Terapia logopedyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(55)
Forma i typ
Książki
(54)
Publikacje fachowe
(23)
Publikacje dydaktyczne
(18)
Publikacje naukowe
(16)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Dostępność
dostępne
(93)
tylko na miejscu
(12)
wypożyczone
(11)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(17)
Czytelnia Nowy Sącz
(4)
Wypożyczalnia Gorlice
(28)
Czytelnia Gorlice
(2)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(6)
Czytelnia Nowy Targ
(4)
Wypożyczalnia Limanowa
(26)
Czytelnia Limanowa
(2)
Wypożyczalnia Rabka
(6)
Wypożyczalnia Zakopane
(12)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(10)
Autor
Domagała Aneta
(4)
Radwańska Anna
(4)
Rominiecka-Stec Alicja
(4)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(4)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(3)
Baranowska Sabina
(2)
Błasiak-Tytuła Marzena
(2)
Dell Carl W
(2)
Emiluta-Rozya Danuta
(2)
Jankowska-Szafarska Lucyna
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Manicki Krystian
(2)
Michalik Mirosław (1973- )
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Abbink-Spruit Manon
(1)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Chorębała Ewelina
(1)
Gajda Stanisław
(1)
Galewska-Kustra Marta
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Glej Sandra
(1)
Grzelak Ewa (logopeda)
(1)
Jankowska Małgorzata (logopeda)
(1)
Jastrzębowska Grażyna
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Kelman Elaine
(1)
Kobus Małgorzata
(1)
Korona-Moskała Małgorzata
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kozanecka Ewa
(1)
Kozłub Artur
(1)
Krajewska Małgorzata (neurolog)
(1)
Krzemińska Marcelina
(1)
Kukuła Maria
(1)
Kulawiecka Kinga
(1)
Kułaga Karolina
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Kądzioła Małgorzata
(1)
Kłos Joanna
(1)
Ligęza Maria
(1)
Maksymowicz Krystyna
(1)
Markowska Magdalena
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nicholas Alison
(1)
Okrasińska Agnieszka
(1)
Pająk Jerzy
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pelc-Pękalska Olga
(1)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(1)
Polinkiewicz Marzena
(1)
Potocka Agnieszka
(1)
Przebinda Ewa
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Robak Andrzej
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Sambor Barbara
(1)
Senkowska Bożena
(1)
Sitek Emilia J
(1)
Sitek Emilia J. Autor
(1)
Siudak Anna
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Skibska Joanna
(1)
Skoczek Anna (logopeda)
(1)
Szczepańska Krystyna
(1)
Szubstarska Dorota
(1)
Szubstarski Tomasz
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tarkowski Zbigniew
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Toczyska Bogumiła
(1)
Wasila Kinga
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wójcik-Topór Paulina
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Śniatkowski Sławomir
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(55)
Odbiorca
Logopedzi
(26)
Rodzice
(7)
Pedagodzy
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Terapeuci
(6)
Przedszkola
(5)
Psycholodzy
(5)
Dzieci
(4)
6-8 lat
(3)
Dorośli
(3)
Nauczyciele
(3)
0-5 lat
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
9-13 lat
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Polska
(4081)
Język polski
(3763)
Literatura polska
(2801)
Poezja polska
(2759)
Matematyka
(2414)
Terapia logopedyczna
(-)
Dziecko
(2157)
Wychowanie
(1656)
Historia
(1654)
Nauczanie
(1573)
Nauczanie początkowe
(1442)
Wychowanie przedszkolne
(1408)
Pedagogika
(1309)
Filozofia
(1285)
Nauczyciele
(1215)
Opowiadanie polskie
(1195)
Literatura
(1192)
Wychowanie w rodzinie
(1180)
Fizyka
(1169)
Powieść polska
(1144)
Rodzina
(1124)
Nauczanie zintegrowane
(1116)
Młodzież
(1040)
Szkolnictwo
(1004)
Psychologia
(991)
Regionalia
(986)
Sztuka
(945)
Pamiętniki polskie
(911)
Język angielski
(886)
Dramat polski
(836)
Chemia
(803)
Pisarze polscy
(795)
Dzieci
(765)
Oświata
(761)
Kultura
(756)
Biologia
(689)
Geografia
(684)
Publicystyka polska
(656)
Uczucia
(635)
Uczniowie
(627)
Osobowość
(623)
Uczenie się
(615)
Wojsko
(590)
Język niemiecki
(585)
Muzyka
(585)
Kobieta
(560)
Podręczniki akademickie
(559)
Biografie
(550)
Technika
(506)
Psychoterapia
(504)
Wydawnictwa popularne
(502)
Język rosyjski
(496)
Przyroda
(493)
Relacje międzyludzkie
(488)
Czytanie
(480)
Mowa
(479)
Miłość
(473)
Etyka
(460)
Socjologia
(452)
Matura
(449)
Żydzi
(449)
Unia Europejska
(447)
Powieść francuska
(446)
Warszawa
(446)
Powieść angielska
(440)
Kraków (woj. małopolskie)
(433)
Wojna 1939-1945 r.
(432)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(426)
Psychologia społeczna
(425)
Pedagogika specjalna
(422)
II wojna światowa (1939-1945)
(405)
Logopedia
(392)
Przyjaźń
(391)
Gry i zabawy
(389)
Zwierzęta
(383)
Wychowanie fizyczne
(375)
Powieść amerykańska
(374)
Psychologia wychowawcza
(374)
Rośliny
(373)
Prawo
(371)
Powieść rosyjska
(364)
Nauka
(357)
Gry edukacyjne
(353)
Astronomia
(352)
Biografia
(352)
Informatyka
(352)
Pisanie
(349)
Mózg
(344)
Myślenie
(342)
Religia
(332)
Psychologia rozwojowa
(329)
Podręczniki
(326)
Bibliotekarstwo
(323)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(323)
Polityka
(321)
Edukacja ekologiczna
(320)
Polacy za granicą
(320)
Gry i zabawy umysłowe
(311)
Alkoholizm
(309)
Bajkoterapia
(308)
Turystyka
(308)
Temat: czas
2001-
(6)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Praca zbiorowa
(10)
Opracowanie
(7)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Podręcznik
(5)
Ćwiczenia logopedyczne
(5)
Materiały pomocnicze
(4)
Monografia
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Językoznawstwo
(16)
Medycyna i zdrowie
(13)
Psychologia
(9)
Biologia
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 2 dotyczy: łączenia cech, wykreślanek. Łączenie cech jest umiejętnością, która wspomaga koncentrację, analizę i syntezę wzrokową, odkrywanie relacji pomiędzy elementami i myślenie przez analogię. Są to funkcje, które w dużej mierze angażują pracę lewej półkuli mózgu, tak często zablokowaną u współczesnych dzieci. Wykreślanki wspomagają funkcje wzrokowe, spostrzegawczość oraz poprawiają koncentrację. Są świetnym materiałem ćwiczącym funkcje zaburzone przy zagrożeniu dysleksją.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Targ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50117 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 3 dotyczy: sekwencji, włączania i wyłączania z kategorii. Zdolność wykonywania sekwencji ruchów, zapamiętywania kolejności dźwięków i znaków oraz odtwarzania ich warunkuje skuteczne funkcjonowanie człowieka w świecie, a w tym sprawne posługiwanie się językiem. Zdolność kategoryzacji jest podstawową umiejętnością, która pozwala porządkować otaczającą nas rzeczywistość, co przekłada się na zdolność do uczenia się języka zarówno na poziomie zapamiętywania nowych słów, jak i przyswajania reguł nim rządzących, a to z kolei pozwala przyswajać zasady obowiązujące w społeczeństwie. Ćwiczenia zawarte w tej części pozwolą stymulować wszystkie te funkcje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Targ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50115 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 1 dotyczy: - umiejętności analizy i syntezy słuchowej, - funkcji językowych u dzieci przedszkolnych oraz w młodszym wieku szkolnym. Karty zostały opracowane w oparciu o materiał obrazkowo-wyrazowy i teksty. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie funkcji językowych i analizatora słuchowego, który ma istotne znaczenie przy ćwiczeniach artykulacyjnych, stymulowaniu rozwoju słownictwa oraz kompetencji językowych. Karty pracy są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 75807 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Targ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50118 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka jest przeznaczona dla osób, które podchodzą do zawodu terapeuty w sposób plastyczny i kreatywny. Zawiera ćwiczenia do wykorzystania podczas zajęć, będące inspiracją do wzajemnej współpracy podczas prowadzenia terapii, do wymieniania spostrzeżeń i doświadczeń, a w efekcie do tworzenia zindywidualizowanych i skorelowanych ze sobą programów terapii pełnych ćwiczeń, które zapewnią podopiecznym aktywne i ciekawe zajęcia oraz optymalny rozwój. Porady i ćwiczenia są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Targ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50116 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 148, 147 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty systemu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego sposobu nauczania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72971 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz72970/XXIA (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47965 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32518 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376.36 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20492 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 1273 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-56.264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera. Zadania zawarte w zeszycie są: zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać, powtarzalne – pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań, powszechne – dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu, różnorodne – pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp. Zamieszczone zadania mają na celu: aktualizację słownictwa, ćwiczenie pamięci operacyjnej, wzmocnienie koncentracji i uwagi, naukę kategoryzacji, ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej, usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii), ćwiczenie rozumienia, ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni). W zeszycie 2 znajdują się rozdziały: Pory roku. Pory dnia. Godziny. Kolory.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-56.264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera. Zadania zawarte w zeszycie są: zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać, powtarzalne – pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań, powszechne – dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu, różnorodne – pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp. Zamieszczone zadania mają na celu: aktualizację słownictwa, ćwiczenie pamięci operacyjnej, wzmocnienie koncentracji i uwagi, naukę kategoryzacji, ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej, usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii), ćwiczenie rozumienia, ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni). W zeszycie 3 znajdują się rozdziały: Liczby.Zdrowie. Ubrania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-56.264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zeszyty ćwiczeń z serii Oswoić afazję. Terapia pacjenta z zaburzeniami funkcji poznawczych przeznaczone są dla osób cierpiących na afazję, zespoły otępienne oraz chorobę Alzheimera. Zadania zawarte w zeszycie są: zapisane dużą czcionką, tak aby pacjent, który ma problemy ze wzrokiem, mógł swobodnie z nich korzystać, powtarzalne – pacjent może ćwiczyć daną funkcję wielokrotnie, ponieważ każda kategoria zawiera wiele zadań, powszechne – dają wiedzę dotyczącą życia codziennego, dzięki czemu pacjent może przypomnieć sobie nazwy potrzebne w codziennym funkcjonowaniu, różnorodne – pacjent wyszukuje informacje, analizuje, uzupełnia luki, tabele, kategoryzuje, liczy, rysuje, wycina itp. Zamieszczone zadania mają na celu: aktualizację słownictwa, ćwiczenie pamięci operacyjnej, wzmocnienie koncentracji i uwagi, naukę kategoryzacji, ćwiczenie analizy i syntezy wzrokowej, usprawnienie półkul mózgowych (elementy kinezjologii), ćwiczenie rozumienia, ćwiczenie grafomotoryki (usprawnianie dłoni). W zeszycie 4 znajdują się rozdziały: Dom i otoczenie, Sklepy, zakupy, produkty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-56.264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zestaw ćwiczeń Główka pracuje przeznaczony jest do pracy z osobami dorosłymi. Jego cel to stymulowanie funkcji językowych oraz trening prokognitywny pacjentów z afazją, zespołami otępiennymi, chorobami neurodegeneracyjnymi. Przedstawione w nim ćwiczenia wywołują spontaniczną aktywność pacjenta, doskonalą procesy poznawcze oraz umiejętności komunikacyjne. Podczas wykonywania ćwiczeń pacjenci doskonalą umiejętność rozumienia, nazywania, powtarzania, pamięć, myślenie twórcze, wzbogacają słownik czynny, wydłużają czas koncentracji na wykonywanych zadaniach. Wszystkie ćwiczenia mogą służyć zarówno pracy indywidualnej, jak i wspólnej z terapeutą lub członkiem rodziny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-56.264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Seria logopedyczna "Słucham i wymawiam. Dla maluchów i starszaków" Bożeny Senkowskiej obejmuje zeszyty ćwiczeń przeznaczone dla dzieci w wieku od 3 do 6 lat. Ćwiczenia te: rozwijają uwagę i pamięć słuchową, doskonalą artykulację, poszerzają słownictwo, uczą dostrzegania rytmu i rymu, usprawniają funkcje percepcyjno-motoryczne, rozwijają procesy myślenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 376-056.264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia interdyscyplinarna to profesjonalne, wielospecjalistyczne, zamierzone i ustrukturyzowane czynności służące wsparciu i stymulowaniu dziecka – ma ona poprawić jakość jego funkcjonowania w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Oznacza szereg działań pomocowych, których zamiarem jest holistyczne wspomaganie dziecka, by przekształceniom uległ obraz jego własnej osoby i w autonomiczny sposób mogło ono funkcjonować w przestrzeni życiowej. By ważniejsze stały się […] cechy i umiejętności, dzięki którym jednostka zacznie odnosić sukcesy i zostanie zaakceptowana przez społeczeństwo
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33469 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 788 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika, Logopedia, Glottodydaktyka)
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci, które doświadczają trudności w komunikacji werbalnej.
Dla rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci, które doświadczają trudności w komunikacji werbalnej. Książka jest monografią zasługującą na baczną uwagę praktyków i teoretyków logopedii, psychologii i pedagogiki oraz studentów tych kierunków. W opracowaniu została wyłożona autorska metoda interpretacji i terapeutycznego postępowania (w aspekcie poznawczym, diagnostycznym i rewalidacyjno-leczniczym) z mutyzmem - zaburzeniem rozwojowym i komunikacyjnym trudnym taksonomicznie, definicyjnie, diagnostycznie i terapeutycznie, gdyż wymagającym procedur inter- i transdyscyplinarnych. Zostały w monografii wprowadzone w sposób ustrukturyzoway liczne terminy i pojęcia należące do przestrzeni logopedii jako nauki, ale czerpiące z osiągnieć m.in. psychiatrii dziecięcej, psychologii klinicznej, pedagogiki specjalnej i terapeutycznej (recenzji dra hab. prof. UP Mirosława Michalika).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19931 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Świat Opowiadany)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
W opowieściach mieści się ogromny potencjał do działania z małym dzieckiem, a język w działaniu i poprzez działanie programuje się naturalnie. Metoda dialogu i narracji opisana w prezentowanym podręczniku to nie tylko sposób terapeutycznego postępowania, to także bogaty i spójny program wychowania językowego. Nawiązuje on do innych publikacji Wydawnictwa Harmonia sygnowanych znakiem i tytułem Świata Opowiadanego. Do tej pory ukazały się seria obrazków i plansz Słowa w akcji oraz 34 scenariusze obrazkowe. Ich treściowe bogactwo pozwala na nieograniczone możliwości kreowania zajęć z małymi dziećmi od drugiego roku życia. Publikacja Dialog i narracja, czyli co się mieści w opowieści składa się z podręcznika w dwunastu opowieściach oraz scenariuszy obrazkowych – do zastosowania w praktyce terapeutycznej od zaraz. Autorka zapewnia, że posiadają pozytywny dziecięcy atest!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73811 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana monografia stanowi nawiązanie do konferencji naukowej, która odbyła się w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w 2016 roku. Było to kolejne spotkanie osób, którym bliskie są zagadnienia z pogranicza językoznawstwa, logopedii, psychologii, pedagogiki i dydaktyki języka. Ogniwem łączącym te środowiska naukowe jest nie tylko nieustająca potrzeba poznawania fenomenu, jakim jest komunikacja językowa, ale przede wszystkim poszukiwanie sposobów niesienia, możliwie jak najskuteczniejszej, pomocy osobom z zaburzeniami w tym zakresie oraz wspomaganie rozwoju języka w procesie edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73847 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Tematem niniejszej książki jest jąkanie – widziane inaczej, w ujęciu systemowym. Jest to spojrzenie oparte na wynikach badań, w tym własnych, oraz wieloletnim doświadczeniu w prowadzeniu terapii skoncentrowanej na problemie osoby jąkającej się. Skupiono się na przyczynach jąkania oraz ukazano je w kontekście innych zaburzeń. Omówiono wyniki eksperymentów zmierzających do zmiany postaw wobec osób jąkających się i ich terapii. W książce podano różne metody rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży jąkającej się oraz ich otoczenia szkolnego i rodzinnego. Przedstawiono warunki i determinanty prowadzenia efektywnej terapii, opartej na połączeniu treningu płynnego mówienia, psychoterapii i socjoterapii. Wyróżniona w podtytule monografii metoda Tarkowskiego została przedstawiona w sposób wyjątkowy. Ukazano bowiem przebieg i dynamikę procesu terapeutycznego, którego fundamentem jest dialog. Opis zawiera liczne przykłady rozmów z pacjentami. Mam ogromny szacunek dla Zbigniewa Tarkowskiego i Agnieszki Okrasińskiej, którzy zdecydowali się na ujawnienie swojego warsztatu pracy, dzięki czemu możemy być biernymi uczestnikami zaprezentowanych oddziaływań terapeutycznych”. Z recenzji prof. dra hab. Jacka J. Błeszyńskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75714, 75787 (2 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz75713 (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./376-056.264 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33575 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Logopedy)
Autorka adresuje niniejszą książkę do określonych grup zawodowych i społecznych: terapeutów mowy, przedstawicieli logopedii o szczególnym charakterze, którą niektórzy nazywają artystyczną (ostatnio powołuje się Podyplomowe Studia Emisji Głosu, które mają kształcić nauczycieli i logopedów nie tylko w zakresie korekcji patologii, ale również na wyższym poziomie udoskonalania głosu); do wykładowców studiów biznesowych, wśród których upowszechnia się idea dobrego mówienia; dziennikarzy, prawników, słuchaczy seminariów duchownych oraz odpowiednich wydziałów uczelnianych; do dziennikarzy medialnych (telewizja, radio), którzy najczęściej nie znają wymogów starannej i ortofonicznej formy werbalizowania myśli; do ambitnej młodzieży, zainteresowanej teatrem, dziennikarstwem i prawem, która chętnie poszerza skromny zakres szkolnych umiejętności wysławiania się i poszukuje lub raczej oczekuje porad w tym zakresie; być może pod kierunkiem dykcjonisty lub logopedy uda się treść tej książki przekazać środowisku wyższych urzędników państwowych, posłów oraz wszelkiego rodzaju rzeczników”. Ze wstępu prof. Mirosławy Lombardo
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264 (1 egz.)
Czytelnia Limanowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30252 Cz (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Książka została wydana w serii Logopedia XXI Wieku, w której będą publikowane prace z zakresu najnowszych zagadnień logopedycznych. Publikacje będą obejmować główne działy logopedii: oligofrenopedagogika, surdologopedia, neurologopedia oraz dziedziny pokrewne jak socjo-, psycho- i neurolingwistyka. Seria będzie prezentowała teorię z zakresu logopedii, najnowsze wyniki badań, narzędzia diagnostyczne, podstawy naukowe metod terapii.
Tom „Zaburzenia płynności mowy” zawiera prace teoretyczne i praktyczne autorów polskich i zagranicznych dotyczące zaburzenia mowy. Temat został przedstawiony wieloaspektowo i interdyscyplinarnie. Pierwsza część książki prezentuje teoretyczne podstawy terapii zaburzeń płynności mowy według dwóch amerykańskich logopedek. Pierwsza autorka opisuje wielowymiarową diagnozę prowadząca do wielopłaszczyznowej terapii jąkania, a druga istotę mowy bezładnej w interwencji logopedycznej. Rozdział drugi zawiera doniesienia z badań balbutologopedycznych prowadzonych w Polsce, Anglii, Libanie i Stanach Zjednoczonych. Następna część książki zawiera rozważania nt. zaburzenia mowy w praktyce logopedycznej i opisuje: narzędzia diagnostyczne stosowane w ocenie postaw i zachowań dorosłych osób jąkających się, Metodę Mini-KIDS w terapii jąkania wczesnodziecięcego, studium przypadku terapii zintegrowanej u dziecka, studium przypadku terapii jąkającego się siedemnastolatka z uwzględnieniem modelu ICF, praktycznego zastosowania podejścia modyfikacji jąkania u młodzieży i dorosłych, podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach w pracy z osobami jąkającymi się, treningu wystąpień publicznych w terapii zaburzeń płynności mowy. Przedstawiono też osiągnięcia wybitnych naukowców w dziedzinie balbutologopedii: Stanisława Wilczewskiego i Gene’a J. Bruttena. Ostatni rozdział zawiera natomiast wypowiedzi dwóch osób jąkających się: Zdzisława Gładosza, który jest współzałożycielem i prezesem Zarządu Głównego Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Osób Jąkających się „Ostoja” oraz Benne’go Ravida, który jest założycielem AMBI – Izraelskiego Stowarzyszenia Osób Jąkających się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-56.264 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48097 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32536 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376.36 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia zawarte w tej publikacji są przeznaczone dla dzieci, które opanowały już technikę czytania i pisania, ale mają trudności z budowaniem systemu językowego. Z książki mogą korzystać również osoby dorosłe z zaburzeniami w komunikacji językowej. Celem ćwiczeń, przygotowanych dla nauczycieli, terapeutów i rodziców pracujących z dzieckiem, jest rozwijanie jego systemu językowego w obszarze przede wszystkim morfologii (głównie fleksji) i składni. Zadaniem dziecka pracującego z książką jest podanie właściwej formy wyrazu, połączenie w pary odpowiednich słów, podanie sekwencji zdarzeń. Terapeuta wyjaśnia zasadę ćwiczenia i podaje wzór według którego należy je wykonać. Ćwiczenia oparte są na materiale słownym. Dzięki nieskomplikowanej formie mogą być wykorzystywane w trakcie zajęć rewalidacyjnych czy lekcji języka polskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-56.264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku)
Monografia stanowi zbiór artykułów dotyczących roli logopedy we współpracy z pacjentem w stanie ciężkim. Jest to zdecydowanie nowatorskie zajęcie się problemem do tej pory zmarginalizowanym i niełatwym, podobnie jak sytuacja chorych przewlekle w zdrowotnej polityce państwa. Kwestia diagnozy pacjentów w stanie ciężkim i udzielanej im pomocy terapeutycznej może wydawać się drugorzędna wobec niezbędnych czynności ratowania życia, ale kto jest w stanie wskazać granicę czasową troski o jakość życia chorego, określić, które z czynności opiekuńczo-terapeutycznych i w którym momencie choroby kwalifikują się już do interwencji logopedycznej, i wreszcie – stwierdzić, do którego momentu choroby winny być kontynuowane? Obecnie brak odpowiedzi na te pytania, a udział logopedów przy łóżku chorych w stanie ciężkim jest często reakcją intuicyjną, funkcją okazjonalnych, sytuacyjnych uwarunkowań, niejednokrotnie wyłącznie desperackim życzeniem rodziny. Jednakże, jak udowadniają Autorzy przedstawianej monografii, w pracy z ciężko chorym, nierzadko nieprzytomnym pacjentem, poszerzenie zakresu działań logopedycznych o obszar swoistej pielęgnacji m.in. narządów mowy, układu oddechowego jako przygotowanie do aktywizacji werbalno-fonicznej jest bezcenne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-56.264 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34546 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej