą
(320)
Gry i zabawy umysłowe
(311)
Alkoholizm
(309)
Bajkoterapia
(308)
Dziatki
(307)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Praca zbiorowa
(10)
Opracowanie
(7)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Podręcznik
(5)
Ćwiczenia logopedyczne
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Monografia
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Językoznawstwo
(16)
Medycyna i zdrowie
(13)
Psychologia
(9)
Biologia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Struktura książki obejmuje dwie części, które odnoszą się do zapowiedzi w tytule. Pierwsza z nich dotyczy diagnozy i terapii w ujęciu logopedycznym, psychologicznym i medycznym, druga zaś podejmuje problematykę diagnozy i terapii w ujęciu edukacyjnym, pedagogicznym i społecznym. Obie perspektywy łączą się w działaniu pomocowym, jednak ich konteksty teoretyczne wyjaśniające mechanizm trudności czy zaburzeń pozostają odrębne, autonomiczne, co jest przedmiotem dyskursu podjętego w gronie logopedów. Pytanie o synergię versus rozdzielność dyscyplin (subdyscyplin) naukowych zajmujących się tematyką diagnozy i terapii pozostaje otwarte i stanowi inspirację do dalszych poszukiwań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72707, 72749 (2 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-56.264 (2 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32365 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20256 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wczesna interwencja logopedyczna / redakcja naukowa Katarzyna Kaczorowska-Bray, Stanisław Milewski. - Wydanie II, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021. - 918 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Część 1. Dziecko zagrożone nieprawidłowościami w rozwoju mowy i języka; Rozdział 1: Jolanta Panasiuk: Neurologiczne uwarunkowania rozwoju mowy; Rozdział 2: Małgorzata Matyja, Iwona Doroniewicz: Neurorozwojowe podstawy rozwoju mowy i terapii logopedycznej; Rozdział 3: Agnieszka Banaszkiewicz: Akwizycja mowy w pierwszych latach życia; Rozdział 4: Bogumiła Stoińska: Ocena rozwoju psychoruchowego dzieci z grup ryzyka; Rozdział 5: Olga Przybyła: Proce-sy przetwarzania sensorycznego w stymulowaniu rozwoju małego dziecka; Rozdział 6: Beata Sie-bert, Barbara Kamińska: Wczesne uwarunkowania rozwoju twarzoczaszki i narządu żucia; Rozdział 7: Stanisław Milewski: Logopedyczne aspekty językowego kontaktowania się dorosłych z małymi dziećmi; Rozdział 8: Magdalena Chrzan-Dędkoś: Rozwój dzieci urodzonych przedwcześnie; Roz-dział 9: Teresa Jadczak-Szumiło: Rozwój mowy dzieci z FASD; Rozdział 10: Jolanta Panasiuk: Spe-cyficzne zaburzenia rozwoju mowy w diagnozie i terapii logopedycznej; Rozdział 11: Aneta R. Borkowska, Agnieszka Robak: SLI a afazja/dysfazja rozwojowa i dziecięca afazja nabyta - ujęcie neuropsychologiczne; Rozdział 12: Katarzyna Kaczorowska-Bray, Stanisław Milewski: Specyfika rozwoju umiejętności komunikacyjnych dzieci z uszkodzeniem narządu wzroku; Część 2. Podstawy wczesnej interwencji logopedycznej; Rozdział 13: Anna Regner: Wczesna interwencja logopedycz-na zapobiegająca zaburzeniom ustno-twarzowym; Rozdział 14: Beata Pusz: Wczesna interwencja i stymulacja rozwoju dziecka na oddziale neonatologicznym; Rozdział 15: Danuta Pluta-Wojciechowska: Wczesna interwencja logopedyczna w przypadku dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia; Rozdział 16: Jakub Skrzek: Diagnoza i terapia funkcji pokarmowych w obrębie okoli-cy orofacjalnej - połykania, gryzienia i żucia; Rozdział 17: Agnieszka Rożek, Dawid Larysz: Wcze-sna interwencja u dzieci z dysfunkcjami powstałymi na tle izolowanych kraniosynostoz; Rozdział 18: Urszula Mirecka: Wczesna interwencja logopedyczna w mózgowym porażeniu dziecięcym; Rozdział 19: Jagoda Cieszyńska- Rożek, Marta Korendo: Wczesna interwencja terapeutyczna w ujęciu metody krakowskiej; Rozdział 20: Anita Lorenc: Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego; Rozdział 21: Jacek J. Błeszyński; Ilona Brzozowska-Misiewicz, Marlena Twardo: Za-rys terapii logopedycznej dzieci z zespołami wad wrodzonych; Rozdział 22: Dorota Podgórska-Jachnik: Specyfika wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji logopedycznej w pracy z dziećmi z uszkodzonym słuchem; Rozdział 23: Halina Pawłowska- Jaroń: Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z diagnozą padaczki; Rozdział 24: Kamila Talaśka: Programy Centrum Hanen jako przykład niedyrektywnego podejścia do pracy z dziećmi z zaburzeniami komuinikacji; Rozdział 25: Katarzyna Szady: Wczesna interwencja terapeutyczna i wspomaganie rozwoju w nurcie pedagogiki leczniczej Marii Montessori; Rozdział 26: Olga Przybyla, Katarzyna Kasica-Bańkowska: Wychowa-nie słuchowe małego dziecka; Rozdział 27: Anna Walencik-Topiłko: Ćwiczenia słuchowe i ruchowe w terapii małego dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy; Część 3. Dziecko z wyzwaniami rozwojo-wymi - aspekty pracy terapeutycznej; Rozdział 28: Małgorzata Fuchs, Ewa Kulig: Neurorozwojowa diagnostyka i terapia metodą Vojty; Rozdział 29: Małgorzata Matyja: Metoda NDT-Bobath; Roz-dział 30: Ilona Brzozowska -Misiewicz: Koncepcja Rodolfo Castillo Moralesa; Rozdział 31: Joanna Kowalewska, Małgorzata Koczyk: Wpływ neurosensomotorycznej integracji odruchów na kształto-wanie rozwoju psychomotorycznego i kognitywnego u dzieci; Rozdział 32: Daria Jodzis: Integracja sensoryczna we wczesnej interwencji logopedycznej; Część 4. Współpraca terapeuty z rodziną dziecka z zaburzeniami rozwojowymi; Rozdział 33: Anna Walencik-Topiłko, Agnieszka Banaszkie-wicz: Profilaktyka logopedyczna; Rozdział 34: Agnieszka Banaszkiewicz, Anna Walencik-Topiłko: Współpraca logopedy z rodzicami dzieci poddawanych terapii logopedycznej; Rozdział 35: Urszula Bernatowicz-Łojko, Jacek J. Błeszyński, Anna Studniczek, Marlena Twardo, Aleksandra Wesołow-ska: Karmienie naturalne jako element wsparcia matki/rodziny i rozwoju dziecka - znaczenie banku mleka kobiecego; Rozdział 36: Łucja Bieleninik: Wczesna interwencja wobec dziecka z grupy ryzy-ka i jego rodziny na oddziale noworodkowym i niemowlęcym; Rozdział 37: Magdalena Chrzan-Dętkoś: Psychologiczne uwarunkowania trudności w rozwoju mowy dziecka - perspektywa psy-chodynamiczna. [JK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 158, 157 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wczesna interwencja logopedyczna to kolejny tom z serii podręczników akademickich Logopedia XXI Wieku. W ostatnich latach nastąpił wzrost zainteresowania problematyką wczesnej interwencji logopedycznej, czego jedną z przyczyn stały się regulacje prawne, stwarzające możliwości zatrudniania logopedów, specjalizujących się w diagnozie i terapii dziecka od okresu noworodkowego. Przygotowana pozycja jest kierowana do osób, które tematyką tą są zainteresowane i chciałyby poszerzyć swoją wiedzę na temat etiologii zaburzeń rozwojowych, ich charakterystyki oraz przebiegu, a także metod pracy stosowanych w szeroko pojętej terapii tej najmłodszej grupy logopedycznych podopiecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-56.264 (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./376-56.264 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32175 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Niniejsza publikacja to gotowy program terapeutyczny – dokładny opis Podejścia Interakcyjnego Rodzic-Dziecko – Palin PCI, w którym ogromny nacisk położono na współpracę między rodzicami a dziećmi. Autorki dowodzą, że tylko pełne zrozumienie potrzeb najmłodszych pozwala na skuteczną interwencję logopedyczną. Omawiają jej kolejne etapy i ilustrują ją opisami przypadków. Prowadzą czytelnika przez zawiłości programu i wyjaśniają wątpliwości, które mogą się nasunąć w trakcie jego lektury. W aneksie zamieszono kwestionariusze i arkusze niezbędne do przeprowadzenia terapii. Dokumenty te znajdują się także na dołączonej do książki płycie. Program Elaine Kelman i Alison Nicholas to odróżnia od innych podejść terapeutycznych, że promowana jest w nim partnerska relacja między logopedą (specjalistą do spraw jąkania) a rodzicem (specjalistą do spraw swojego dziecka). Należy także zaznaczyć, że przedstawione w książce Podejście Interakcyjne Rodzic–Dziecko – Palin PCI może być z powodzeniem adaptowane to terapii innych zaburzeń mowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75793, 75794 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Czwarta część zeszytu ćwiczeń logopedycznych „Zdania obrazkowo- wyrazowe” obejmuje swoim zakresem terapię głosek syczących, tj. s, z, c, dz. Tym samym rozpoczynamy blok ćwiczeń dedykowanych trzem szeregom, które, jak wiemy z doświadczenia, sprawiają maluchom wiele trudności. Materiał przeznaczony jest do terapii logopedycznej dzieci w każdym wieku z nieprawidłową wymową głosek syczących, osób niepełnosprawnych intelektualnie oraz dzieci objętych wczesnym wspomaganiem rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-56.264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logostorki. Teksty do terapii logopedycznej oraz ćwiczeń ogólnorozwojowych. Głoska [r] to zbiór 22 wierszyków przeznaczonych do usprawniania prawidłowej realizacji głoski [r]. Opracował je doświadczony logopeda i terapeuta pedagogiczny. Publikacja, oprócz tekstów, zawiera ćwiczenia łączące oddziaływanie logopedyczne z ogólnorozwojowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34227 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla logopedów, rodziców i opiekunów dzieci w różnym wieku, z opóźnionym rozwojem mowy, ale także z niepełnosprawnością intelektualną, z niedosłuchem, autyzmem, zespołem Aspergera, mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa. Zamieszczony w niej bogaty materiał wyrazowy dotyczący samogłosek ustnych [a, i, u, e, o, y] pozwali utrwalić ich artykulację, co znacznie usprawni rozwój mowy dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-56.264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia afazji : ćwiczenia aktualizacji wyrazów / Krystian Manicki. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 125 stron ; ilustracje
(Engram)
Zaburzenia afatyczne mogą pojawić się między innymi po przebytym udarze mózgu czy urazie głowy, występują więc stosunkowo często. Chorzy z afazją wymagają intensywnej, nierzadko wielomiesięcznej, rehabilitacji logopedycznej. Autor – logopeda pracujący na co dzień z pacjentami z afazją – zdaje sobie sprawę, jak ważną rolę w tym procesie odgrywa dobór odpowiedniego materiału ćwiczeniowego. Problemy z aktualizacją wyrazów należą do najpoważniejszych trudności, z którymi mierzą się osoby z afazją, dlatego niezwykle istotne jest, by powstawały różnorodne pomoce terapeutyczne, wychodzące naprzeciw potrzebom pacjentów i terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34097 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia afazji. Cz. 2, Trening nazywania / Krystian Manicki ; [rysunki Karolina Kułaga]. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2024. - 162 strony : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Publikacja stanowi kontynuację zbioru Terapia afazji. Ćwiczenia aktualizacji wyrazów. Zawiera ćwiczenia możliwie najpełniej odpowiadające potrzebom dorosłych osób z afazją w zakresie terapii zaburzeń nazywania. O ile jednak pierwsza część bazowała na rzeczownikach, jako części mowy występującej w polszczyźnie mówionej najliczniej, o tyle druga skupia się na czasownikach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34603 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dla początkujących logopedów, nauczycieli przedszkolnych oraz wczesnoszkolnych i rodziców oprócz potrzebnej wiedzy teoretycznej zawiera mnóstwo praktycznych porad oraz pomysłów na ćwiczenia i zabawy logopedyczne. Książka została podzielona na sześć rozdziałów odpowiadających kolejno: sygmatyzmowi (dwa rozdziały, każdy dotyczący innego aspektu tej wady wymowy), rotacyzmowi, ubezdźwięcznianiu, opóźnionemu rozwojowi mowy, jąkaniu. Każdy rozdział zawiera potrzebną dawkę wiedzy na temat przedstawianego zaburzenia logopedycznego, ale przede wszystkim przyporządkowany mu zestaw ćwiczeń oraz zbiór pomysłów na ukierunkowane logopedycznie zabawy. Czytelnik otrzymuje gotowy scenariusz pracy z dzieckiem zmagającym się z określoną wadą wymowy. Dowiaduje się, jak tę wadę rozpoznać, jak przygotować aparat artykulacyjny do ćwiczeń, jak je przeprowadzić, w co się bawić, a także jakich pomocy użyć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50720 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34565 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uwierz w siebie. Program terapeutyczny dla uczniów o specyficznych i specjalnych potrzebach edukacyjnych to publikacja wychodząca naprzeciw potrzebom edukacyjnym dzieci mających problemy w nauce czytania i pisania.Odbiorca (terapeuta, logopeda, oligofrenopedagog) znajdzie tu szczegółowy program postępowania i pracy z dziećmi mającymi problemy na zaznaczonych polach. W programie tym zawarte zostały założenia i cele pracy terapeutyczno-edukacyjnej oraz treści nauczania wraz z metodami ich realizacji. W trakcie tworzenia programu uwzględnione zostały potrzeby intelektualne dziecka, a także potrzeba wyrównywania jego braków edukacyjnych. Program umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych, pozwala na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiału, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania.Proponowana pozycja może być wykorzystana w pracy z uczniami klas 1–3 oraz 4–6 szkoły podstawowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018.48 / II (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 30049 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18901 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Kolejny tom z serii Logopedia XXI Wieku jest pozycją zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków zajmujących się logopedią w perspektywie diagnostyczno-terapeutycznej oraz teoretyczno-metodologicznej. Autorzy poszczególnych rozdziałów – badacze z Polski, Czech, Rosji, Słowacji, Stanów Zjednoczonych i Włoch – we wnikliwych i często nowatorskich pracach prezentują kierunki refleksji naukowej i praktycznej współczesnej logopedii. Niniejsza monografia ukazuje więc stan obecny logopedii i poprzez ustalenia, które niejednokrotnie wyznaczają nowe obszary badawcze, wychyla się ku przyszłości, zarazem jednak czerpie inspiracje z bogatego dorobku przeszłych pokoleń badaczy zaburzeń mowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72425, 72640 (2 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 376-56.264 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32315 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376.36 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia i edukacja z psem / pod redakcją Agnieszki Potockiej. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 2019. - 214, [1] stron : fotografie ; 21 cm.
Autorzy książki opisali terapię i edukację z udziałem psów w kontekście badań naukowych, praktyki terapeutów i nauczycieli oraz międzynarodowych standardów Animal Assisted Interventions (AAI). Czytelnik znajdzie tu: próbę odpowiedzi na pytanie czy i kiedy warto angażować psy do zajęć edukacyjnych lub terapeutycznych oraz jaki jest sens takich działań, przegląd badań związanych z efektywnością AAI, wiedzę na temat zagadnień praktycznych, takich jak profilaktyka pogryzień, dogoterapia w treningu zachowań społecznych, w terapii dzieci z zaburzeniami zachowania, możliwość wprowadzania elementów dogoterapii w pracy logopedy, informacje na temat programów (także resocjalizacyjnych) opieki i pomocy zwierzętom oraz ich wpływu na postawy i osobowość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73876 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32998 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia dla praktyków)
Przedstawiona książka, skierowana do logopedów praktyków, została poświęcona problematyce wykorzystania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC) w pracy z osobami z deficytami uniemożliwiającymi lub znacznie utrudniającymi mówienie. Autorzy, dzieląc się ekspercką wiedzą, omawiają podstawy teoretyczne proponowanych oddziaływań logopedycznych oraz prezentują rozwiązania praktyczne – procedury, strategie i techniki, dzięki którym dziecko z problemami komunikacyjnymi może otrzymać niezbędne narzędzia – system znaków i reguł o charakterze gramatycznym – za sprawą których będzie posługiwało się mową. Przez wiele lat głębokie trudności komunikacyjne były domeną logopedii. Dziś powinny być zadaniem dla nowej przestrzeni wiedzy i umiejętności, której horyzonty są zakreślane i przez logopedię, i przez obszar wiedzy oraz praktyki terapeutycznej określany mianem AAC. Walory edukacyjne książki są bezsporne, przedstawiona w niej metodyka stosowania komunikacji wspomagającej i alternatywnej (AAC – augmentative and alternative communication) zainteresuje zarówno logopedów, jak i innych specjalistów zajmujących się terapią pacjentów ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi, a także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki. Z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, prof. UMCS
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50675 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 2 dotyczy: łączenia cech, wykreślanek. Łączenie cech jest umiejętnością, która wspomaga koncentrację, analizę i syntezę wzrokową, odkrywanie relacji pomiędzy elementami i myślenie przez analogię. Są to funkcje, które w dużej mierze angażują pracę lewej półkuli mózgu, tak często zablokowaną u współczesnych dzieci. Wykreślanki wspomagają funkcje wzrokowe, spostrzegawczość oraz poprawiają koncentrację. Są świetnym materiałem ćwiczącym funkcje zaburzone przy zagrożeniu dysleksją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Targ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50117 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 3 dotyczy: sekwencji, włączania i wyłączania z kategorii. Zdolność wykonywania sekwencji ruchów, zapamiętywania kolejności dźwięków i znaków oraz odtwarzania ich warunkuje skuteczne funkcjonowanie człowieka w świecie, a w tym sprawne posługiwanie się językiem. Zdolność kategoryzacji jest podstawową umiejętnością, która pozwala porządkować otaczającą nas rzeczywistość, co przekłada się na zdolność do uczenia się języka zarówno na poziomie zapamiętywania nowych słów, jak i przyswajania reguł nim rządzących, a to z kolei pozwala przyswajać zasady obowiązujące w społeczeństwie. Ćwiczenia zawarte w tej części pozwolą stymulować wszystkie te funkcje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Targ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50115 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 1 dotyczy: - umiejętności analizy i syntezy słuchowej, - funkcji językowych u dzieci przedszkolnych oraz w młodszym wieku szkolnym. Karty zostały opracowane w oparciu o materiał obrazkowo-wyrazowy i teksty. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie funkcji językowych i analizatora słuchowego, który ma istotne znaczenie przy ćwiczeniach artykulacyjnych, stymulowaniu rozwoju słownictwa oraz kompetencji językowych. Karty pracy są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 75807 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Targ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Targ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50116 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148, 147 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty systemu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego sposobu nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72971 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz72970/XXIA (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47965 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32518 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376.36 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20492 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 1273 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-56.264 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej