Pedagodzy specjalni
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(58)
Forma i typ
Książki
(58)
Publikacje dydaktyczne
(29)
Publikacje fachowe
(26)
Publikacje naukowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(108)
tylko na miejscu
(16)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(27)
Czytelnia Nowy Sącz
(10)
Wypożyczalnia Gorlice
(15)
Czytelnia Gorlice
(6)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(10)
Wypożyczalnia Limanowa
(29)
Wypożyczalnia Rabka
(9)
Wypożyczalnia Zakopane
(22)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(8)
Autor
Naprawa Renata
(8)
Tanajewska Alicja
(8)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Doroszewska Janina (1900-1979)
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Guz Sabina
(2)
Guzy Anna
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Plichta Piotr (pedagog)
(2)
Sowa Józef
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(2)
Wilczewska Natalia
(2)
Wolska Danuta
(2)
Wrzesiński Sławomir
(2)
Baran Jolanta
(1)
Baraniewicz Maciej
(1)
Batko Ewa
(1)
Bielecki Jan
(1)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Brejnak Wojciech
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chrzanowska Iwona (pedagog)
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Czajka Ewa (1978- )
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Czyżewski Dariusz
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Domagalska-Kurdziel Ewa
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Dryżałowska Grażyna (1951- )
(1)
Dyduch Ewa
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Dysarz Zofia
(1)
Fornalik Izabela
(1)
Gałecki Piotr (nauki medyczne)
(1)
Graczyk Małgorzata
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Halbera Grażyna
(1)
Hryniewicka Anna
(1)
Hwang Małgorzta
(1)
Jakubczak-Gębala Marta
(1)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(1)
Jurczyk Marta
(1)
Kalinowski Marian
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kasprzewska Ewa
(1)
Kielin Jacek
(1)
Kilian Marlena
(1)
Klaczak Marzena
(1)
Komorowska Agata
(1)
Komorowska Olga
(1)
Kopeć Danuta
(1)
Korendo Marta
(1)
Kornaś Dorota
(1)
Kosakowski Czesław (1940- )
(1)
Kosiniak-Szeremeta Joanna
(1)
Kożuchowska Dorota
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kucharczyk Izabella
(1)
Kudłacik Ewa
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kulesza Ewa
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Lausch-Żuk Jolanta
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Liwo Helena
(1)
Mach Cecylia
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Maurer Alicja
(1)
Mazanek Ewa
(1)
Melerska Wioleta
(1)
Mikrut Adam
(1)
Molicka Maria
(1)
Musielewicz Adam
(1)
Myers Jennifer McIlwee
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Ochał Joanna
(1)
Olechowska Agnieszka
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Orkwiszewska Agnieszka
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Pietras Tadeusz Bogdan
(1)
Pilecki Jan
(1)
Piotrowska-Madej Klaudia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(37)
Kraj wydania
Polska
(57)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(56)
Odbiorca
Dzieci
(1981)
6-8 lat
(1390)
Dorośli
(1135)
9-13 lat
(1080)
Młodzież
(869)
Pedagodzy specjalni
(58)
Nauczyciele
(800)
0-5 lat
(742)
Rodzice
(737)
Szkoły wyższe
(514)
Studenci
(484)
14-17 lat
(452)
Szkoły podstawowe
(329)
Psycholodzy
(236)
Pedagodzy
(219)
Logopedzi
(135)
Przedszkola
(134)
Psychoterapeuci
(120)
Nauczyciele przedszkoli
(119)
Terapeuci
(112)
Szkoły średnie
(107)
Nauczyciele nauczania początkowego
(105)
Terapeuci zajęciowi
(100)
Kobieta
(95)
Nauczyciele języka polskiego
(89)
Historycy
(86)
Klasa 1.
(85)
Klasa 3.
(85)
Klasa 2.
(78)
Mężczyzna
(77)
Nauczanie początkowe
(72)
Lekarze
(68)
Klasa 8.
(67)
Licea
(59)
Szkoły ponadpodstawowe
(58)
Dyrektorzy szkół
(57)
Klasa 4.
(56)
Gimnazja
(54)
Klasa 6.
(54)
Klasa 5.
(52)
Klasa 7.
(44)
Wychowawcy klas
(44)
Psychiatrzy
(43)
Szkoły ponadgimnazjalne
(39)
Technikum
(39)
Fizjoterapeuci
(37)
Nauczyciele geografii
(34)
Bibliotekarze
(33)
Menedżerowie
(32)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(30)
Pracownicy socjalni
(30)
Prawnicy
(29)
Artyści
(28)
Poziom podstawowy
(28)
Terapeuci pedagogiczni
(28)
Szkoły specjalne
(27)
Nauczyciele szkół podstawowych
(26)
Socjolodzy
(26)
Pracownicy naukowi
(24)
Uczniowie
(23)
Nauczyciele matematyki
(22)
Pedagodzy szkolni
(22)
Psycholodzy kliniczni
(22)
Nauczyciele historii
(21)
Uczniowie szkół średnich
(21)
Pracownicy oświaty
(20)
Przedsiębiorcy
(20)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(19)
Ukraińcy
(19)
Arteterapeuci
(18)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(18)
Neurolodzy
(18)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(18)
Nauczyciele akademiccy
(16)
Wychowawcy małych dzieci
(16)
Dyrektorzy przedszkoli
(15)
Nauczyciele muzyki
(15)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(14)
18+
(13)
Kulturoznawcy
(13)
Nastolatki
(13)
Osoby w wieku starszym
(13)
Poziom rozszerzony
(13)
Biblioterapeuci
(12)
Doradcy zawodowi
(12)
Dziewczęta
(12)
Szkoły zawodowe
(12)
Uczniowie szkół podstawowych
(12)
Chłopcy
(11)
Coachowie
(11)
Nauczyciele języków
(11)
B1 (poziom biegłości językowej)
(10)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(10)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(10)
Pediatrzy
(10)
Archeolodzy
(9)
Nauczyciele biologii
(9)
Nauczyciele fizyki
(9)
Nauczyciele szkół średnich
(9)
Pracodawcy
(9)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Pedagogika specjalna
(16)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(13)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(12)
Nauczanie
(10)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Nauczanie początkowe
(5)
Niepełnosprawność intelektualna
(5)
Osoby z niepełnosprawnością
(5)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Rozwój poznawczy
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Autyzm
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Grafomotoryka
(4)
Język polski
(4)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Zespół Downa
(4)
Dziecięce porażenie mózgowe
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Kształcenie
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Metoda Montessori
(3)
Mowa
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Niepełnosprawność
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Sprawność motoryczna
(3)
Zainteresowania
(3)
Czytanie
(2)
Diagnoza
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Figury geometryczne
(2)
Fizjoterapia dziecięca
(2)
Geometria euklidesowa
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Korekcja mowy
(2)
Metody nauczania
(2)
Myślenie matematyczne
(2)
Niedowidzący
(2)
Nieletni przestępcy
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(2)
Niewidomi
(2)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pisanie
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Rodzina
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wzrok
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
Zaburzenia odżywiania
(2)
Zaburzenia zachowania
(2)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Afazja
(1)
Akceptacja (postawa)
(1)
Arteterapia
(1)
Biblioterapia
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Diagnoza resocjalizacyjna
(1)
Dodawanie (matematyka)
(1)
Dogoterapia
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dotyk
(1)
Dzieci z zaburzeniami lękowymi
(1)
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami psychicznymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z zespołem Downa
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Geragogika specjalna
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Głuchoniewidomi
(1)
Głuchota
(1)
Hortiterapia
(1)
Implanty ślimakowe
(1)
Inność
(1)
Integracja społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Belgia
(1)
Francja
(1)
Niemcy
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(16)
Poradnik
(12)
Podręcznik
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Monografia
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Program nauczania
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Raport z badań
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Matematyka
(3)
Językoznawstwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
58 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pozycja wzbogacająca wiedzę na temat psychologicznych i społecznych aspektów mających wpływ na samopoczucie młodych ludzi z niepełnosprawnością wzrokową i ich funkcjonowanie w społeczeństwie. Pozycja skierowana do wszystkich zainteresowanych tą tematyką a w szczególności do psychologów i pedagogów specjalnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32408 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja porusza istotną kwestię funkcjonowania osób niepełnosprawnych, a w szczególności osób z upośledzeniem umysłowym, w płaszczyźnie społeczno-komunikacyjnej, pedagogicznej i edukacyjnej. Autor podkreśla, iż problem diagnozowania upośledzenia umysłowego na podstawie badań ilorazu inteligencji w przypadku takich osób nie pozwala na przedstawienie jednoznacznych wyników. Dopiero po przeprowadzeniu wnikliwszej analizy przedstawionej problematyki widoczna staje się potrzeba zmian zarówno w procesie kształcenia, jak i społecznym podejściu do osób z niepełnosprawnością. Autor, formułując na nowo pytanie "Co można uznać za upośledzenie intelektualne?", próbuje wyznaczyć jasny kierunek dla oddziaływań terapeutycznych i rewalidacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68176, 68039 (2 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31060 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20196 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwsza w Polsce tak obszerna monografia, która łączy interdyscyplinarne spojrzenie dotyczące zagadnienia niepełnosprawności intelektualnej z różnych perspektyw: medycznej, psychologicznej, społecznej i pedagogicznej. W sposób nowatorski podejmuje temat niepełnosprawności intelektualnej z jego specyfiką z punktu widzenia zarówno psychologa, pedagoga, lekarza psychiatry, internisty, neurologa i to w zakresie sposobu badania, diagnozowania, jak i terapii tej grupy pacjentów. Przybliża najnowszą wielospecjalistyczną wiedzę, obejmującą różne stopnie niepełnosprawności i towarzyszące im zróżnicowane zaburzenia sprawności motorycznej, zachowania, motywacji, emocjonalności, poznawcze, a także dysfunkcje psychiczne i behawioralne.Przeznaczona jest dla szerokiego grona odbiorców i to zarówno dla osób zawodowo zajmujących się problemami osób niepełnosprawnych intelektualnie - lekarzy, psychologów, pedagogów specjalnych, studentów wielu kierunków, a także tych wszystkich, którzy na co dzień żyją lub pracują z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie - rodziców, rodzin, opiekunów, pracowników Domów Opieki Społecznej, wolontariuszy, od których zależą efekty prowadzonej terapii i jakości życia osób z NI.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71368 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To nowoczesne i wieloaspektowe podejście do działań mających na celu upowszechnianie idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji, dla realizacji którego niezbędny jest odpowiedni poziom kompetencji społecznych współczesnego nauczyciela. Zaprezentowane przez Autorkę rekomendacje dla upowszechniania idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji oraz dla optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej zawierają wartościowy i bogaty zasób propozycji i możliwości inspirujący do podejmowania konstruktywnych i przemyślanych działań umożliwiających wdrażanie ich do praktyki edukacyjnej, stanowiąc jednocześnie cenny wymiar praktyczno-metodyczny opracowania. Przedstawione w monografii analizy teoretyczne oraz empiryczne pozwalają na poszerzenie i uporządkowanie wiedzy o specyfice funkcjonowania szkoły jako organizacji uczącej się oraz umożliwiającej uczenie się i wyzwalanie w wychowankach aktywności i zaradności życiowej. Służą również refleksji na temat wyzwań stawianych przed współczesnym nauczycielem oraz akcentują konieczność ciągłego doskonalenia warsztatu pracy współczesnego nauczyciela i jego szeroko rozumianych kompetencji społecznych".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37.01:37.091.2-057.16 (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./37 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49475 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13766 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji. Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: Wokół znanych kategorii i rozważań oraz Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi (z recenzji Prof. dr hab. Amadeusza Krausego).
Podręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter. Uważam, że książka będzie pożądanym materiałem dydaktycznym dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki a także studentów pokrewnych dyscyplin zainteresowanych problematyką niepełnosprawności. Praca powinna zainteresować również profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów (z recenzji Prof. dr hab. Andrzeja Twardowskego).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20227 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji. Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: "Wokół znanych kategorii i rozważań" oraz "Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z z osobami niepełnosprawnymi (z recenzji Prof. dr hab. Amadeusza Krausego).
Podręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter. Uważam, że książka będzie pożądanym materiałem dydaktycznym dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki a także studentów pokrewnych dyscyplin zainteresowanych problematyką niepełnosprawności. Praca powinna zainteresować również profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów (z recenzji Prof. dr hab. Andrzeja Twardowskego).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71225, 71224 (2 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47563 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31918 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19496 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma charakter fundamentalny zarówno z uwagi na swoją wartość naukową, jak i praktyczną. Stanowi wyjątkowo syntetyczny i esencjonalny wykład na temat wielowymiarowej diagnozy, zwanej dymensjonalną, zaburzeń rozwojowych z zakresu autyzmu, zespołu Aspergera i dysleksji, pokazuje miejsca sprawiające diagnostom najwięcej trudności z interpretacją ich przejawów, bo ujawniających się i ewoluujących na różnych etapach rozwoju dziecka, mających różny stopień nasilenia, wchodzących w korelacje z innymi zaburzeniami, a także normatywnymi wymiarami funkcjonowania jednostki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33885 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie)
Celem publikacji jest omówienie jednej z możliwych metod pracy nad językowymi sposobami skutecznego komunikowania się dzieci z uszkodzeniem słuchu, opartej na wczesnej nauce czytania oraz analiza słownika dwojga dzieci, od rozpoczęcia terapii do wieku szkolnego. Będzie to próba przyjrzenia się, z perspektywy logope­dycznej (a więc lingwistycznej, psychologicznej i socjologicznej) zja­wisku nabywania systemu językowego przez dzieci niesłyszące.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1492 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73038 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32505 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju chorob
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz72490/XXIA (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autystyczny świat Tymka / Ewa Czajka ; [ilustracje: Wioleta Melerska]. - Gdynia : Novae Res, copyright 2023. - 135, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Tymek jest sześciolatkiem ze spektrum autyzmu, który pasjonuje się pojazdami i ruchem drogowym. Jego plan dnia nie różni się od tego znanego większości przedszkolaków: poranne wstawanie, pobyt w przedszkolu, wieczory spędzane z rodziną. Tymka wyróżnia jednak sposób, w jaki próbuje zrozumieć otaczającą go rzeczywistość i innych ludzi. To utrudnia mu odnalezienie swojego miejsca wśród rówieśników. Wejdźcie do jego świata, a dowiecie się, z jakimi wyzwaniami musi się zmierzyć. „Autystyczny świat Tymka” to ważna opowieść o tolerancji, zrozumieniu i poszukiwaniu akceptacji. Jej pierwsza część pozwala lepiej poznać rzeczywistość, w jakiej funkcjonuje sześciolatek, druga natomiast daje możliwość zapoznania się z notatkami tworzonymi przez wychowawczynię chłopca. To właśnie te zapiski przydadzą się szczególnie nauczycielom, pedagogom specjalnym i psychologom jako przykład dobrych praktyk.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76987 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34480 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikację polecamy nauczycielom, pedagogom specjalnym, rodzicom, studentom kierunków pedagogicznych, a także wszystkim zainteresowanym problematyką diagnozy, funkcjonowania, rewalidacji/rehabilitacji, edukacji i społecznego wsparcia dzieci, młodzieży i dorosłych z wielozakresową niepełnosprawnością. Jej celem jest pomoc w dotarciu do istoty poszczególnych typów niepełnosprawności wielozakresowej, pokazanie złożoności problematyki, ale też zaprezentowanie konkretnych metod rewalidacji/rehabilitacji, możliwości edukacji i wsparcia osób nimi dotkniętych.Fragment
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46931 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna. Tom 1. Podstawowe problemy teorii i praktyki / Janina Doroszewska. - Wydanie II uzupełnione. - Wrocław, Warszawa, Kraków, Gdańsk, Łódź : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1989. - 714, [1] strona ; 25 cm.
Janina Doroszewska (ur. 7 kwietnia 1900 w Łodzi; zm. 22 września 1979 w Warszawie) - polska pedagog. Doktor filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalistka z zakresu pedagogiki terapeutycznej oraz kształcenia nauczycieli, mających uczyć w szkołach specjalnych. Profesor Państwowego Instytutu Pedagogiki Specjalnej i profesor Uniwersytetu Warszawskiego. Zainteresowania naukowe Janiny Doroszewskiej koncentrowały się wokół problematyki pedagogiki leczniczej, profilaktyki i terapii dziecięcej, a także problemów kształcenia nauczycieli pragnących podjąć pracę w szkołach specjalnych. Zajmowała się zagadnieniami opieki wychowawczej nad dziećmi chorymi i niepełnosprawnymi oraz ich terapią medyczną, psychologiczną i pedagogiczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54090, 55130, 55144 (3 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39860/1, 39858/1, 39679, 39856/1 (5 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22012 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1515/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna. Tom 2. Podstawowe problemy teorii i praktyki rewalidacji poszczególnych odchyleń od normy / Janina Doroszewska. - Wydanie II uzupełnione - Wrocław, Warszawa, Kraków, Gdańsak, Łódź : Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1989. - 698 stron : fotografie, rysunki ; 25 cm.
Janina Doroszewska (ur. 7 kwietnia 1900 w Łodzi; zm. 22 września 1979 w Warszawie) - polska pedagog. Doktor filozofii Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalistka z zakresu pedagogiki terapeutycznej oraz kształcenia nauczycieli, mających uczyć w szkołach specjalnych. Profesor Państwowego Instytutu Pedagogiki Specjalnej i profesor Uniwersytetu Warszawskiego. Zainteresowania naukowe Janiny Doroszewskiej koncentrowały się wokół problematyki pedagogiki leczniczej, profilaktyki i terapii dziecięcej, a także problemów kształcenia nauczycieli pragnących podjąć pracę w szkołach specjalnych. Zajmowała się zagadnieniami opieki wychowawczej nad dziećmi chorymi i niepełnosprawnymi oraz ich terapią medyczną, psychologiczną i pedagogiczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55131, 55145, 54091 (3 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39858/2, 39856/2, 39860/2, 39680 (5 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22013 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1516/Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki zaprezentowały rolę inkluzji w życiu społecznym i w edukacji z perspektywy pedagogiki specjalnej i pedagogiki społecznej. Przedstawiły wielość ujęć oraz podejść teoretycznych, badawczych i praktycznych, przeciwdziałających marginalizacji, dyskryminacji i wykluczeniu społecznemu. Dokonały analizy strategii pomocowych służących integracji wykluczonych w różne segmenty życia społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32672 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce ukazano, jak w przedszkolu i szkole dzieci kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori stopniowo odkrywają tajniki geometrii, korzystając pod kierunkiem nauczyciela ze specyficznych dla tego systemu edukacyjnego rozwojowych materiałów dydaktycznych. Są to środki, które, umożliwiając rozpoczynanie kształtowania pojęć geometrycznych od poznania zmysłowego i realnego działania na przedmiotach materialnych, poprzez czynności wyobrażone i abstrakcyjne, ułatwiają dziecku samodzielne konstruowanie wiedzy, tworzenie pojęć, formułowanie reguł postępowania, odkrywanie algorytmów i wzorów matematycznych, a także stosowanie ich z pełnym zrozumieniem w nowych sytuacjach. Zostały one przygotowane z myślą o tym, aby pomagać dziecku we wspinaniu się w procesie uczenia się na coraz wyższe poziomy rozumienia problemów i pojęć matematycznych dzięki własnej aktywności. Pozwalają jednocześnie zmienić sposób poznawania przez nie prawd matematycznych - z pamięciowego przyswajania gotowych (podawanych przez nauczyciela czy podręcznik) definicji, algorytmów i wzorów na samodzielne i aktywne ich poszukiwanie, odkrywanie i formułowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75723, 75724 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W książce ukazano, jak w przedszkolu i szkole dzieci kształcone zgodnie z założeniami pedagogiki Marii Montessori stopniowo odkrywają tajniki geometrii, korzystając pod kierunkiem nauczyciela ze specyficznych dla tego systemu edukacyjnego rozwojowych materiałów dydaktycznych. Są to środki, które, umożliwiając rozpoczynanie kształtowania pojęć geometrycznych od poznania zmysłowego i realnego działania na przedmiotach materialnych, poprzez czynności wyobrażone i abstrakcyjne, ułatwiają dziecku samodzielne konstruowanie wiedzy, tworzenie pojęć, formułowanie reguł postępowania, odkrywanie algorytmów i wzorów matematycznych, a także stosowanie ich z pełnym zrozumieniem w nowych sytuacjach. Zostały one przygotowane z myślą o tym, aby pomagać dziecku we wspinaniu się w procesie uczenia się na coraz wyższe poziomy rozumienia problemów i pojęć matematycznych dzięki własnej aktywności. Pozwalają jednocześnie zmienić sposób poznawania przez nie prawd matematycznych - z pamięciowego przyswajania gotowych (podawanych przez nauczyciela czy podręcznik) definicji, algorytmów i wzorów na samodzielne i aktywne ich poszukiwanie, odkrywanie i formułowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74319 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33456 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór ten wzbogaca wiedzę na temat specjalnych potrzeb edukacyjnych dzieci i młodzieży, zaznajamia z wynikami badań diagnostycznych przeprowadzonych wśród uczniów, z opiniami nauczycieli o uczniach mających specjalne potrzeby edukacyjne, wreszcie z badaniami procesu dydaktycznego. Artykuły skłaniają do głębszej refleksji nad tym, jak pracować z dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych, dostarczają przykładów metod i form tej pracy oraz wzorów postępowania dydaktycznego (zarówno w zespole klasowym, jak i indywidualnych).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71230, 71407 (2 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31572 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany tom dotyczy żywej i coraz bardziej aktualnej problematyki związanej z potrzebami edukacyjnymi młodzieży podlegającej różnorakim wpływom przemian cywilizacyjnych i technologicznych. Mimo znaczącej liczby publikacji poruszających te kwestie wydaje się, że wciąż pozostało wiele do powiedzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71408, 71231 (2 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31573 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44253 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej