Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(30)
ebookpoint BIBLIO
(7)
Forma i typ
Książki
(30)
Publikacje fachowe
(15)
Poradniki i przewodniki
(11)
E-booki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje naukowe
(7)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(47)
wypożyczone
(10)
tylko na miejscu
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(12)
Czytelnia Nowy Sącz
(2)
Wypożyczalnia Gorlice
(2)
Czytelnia Gorlice
(5)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(7)
Czytelnia Nowy Targ
(1)
Wypożyczalnia Limanowa
(17)
Wypożyczalnia Rabka
(4)
Wypożyczalnia Zakopane
(6)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(9)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2470)
Kozioł Paweł
(2014)
Kochanowski Jan
(980)
Konopnicka Maria
(801)
Kotwica Wojciech
(782)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(-)
Kowalska Dorota
(665)
Krasicki Ignacy
(498)
Leśmian Bolesław
(490)
Boy-Żeleński Tadeusz
(468)
Słowacki Juliusz
(454)
Mickiewicz Adam
(442)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(415)
Baczyński Krzysztof Kamil
(402)
Orzeszkowa Eliza
(360)
Prus Bolesław
(339)
Jachowicz Stanisław
(318)
Kraszewski Józef Ignacy
(317)
Czechowicz Józef
(311)
Sienkiewicz Henryk
(311)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(288)
Faliszewska Jolanta
(281)
Cyrański Czesław
(266)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(263)
Rolando Bianka
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(262)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(258)
Wallace Edgar
(254)
Ziajkiewicz Artur
(246)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(242)
Prus Bolesław (1847-1912)
(234)
Żeromski Stefan
(233)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(229)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(229)
Baudelaire Charles
(223)
Korzeniewski Wiktor
(219)
Doyle Arthur Conan
(214)
Liebert Jerzy
(209)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(207)
May Karol
(203)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(202)
Biel Mirella
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(196)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(194)
Bogucka Masza
(188)
Lange Antoni
(184)
Miciński Tadeusz
(177)
Asnyk Adam
(176)
Filipowicz Leszek
(172)
Historia
(170)
Masiak Wojciech
(167)
Oppenheim E. Phillips
(165)
Curant Catrina
(160)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(159)
Popławska Anna
(158)
Praca zbiorowa
(158)
Morsztyn Jan Andrzej
(154)
Kasprowicz Jan
(153)
Conrad Joseph
(150)
Słownik
(150)
Andersen Hans Christian
(149)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(149)
Nauczanie
(148)
Cartland Barbara
(147)
M. Annah Viki
(147)
Derengowska Joanna
(145)
Brand Max
(143)
Domańska Joanna
(142)
Shakespeare William
(141)
Будна Наталія
(141)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(140)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(138)
Lech Justyna
(138)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(135)
Syrokomla Władysław
(132)
Balzac Honoré de
(130)
Dickens Charles
(130)
Rawinis Marian Piotr
(130)
Misiorowska Ewa
(129)
Norwid Cyprian Kamil
(127)
London Jack
(126)
Bonk Krzysztof
(125)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(125)
Czechow Anton
(124)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(124)
Wyspiański Stanisław
(124)
Grimm Wilhelm
(122)
Kornhauser Julian
(122)
Zapolska Gabriela
(121)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(119)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(119)
Ignaczak Tomasz
(118)
Pasewicz Edward
(118)
Verne Jules
(118)
Oppman Artur
(117)
Keff Bożena
(116)
Rok wydania
2020 - 2024
(29)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(37)
Język
polski
(36)
Odbiorca
Rodzice
(11)
Psycholodzy
(9)
Psychoterapeuci
(9)
Nauczyciele
(5)
9-13 lat
(3)
Logopedzi
(3)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
14-17 lat
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psychoanalitycy
(1)
Temat
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(7)
Dziecko autystyczne
(5)
Młodzież
(5)
Mindfulness
(4)
Terapia schematów
(4)
Zaburzenia emocjonalne
(4)
Zaburzenia osobowości
(4)
Autyzm
(3)
Diagnoza psychologiczna
(3)
Dzieci
(3)
Leczenie
(3)
Lęk
(3)
Psychoanaliza
(3)
Psychoterapia
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Techniki samopomocy
(3)
Terapia transdiagnostyczna
(3)
Uczucia
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zaburzenia zachowania
(3)
Charakter
(2)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Kontrola emocjonalna
(2)
Mechanizmy obronne (psychologia)
(2)
Mutyzm wybiórczy
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Osobowość
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Osoby z zaburzeniami osobowości
(2)
Pewność siebie
(2)
Regulacja emocji
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Agresja
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Borderline
(1)
Czynniki ryzyka (medycyna)
(1)
Czytanie
(1)
Deprywacja emocjonalna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko w wieku szkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Emocje
(1)
Fizjoterapia dziecięca
(1)
Histrioniczne zaburzeie osobowości
(1)
Impulsywność
(1)
Izolacja społeczna
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kreatywność
(1)
Martwienie się
(1)
Medytacja
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie pozytywne
(1)
Mózg
(1)
Młodzież z ADHD
(1)
Młodzież z zespołem Aspergera
(1)
Narcystyczne zaburzenie osobowości
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Niestabilnośc więzi
(1)
Obsesyjno-kompulsywne zaburzenie osobowości
(1)
Oddychanie
(1)
Opuszczenie
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pacjent
(1)
Paranoiczne zaburzenie osobowości
(1)
Patogeneza
(1)
Pisanie
(1)
Proces dydaktyczny
(1)
Przemoc
(1)
Przezwyciężanie lęku
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia postaci
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samobójstwo
(1)
Samokontrola
(1)
Samotność
(1)
Stres
(1)
Szczęście
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia psychodynamiczna
(1)
Trening umiejętności społecznych
(1)
Gatunek
Poradnik
(14)
Podręcznik
(8)
Scenariusz zajęć
(3)
Kompendia i repetytoria
(2)
Opracowanie
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Program nauczania
(1)
Protokoły
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(24)
Edukacja i pedagogika
(8)
Medycyna i zdrowie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
37 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Terapia schematów – łącząca elementy terapii poznawczo-behawioralnej, psychodynamicznej, Gestalt i teorii przywiązania – cieszy się coraz większą popularnością dzięki potwierdzonej empirycznie skuteczności. Niniejsza książka to obszerny przewodnik po tym podejściu, pokazujący, w jaki sposób praca z trybami pomaga pacjentom z różnymi zaburzeniami osobowości, z zaburzeniami nastroju, z depresją, z zaburzeniami lękowymi czy obsesyjno-kompulsywnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76332, 76331, 76333 (3 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./159.97 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Doktor Tony odpowiada to zbiór konkretnych porad i wyjaśnień dotyczących zagadnień najistotniejszych dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu oraz ich bliskich. W publikacji zgromadzono materiał z programu, w którym dr Tony Attwood – światowy autorytet w dziedzinie zespołu Aspergera i autyzmu – odpowiadał na pytania samych osób z ASD, pracujących z nimi specjalistów oraz członków ich rodzin. Dzięki tematycznemu podziałowi zagadnień książka stanowi przystępne źródło informacji dla wszystkich, którzy chcieliby lepiej zrozumieć autyzm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74893 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik dla trenerów umiejętności społecznych autorstwa cenionego psychologa Jeda Bakera, to 70 lekcji i ćwiczeń dla dzieci i młodzieży z deficytem umiejętności społecznych. Poprzedzone przystępnym omówieniem praktyczne porady z pewnością przydadzą się w czasie treningu umiejętności społecznych w grupie, ale też w domu z rodzicem, na spotkaniu z rówieśnikami czy w środowisku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 76635 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34201 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 674, 570 (2 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej książce autor odpowiada na trzy podstawowe pytania zadawane przez rodziców dzieci z autyzmem: Co powinienem najpierw wiedzieć? Co powinienem najpierw zrobić? Jaki program terapii jest odpowiedni dla mojego dziecka? James Ball w przystępny sposób tłumaczy, czym jest autyzm, a czym nie jest, i przedstawia program wczesnej interwencji oraz składniki „idealnego” programu terapii dla małych dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Omawia też różne techniki o udowodnionej skuteczności oraz narzędzia pozwalające ocenić, czy techniki te są odpowiednie dla danego dziecka i jego rodziny.
"Wczesna interwencja może radykalnie odmienić los dziecka i poprawić jakość nie tylko jego życia, ale także całej jego rodzi­ny. Tak ogromny bywa jej wpływ. Jeśli od najwcześniejszych lat życia dziecka zaczniemy kłaść solidne fundamenty pod przyszłe procesy uczenia się, to zwiększymy jego szanse na odniesienie sukcesu w wieku dorosłym. Niestety często dzieje się tak, że po przeprowadzeniu diagnozy dziecka rodzice zostają z nią sami, pozbawieni istotnych informacji poruszają się po omacku, nie wiedząc, od czego zacząć. Niniejsza książka będzie światełkiem, które wskaże wam drogę i rozjaśni mrok tych pierwszych, często przerażających chwil." (z przedmowy dr Temple Grandin)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72284 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32274 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka pokazuje jak można poprawić funcjonowanie mózgu dziecka. Autorka pracuje z dziećmi z zaburzeniami (autyzm, porażenie mózgowe, zaburzenia genetycze, ADD, ADHD, zaburzenia odżywiania, urazy splotu ramiennego, kręcz szyi i niezdiagnozowane zaburzenia rozwojowe).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75211 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49490 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34011 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejszy poradnik – stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty – służy do powtarzania i utrwalania informacji uzyskanych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań wyznaczonych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla osób uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Uwzględniono w nim także wskazówki dotyczące zapobiegania nawrotom zaburzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./159.97 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21388 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 563 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany w nim program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./159 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50536 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce Ślepota umysłu Simon Baron-Cohen opisuje model ewolucji i rozwoju umiejętności czytania umysłu. Według autora wykorzystujemy tę zdolność niemal bez przerwy, bez wysiłku, automatycznie i zazwyczaj nieświadomie. W ten naturalny sposób interpretujemy zachowania społeczne i komunikację, przewidujemy je i w nich uczestniczymy. Spotykanym ludziom przypisujemy stany umysłu, takie jak myśli, pragnienia, wiedza czy intencje. Z wieloletnich badań Baron-Cohen wyciąga wniosek, że dzieci z autyzmem przejawiają „ślepotę umysłu”, która jest wynikiem wybiórczych deficytów w czytaniu umysłu. Dla osób z ASD fragment rzeczywistości dotyczący stanów i zamiarów innych ludzi jest w dużym stopniu niedostrzegalny. Baron-Cohen prezentuje teorię opartą na danych z psychologii porównawczej, psychologii rozwojowej oraz neuropsychologii. Dowodzi, że specyficzne mechanizmy neuropoznawcze wykształcone w toku ewolucji pozwalają nam czytać umysły innych osób, wyciągać wnioski z ich zachowania, interpretować znaczenie spojrzeń i dekodować informacje zawarte w „języku oczu”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34611 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34492 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI.)
Książka, którą trzymacie w ręku, pomoże wam ustalić, czy wasze dziecko ma problemy z przetwarzaniem sensorycznym, i podpowie, jakie działania można od razu podjąć tym zakresie. Znajdziecie tu mnóstwo praktycznych informacji na temat tego, jak radzić sobie z nadpobudliwością czy niską wytrzymałością, jak poprawić koncentrację, uwagę i zachowanie dziecka. Zamieszczono tu również bardzo przydatne porady i techniki radzenia sobie z codziennymi wyzwaniami, takimi jak mycie, czesanie i obcinanie włosów, ubieranie się, robienie zakupów w supermarkecie, grymaszenie w czasie posiłków, spokojne przesypianie nocy. Dowiecie się, jak postępować w sytuacjach społecznych w szkole i na przyjęciu, u dentysty, w momencie, gdy słychać głośny hałas, a także w wielu innych. Nareszcie rodzice, którzy chcą pomóc swoim dzieciom poradzić sobie z problemami integracji sensorycznej i je przezwyciężyć, będą mogli zdobyć wiedzę i odpowiedzi na nurtujące ich pytania. [empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 74521 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33816 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 565 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13-18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik - stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty - służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33817 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21441 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 566 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Droga do wyjścia z uzależnienia nie jest prosta. Używki poprawiają samopoczucie, pomagają się odprężyć, funkcjonować w sytuacjach społecznych, uciec od trudności. Często jednak okazjonalne sięganie po alkohol czy narkotyk stopniowo prowadzi do niekontrolowanego przymusu ich używania – do uzależnienia. Nadzieja na poprawę nastroju stanowi ogromną przeszkodę w radzeniu sobie z nałogiem nawet wówczas, gdy już wiesz, że rujnuje on życie twoje i twoich bliskich. Twój uzależniony mózg kusi, nakłania, przekonuje: „To ukoi ból”, „Gdy się napijesz, poczujesz się lepiej”, „Jeśli tylko zechcesz, możesz nad tym zapanować”, „To już ostatni raz”. Ulegasz więc. Nie po raz pierwszy. Właśnie dlatego potrzebujesz konkretnych narzędzi i umiejętności, które pozwolą ci wytrwać w trzeźwości, nawet gdy sytuacja, inni ludzie czy nastrój będą cię popychały na powrót w stronę używek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34514 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawiono bieżące trendy i nowości w terapii schematów, bogato ilustrując je szczegółami i przykładami z praktyki klinicznej. Kolejne rozdziały zawierają przejrzyste omówienie twórczego podejścia do diagnozy, sformułowania przypadku oraz zastosowania różnorodnych metod interwencji. Autorzy wyczerpująco omawiają ograniczone powtórne rodzicielstwo, pracę wyobrażeniową, pracę z krzesłami, dialogi między trybami, empatyczną konfrontację i wykorzystanie relacji terapeutycznej na rzecz zmiany. Zwracają także uwagę na aspekt somatyczny, prezentując metody pracy z ciałem, które wzbogacają podstawowe techniki. Zastosowanie poszczególnych metod przedstawiono w kontekście terapii wielu różnych problemów klinicznych, w tym traumy i traumy złożonej, zaburzeń odżywiania, jak również pracy ze sprawcami przestępstw oraz z parami. Uwzględniono także zagadnienia dotyczące krótkoterminowej terapii poznawczo-behawioralnej opartej na schematach i wykorzystania technik zaczerpniętych z terapii skoncentrowanej na współczuciu. Ta ważna książka wyposaża czytelników w skuteczne narzędzia i pozwala od razu wdrożyć nowe sposoby pracy w praktyce. Skorzystają z niej nie tylko terapeuci z krótkim stażem, ale także ci doświadczeni, pragnący pogłębiać wiedzę i rozwijać umiejętności kliniczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./159 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34464 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21421 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 363, 364 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Czy jesteś osobą szczególnie krytyczną wobec siebie? A może bardzo surową i wymagającą w stosunku do najbliższych? Nie potrafisz samodzielnie podejmować decyzji, czujesz się osamotniony i trudno ci mówić o swoich potrzebach? A może wprost przeciwnie - jesteś zbyt pewny siebie, nadmiernie kontrolujesz otoczenie i za wszelką cenę chcesz być w centrum uwagi? Kształtują nas nasze doświadczenia, zwłaszcza te z dzieciństwa. Czasem niesiemy z sobą przez życie przyjemne wspomnienia, a czasem bagaż przykrych i bolesnych przeżyć, które nas przytłaczają. Wówczas zamiast cieszyć się chwilą obecną, wpadamy w emocjonalne pułapki i nieświadomie sięgamy po utarte strategie działania, które kiedyś nas chroniły, a teraz zamykają w zaklętym kręgu cierpienia i braku satysfakcji z życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48204 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33014 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego, stworzone dla szerokiego kręgu odbiorców, w tym nauczycieli, psychologów klinicznych i wychowawczych, terapeutów mowy i języka (logopedów), psychiatrów dziecięcych i – co ważne – dla rodziców oraz młodzieży i osób dorosłych żyjących z mutyzmem wybiórczym. Do książki dołączono gotowe materiały do wykorzystania w pracy z dzieckiem, które można drukować i kopiować.
"Choć w ciągu ostatnich 15 lat pojawiło się coraz więcej organizacji rodzicielskich, szkoleń, książek, badań i audycji w mediach poświęconych mutyzmowi wybiórczemu (ang. selective mutism), nadal często jest on niewłaściwie rozumiany. Jednocześnie jego prawidłowe pojmowanie jest bardzo ważne, i to z kilku powodów. Dzieci dotknięte tym zaburzeniem znajdują się w zdecydowanie niekorzystnej sytuacji osobistej i społecznej. Mutyzm wybiórczy stanowi ogromną barierę w procesie uczenia się, a zaniedbany czy niewłaściwie leczony może przetrwać do wieku dorosłego, siejąc spustoszenie w życiu danej osoby. Z drugiej strony jest to przypadłość ukryta, którą łatwo przeoczyć – przecież dzieci, które siedzą cicho, nie rzucają się w oczy. Uwagę i dostępne zasoby poświęca się raczej tym, które zakłócają spokój. Pomiędzy specjalistami z różnych dziedzin trwają spory na temat tego, kto powinien się zająć mutyzmem, zaś wielu z nich nie posiada odpowiedniego przeszkolenia ani doświadczenia w pracy z małymi milczącymi pacjentami. Mutyzm wybiórczy wywiera ogromny wpływ również na osoby z otoczenia dziecka, zwłaszcza na jego rodziców i nauczycieli. Z definicji zaburza on normalny proces interakcji, wytrąca z równowagi czy wręcz wywołuje poczucie zagrożenia, gdy próby ośmielenia dziecka są ewidentnie odrzucane. Z naszego doświadczenia wynika, że osoby, które stykają się z mutyzmem po raz pierwszy, nawet znając ogólne zasady postępowania, rzadko dysponują wystarczającą wiedzą, by poczuć się pewnie, odpowiednio postępować z dzieckiem czy wprowadzać w życie program terapeutyczny. Zdarza się, że rodzice i specjaliści wstrzymują się z interwencją, ponieważ boją się, że dodatkowo pogorszą sytuację. Tymczasem im wcześniej zajmiemy się problemem, tym lepiej dla wszystkich zainteresowanych." (z przedmowy Maggie Johnson i Alison Wintgens)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Rabka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego, stworzone dla szerokiego kręgu odbiorców, w tym nauczycieli, psychologów klinicznych i wychowawczych, terapeutów mowy i języka (logopedów), psychiatrów dziecięcych i – co ważne – dla rodziców oraz młodzieży i osób dorosłych żyjących z mutyzmem wybiórczym. Do książki dołączono gotowe materiały do wykorzystania w pracy z dzieckiem, które można drukować i kopiować.
"Choć w ciągu ostatnich 15 lat pojawiło się coraz więcej organizacji rodzicielskich, szkoleń, książek, badań i audycji w mediach poświęconych mutyzmowi wybiórczemu (ang. selective mutism), nadal często jest on niewłaściwie rozumiany. Jednocześnie jego prawidłowe pojmowanie jest bardzo ważne, i to z kilku powodów. Dzieci dotknięte tym zaburzeniem znajdują się w zdecydowanie niekorzystnej sytuacji osobistej i społecznej. Mutyzm wybiórczy stanowi ogromną barierę w procesie uczenia się, a zaniedbany czy niewłaściwie leczony może przetrwać do wieku dorosłego, siejąc spustoszenie w życiu danej osoby. Z drugiej strony jest to przypadłość ukryta, którą łatwo przeoczyć – przecież dzieci, które siedzą cicho, nie rzucają się w oczy. Uwagę i dostępne zasoby poświęca się raczej tym, które zakłócają spokój. Pomiędzy specjalistami z różnych dziedzin trwają spory na temat tego, kto powinien się zająć mutyzmem, zaś wielu z nich nie posiada odpowiedniego przeszkolenia ani doświadczenia w pracy z małymi milczącymi pacjentami. Mutyzm wybiórczy wywiera ogromny wpływ również na osoby z otoczenia dziecka, zwłaszcza na jego rodziców i nauczycieli. Z definicji zaburza on normalny proces interakcji, wytrąca z równowagi czy wręcz wywołuje poczucie zagrożenia, gdy próby ośmielenia dziecka są ewidentnie odrzucane. Z naszego doświadczenia wynika, że osoby, które stykają się z mutyzmem po raz pierwszy, nawet znając ogólne zasady postępowania, rzadko dysponują wystarczającą wiedzą, by poczuć się pewnie, odpowiednio postępować z dzieckiem czy wprowadzać w życie program terapeutyczny. Zdarza się, że rodzice i specjaliści wstrzymują się z interwencją, ponieważ boją się, że dodatkowo pogorszą sytuację. Tymczasem im wcześniej zajmiemy się problemem, tym lepiej dla wszystkich zainteresowanych." (z przedmowy Maggie Johnson i Alison Wintgens)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jako rodzic na pewno pragniesz, by twoje dziecko czuło się otoczone opieką, wspierane i bezpieczne. Jednak w stresującym i niepewnym świecie jest to niezmiernie trudne, zwłaszcza gdy rodzice sami zmagają się z lękiem. Nie jesteś w stanie ochronić dziecka przed wszelkimi problemami, ale możesz mu pomóc zbudować odporność psychiczną, dzięki której poradzi sobie bez względu na to, jakie kłody życie rzuci mu pod nogi. Książka opiera się na programie "Zaradny Kot".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 77214 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50557 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34576 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21917 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia zawiera rozdziały poświęcone tematyce samobójstwa w okresie dojrzewania, napisane przez członków kadry ośrodków Brent Adolescent Centre oraz Centre for Research into Adolescent Breakdown, a także sprawozdanie z konferencji zatytułowanej „Skłonności samobójcze nastolatków”, która odbyła się w październiku 1993 roku. Autorzy dzielą się swoim doświadczeniem z pracy z tymi bardzo zagubionymi młodymi ludźmi, udzielają wskazówek praktycznych i zachęcają do jak najwcześniejszych działań prewencyjnych. Próbują także zrozumieć, jak to się dzieje, że młodego człowieka ogarniają myśli samobójcze. Większość prób samobójczych podejmowanych jest po okresie dojrzewania płciowego, gdyż wtedy część nastolatków traktuje swoje ciało jako wroga, którego należy unicestwić. Z problemem, który w latach 90. XX wieku budził taki niepokój autorów tej monografii, zmagają się także zaniepokojeni rodzice i profesjonaliści w drugiej dekadzie wieku XXI w Polsce. Oni także szukają odpowiedzi na to, jak pomagać młodym ludziom w tym trudnym okresie rozwojowym, jak zapobiegać próbom samobójczym nastolatków. Odsetek samobójstw i prób samobójczych wśród młodzieży dowodzi, że mamy jako społeczeństwo bardzo poważny, wręcz zatrważający problem, tymczasem działania nastawione na rozwiązane tej kwestii, będącej przecież sprawą życia lub śmierci, są niespójne, czasem wręcz ze sobą sprzeczne. Ten kłopot powinien interesować wszystkich, którzy pracują z nastolatkami o skłonnościach samobójczych i usiłują im pomagać. Zdajemy sobie przecież sprawę z tego, że zmarnowanie szansy udzielenia pomocy może oznaczać zaprzepaszczenie możliwości utrzymania nastolatka przy życiu. Wiemy, że niezależnie od tego, co zrobimy i jak zinterpretujemy kryzys, niektórzy młodzi ludzie są zdeterminowani i chcą umrzeć. Dla nich nasze wysiłki znaczą niewiele lub tyle, co nic. Istnieją jednak podstawowe wskazania, jak rozumieć samobójstwo w okresie dojrzewania, dzięki którym łatwiej zrozumieć cierpienie psychiczne osoby, która zdecydowała się umrzeć lub uważa, że nie ma innego wyboru.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 74438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka wyjaśnia główne typy charakteru oraz wskazuje, jak poznanie indywidualnej struktury osobowości pacjenta powinno kształtować uwagę terapeuty i styl interwencji terapeutycznej. Obywając się bez ciężkiego żargonu, który często zniechęca studentów, Nancy McWilliams w sposób zrozumiały i osobisty objaśnia czytelnikom teorię i praktykę psychodynamiczną. Liczne przykłady kliniczne przedstawia z humorem, bezstronnie i ze zrozumieniem, co ożywia abstrakcyjne pojęcia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20177 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej