Rozwój psychofizyczny dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(423)
Forma i typ
Książki
(412)
Poradniki i przewodniki
(114)
Publikacje dydaktyczne
(106)
Publikacje naukowe
(92)
Publikacje fachowe
(80)
Publikacje popularnonaukowe
(24)
Druki ulotne
(5)
Proza
(4)
Poezja
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Czasopisma
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dostępność
dostępne
(793)
tylko na miejscu
(101)
wypożyczone
(82)
nieokreślona
(23)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(162)
Czytelnia Nowy Sącz
(50)
Wypożyczalnia Gorlice
(97)
Czytelnia Gorlice
(37)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(117)
Czytelnia Nowy Targ
(6)
Wypożyczalnia Limanowa
(192)
Czytelnia Limanowa
(6)
Wypożyczalnia Rabka
(102)
Czytelnia Rabka
(1)
Wypożyczalnia Zakopane
(142)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(84)
Czytelnia Mszana Dolna
(2)
Autor
Montessori Maria (1870-1952)
(10)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(9)
Camarda Sylwia
(8)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(8)
Bryson Tina Payne
(5)
Brzezińska Anna (1949- )
(5)
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(5)
Goddard Sally (1957- )
(5)
Jegier Aneta
(5)
Naprawa Renata
(5)
Siegel Daniel J. (1957- )
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Andruszko Robert
(4)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(4)
Barańska Małgorzata
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(4)
Franczyk Anna
(4)
Korendo Marta
(4)
Kozdroń Agnieszka
(4)
Kranowitz Carol Stock
(4)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(4)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(4)
Murkoff Heidi Eisenberg
(4)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Piszczek Maria
(4)
Skorek Ewa Małgorzata
(4)
Stein Agnieszka
(4)
Wasilewicz Grażyna
(4)
Barańska Małgorzata (pedagog)
(3)
Chmielewska Elżbieta
(3)
Eliot Lise
(3)
Florkiewicz Violetta
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Jakacka Ewa
(3)
Jakacka Ewa (1964- )
(3)
Knapp Julie
(3)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(3)
Mach Cecylia
(3)
Masłowska Katarzyna
(3)
Mazel Sharon
(3)
Minge Krzysztof
(3)
Minge Natalia
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(3)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(3)
Przyrowski Zbigniew
(3)
Radomski Norbert
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(3)
Skarbek Karolina
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Skibska Joanna
(3)
Skórczyńska Małgorzata
(3)
Spionek-Pelc Halina
(3)
Szczepańska Krystyna
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Urbaniuk Julita
(3)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(3)
Zielińska Ewa (pedagog)
(3)
Adamek Irena
(2)
Adryjanek Anna
(2)
Aquilar Marcela
(2)
Babiuch Małgorzata
(2)
Bala Agnieszka
(2)
Baranowska Sabina
(2)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Beuret Lawrence J
(2)
Biel Lindsey
(2)
Blau Melinda (1943- )
(2)
Blythe Peter
(2)
Borkowska Agnieszka
(2)
Borkowska Maria (medycyna)
(2)
Borkowska Maria (pediatra)
(2)
Boyce W. Thomas
(2)
Brzuzy Grzegorz
(2)
Burkacka-Mielcarz Julia
(2)
Błeszyński Jacek (1963- )
(2)
Charęzińska Aleksandra
(2)
Chrzanowska Danuta
(2)
Cieszyńska Jagoda (1955- )
(2)
Czapiga Alina (1954- )
(2)
Czerska Aneta
(2)
Deptuła Maria
(2)
Dmochowska Maria
(2)
Dołyk Bożena
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Franus Edward (1916-2009)
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Gąstoł Agnieszka
(2)
Herda Kazimierz
(2)
Hermanowska Magdalena
(2)
Hogg Tracy (1960-2004)
(2)
Horosiewicz Beata
(2)
Jankowski Andrzej (anglista)
(2)
Jelinek Jan Amos
(2)
Kaczmarek Leon
(2)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(2)
Kendall Philip C. (1950- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(107)
2010 - 2019
(195)
2000 - 2009
(66)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(14)
1970 - 1979
(9)
1960 - 1969
(10)
1950 - 1959
(2)
1940 - 1949
(1)
1930 - 1939
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(247)
1945-1989
(20)
1901-2000
(17)
1989-2000
(13)
1918-1939
(3)
1901-1914
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(421)
Holandia
(3)
Język
polski
(411)
Odbiorca
Rodzice
(114)
Nauczyciele
(56)
Pedagodzy
(22)
Nauczyciele przedszkoli
(21)
Psycholodzy
(21)
Studenci
(20)
Logopedzi
(18)
Terapeuci zajęciowi
(16)
Terapeuci
(15)
0-5 lat
(13)
Dzieci
(13)
6-8 lat
(12)
Przedszkola
(12)
Szkoły podstawowe
(9)
Szkoły wyższe
(8)
Terapeuci pedagogiczni
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Psychoterapeuci
(7)
Wychowawcy małych dzieci
(7)
9-13 lat
(5)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Młodzież
(4)
14-17 lat
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Lekarze
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Dorośli
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
18+
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Lekarze rodzinni
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Opiekunowie
(1)
Pediatrzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Rehabilitanci
(1)
Służba zdrowia
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(43)
Literatura amerykańska
(7)
Literatura angielska
(5)
Literatura szwajcarska
(1)
Temat
Polska
(4085)
Język polski
(3783)
Literatura polska
(2802)
Poezja polska
(2759)
Matematyka
(2426)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(423)
Dziecko
(2171)
Historia
(1662)
Wychowanie
(1647)
Nauczanie
(1565)
Nauczanie początkowe
(1442)
Wychowanie przedszkolne
(1409)
Pedagogika
(1310)
Filozofia
(1283)
Nauczyciele
(1214)
Opowiadanie polskie
(1198)
Literatura
(1192)
Wychowanie w rodzinie
(1184)
Fizyka
(1178)
Powieść polska
(1147)
Nauczanie zintegrowane
(1123)
Rodzina
(1115)
Młodzież
(1037)
Psychologia
(1001)
Szkolnictwo
(1000)
Regionalia
(986)
Sztuka
(952)
Pamiętniki polskie
(918)
Język angielski
(886)
Dramat polski
(836)
Chemia
(807)
Pisarze polscy
(793)
Oświata
(761)
Kultura
(754)
Dzieci
(751)
Geografia
(697)
Biologia
(695)
Język niemiecki
(659)
Publicystyka polska
(656)
Uczucia
(628)
Uczniowie
(626)
Osobowość
(625)
Uczenie się
(610)
Wojsko
(590)
Muzyka
(589)
Podręczniki akademickie
(560)
Kobieta
(556)
Biografie
(551)
Technika
(506)
Język rosyjski
(505)
Psychoterapia
(504)
Wydawnictwa popularne
(502)
Przyroda
(493)
Relacje międzyludzkie
(485)
Mowa
(481)
Czytanie
(480)
Miłość
(470)
Etyka
(459)
Socjologia
(451)
Żydzi
(449)
Powieść francuska
(448)
Unia Europejska
(447)
Warszawa
(446)
Matura
(445)
Powieść angielska
(441)
Kraków (woj. małopolskie)
(434)
Wojna 1939-1945 r.
(433)
Psychologia społeczna
(426)
Pedagogika specjalna
(422)
II wojna światowa (1939-1945)
(402)
Logopedia
(393)
Gry i zabawy
(390)
Zwierzęta
(381)
Przyjaźń
(378)
Wychowanie fizyczne
(375)
Powieść amerykańska
(374)
Psychologia wychowawcza
(374)
Rośliny
(373)
Prawo
(371)
Powieść rosyjska
(364)
Informatyka
(359)
Gry edukacyjne
(355)
Nauka
(355)
Astronomia
(353)
Biografia
(352)
Pisanie
(349)
Myślenie
(338)
Mózg
(338)
Religia
(329)
Psychologia rozwojowa
(328)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(327)
Podręczniki
(326)
Bibliotekarstwo
(323)
Edukacja ekologiczna
(323)
Polityka
(321)
Polacy za granicą
(320)
Gry i zabawy umysłowe
(313)
Turystyka
(309)
Alkoholizm
(308)
Dziatki
(308)
Temat: czas
2001-
(36)
1989-2000
(5)
1901-2000
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Wielka Brytania
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(131)
Opracowanie
(48)
Podręcznik
(43)
Praca zbiorowa
(31)
Ćwiczenia i zadania
(26)
Scenariusz zajęć
(17)
Monografia
(14)
Raport z badań
(8)
Gry i zabawy dziecięce
(5)
Gry i zabawy ruchowe
(5)
Gry i zabawy umysłowe
(5)
Materiały pomocnicze
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Gry i zabawy
(4)
Karty pracy ucznia
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Wiersze
(4)
Opowiadania i nowele
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Program nauczania
(3)
Rymowanki
(3)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(3)
Książka do wypełniania
(2)
Poradniki
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Album
(1)
Antologia
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Cytaty
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Esej
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść
(1)
Program wychowawczo-profilaktyczny
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Zabawy tematyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(226)
Psychologia
(169)
Medycyna i zdrowie
(56)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(29)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Językoznawstwo
(9)
Biologia
(5)
Rozwój osobisty
(4)
Hobby i czas wolny
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
423 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Podstawy edukacji wczesnoszkolnej / Irena Adamek. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2000. - 192 strony : rysunki ; 21 cm.
(Metodycy - Nauczycielom)
Prezentowana książka jest podręcznikiem, a zarazem próbą opracowania zarysu dydaktyki edukacji wczesnoszkolnej w kontekście prawidłowości dydaktyki ogólnej. Autorka omawia kolejno cele edukacji, treści kształcenia, wielostronne kształcenie i modele lekcji, metody nauczania i wychowania, zasady, formy i środki dydaktyczne, a także ocenę szkolną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60019, 70714, 70715 (3 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./373.3.046-021.64 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42476 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33124 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19201, 19270 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Krakowie, ISSN 0293-6025 ; nr 212)
W rozdziale pierwszym wyjaśniono znaczenie pojęcia właściwości rozwojowych dziecka, zaproponowano program korzystny dla jego rozwoju, omówiono relacje między systemami wychowania w domu i w szkole, podkreślono ważność szacowania postępów w rozwoju dziecka i przydatności zastosowanych technik i środków kształcenia i wychowania jako podstawy planowania dalszych działań adekwatnych do stopnia tego rozwoju i korzystnych dla dziecka. Rozdział drugi poświęcony został podstawowym przesłankom i pożądanym cechom interakcji w relacjach dorosły-dziecko jako warunkom efektywności praktyki korzystnej rozwojowo mającej na względzie dobro dziecka traktowanego jako podmiot, a nie przedmiot działań wychowawczo-dydaktycznych w oparciu o szeroką wiedzę merytoryczną, umiejętności nauczycielskie i walory etyczno-moralne. W rozdziałach trzecim i czwartym przedstawiono uwarunkowania rozwojowe i krótkie charakterystyki dzieci w wieku niemowlęcym i poniemowlęcym pomocne w planowaniu korzystnej praktyki rozwojowej w różnych jej składnikach poparte zestawionymi w ujęciu porównawczym przykładami działań korzystnych i niekorzystnych dla rozwoju. Rozdział piąty poświęcony został wychowaniu rozwojowemu dzieci w wieku przedszkolnym (od trzeciego, czwartego do siódmego roku życia). W rozdziale tym zwrócono szczególną uwagę na stresy i frustracje wynikające ze zmian w życiu dziecka przy przejściu z grupy do grupy w przedszkolu i z przedszkola do szkoły. Dostrzegając negatywny wpływ na dziecko wszelkich zmian w jego życiu zaproponowano działania, które powinny pomóc wychowawcom, jeśli nie w całkowitej likwidacji, to przynajmniej w osłabieniu skutków niekorzystnych stanów emocjonalnych towarzyszących tym zmianom, a spowodowanych nowymi, nierzadko przykrymi dla dziecka, sytuacjami i okolicznościami. W rozdziale szóstym poświęconym uwarunkowaniom rozwojowym i uczeniu się dzieci w wieku wczesnoszkolnym (klasy I-III) podkreślono szczególnie uwydatniające się w tym okresie życia różnice indywidualne między dziećmi i zaproponowano - uwzględniając te różnice - szeroki dobór zintegrowanych działań korzystnych rozwojowo uzupełniając, podobnie, jak to miało miejsce w rozdziałach poprzednich, partie teoretyczne przykładami praktyki korzystnej i niekorzystnej. W rozdziale ostatnim, siódmym, wskazano na ważność wychowawczej świadomości rodziców i wagę odpowiedzialności za jakość rozwoju dziecka ciążącą na nauczycielach oraz przedstawiono sposoby popularyzacji wśród rodziców, opiekunów, wychowawców i nauczycieli oraz nadzoru pedagogicznego praktyki korzystnej rozwojowo. Pracę zamyka podsumowanie, w którym zebrano walory praktyki rozwojowej i podkreślono jej niepodważalne znaczenie dla wszechstronnego rozwoju dziecka, głównie ze względu na integracyjny charakter działań dydaktyczno-wychowawczych opartych o znajomość praw rządzących tym rozwojem. W opracowaniu wiele treści pominięto, można je znaleźć w podręcznikach psychologii rozwojowej, klinicznej, wychowawczej i społecznej, w opracowaniach monograficznych i opisach prac badawczych sprawdzonych empirycznie. Zamierzeniem autorki jest zachęcenie, w oparciu o literaturę przedmiotu i doświadczenia własne, do innego, nowego spojrzenia na pracę z dziećmi w różnych okresach ich rozwoju. Być może, że zaprezentowane przykłady i analizy korzystnej i niekorzystnej rozwojowo praktyki pomogą obcującym wychowawczo z dzieckiem w rozwiązaniu przynajmniej niektórych problemów wynikających z tej pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zastosowania Psychologii)
Kiedy fizyczne otoczenie sprzyja rozwojowi dziecka? Na ile powinno być ono zróżnicowane? Jakie działania rodziców są ważne dla rozwoju dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa? Na te i inne pytania dotyczące czynników rozwoju dziecka znajdzie Czytelnik odpowiedź w prezentowanej monografii. Przedstawiono w niej wyniki badań, poświęconych rozpoznaniu fizycznych i społecznych stymulatorów i stabilizatorów rozwoju małych dzieci, a także badań dotyczących szczególnej roli dorosłego jako mediatora między dzieckiem a jego otoczeniem, zarówno fizycznym, jak i społecznym.
Książkę zamykają rekomendacje dla psychologów, pedagogów, lekarzy, nauczycieli i rodziców, wskazówki i rekomendacje dla praktyki oraz dla przyszłych badań. Wydawca przestrzega jednak: książka nie jest popularnym poradnikiem dla rodziców; wymaga od nich pewnej dojrzałości i refleksji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46936 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19172 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta publikacja to wyjątkowy podręcznik – proste w strukturze i skuteczne narzędzie, przydatne w edukacyjnej i wychowawczej pracy z małymi dziećmi! Książka zawiera techniki, zabawy i gry stymulujące rozwój dziecka od narodzin aż do 5 roku życia. Zamieszczono w niej ponad 600 dydaktycznych scenariuszy, które można wykorzystać w indywidualnej pracy z dzieckiem lub do pracy w grupach. Dodatkowo obszerna jej część została poświęconą szczególnym technikom pedagogicznym, opartym na współczesnych zasadach dydaktyki.Jest to kompleksowa pomoc dla nauczycieli pracujących w żłobkach i przedszkolach. Prezentuje pomysły do stosowania w praktyce oraz podpowiada nowoczesne sposoby ewaluacji i planowania pracy z dziećmi.
Dla kogo jest ta książka? Dla nauczycieli żłobków i przedszkoli, pedagogów, psychologów, logopedów – wszystkim uczestniczącym w edukacji małego dziecka, towarzyszącym mu w jego rozwoju. Wszelkie placówki edukacyjno-wychowawcze. Dlaczego warto ją nabyć? To profesjonalne kompendium dla nauczycieli i pedagogów. Skarbnica praktycznych scenariuszy zajęć na każdy etap rozwoju dziecka (od 45 dnia do 5 roku życia). To rzetelnie opracowany „gotowiec”, opatrzony porcją teoretycznego komentarza. Proponuje nowatorskie, wyrastające doświadczenia, rozwiązania dydaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73967 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373.2:794 (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./373.2:794 (1 egz.)
Czytelnia Limanowa
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 30664 Cz (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20160 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta publikacja to wyjątkowy podręcznik – proste w strukturze i skuteczne narzędzie, przydatne w edukacyjnej i wychowawczej pracy z małymi dziećmi! Książka zawiera techniki, zabawy i gry stymulujące rozwój dziecka od narodzin aż do 5 roku życia. Zamieszczono w niej ponad 600 dydaktycznych scenariuszy, które można wykorzystać w indywidualnej pracy z dzieckiem lub do pracy w grupach. Dodatkowo obszerna jej część została poświęconą szczególnym technikom pedagogicznym, opartym na współczesnych zasadach dydaktyki.Jest to kompleksowa pomoc dla nauczycieli pracujących w żłobkach i przedszkolach. Prezentuje pomysły do stosowania w praktyce oraz podpowiada nowoczesne sposoby ewaluacji i planowania pracy z dziećmi.
Dla kogo jest ta książka? Dla nauczycieli żłobków i przedszkoli, pedagogów, psychologów, logopedów – wszystkim uczestniczącym w edukacji małego dziecka, towarzyszącym mu w jego rozwoju. Wszelkie placówki edukacyjno-wychowawcze. Dlaczego warto ją nabyć? To profesjonalne kompendium dla nauczycieli i pedagogów. Skarbnica praktycznych scenariuszy zajęć na każdy etap rozwoju dziecka (od 45 dnia do 5 roku życia). To rzetelnie opracowany „gotowiec”, opatrzony porcją teoretycznego komentarza. Proponuje nowatorskie, wyrastające doświadczenia, rozwiązania dydaktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 676, 900 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja dotyczy zagadnienia integracji sensorycznej (SI) i jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli i rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD – Autism Spectrum Disorder) i z innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju (PDD – Pervasive Developmental Disorders). Autorki – terapeutki zajęciowe z wieloletnim stażem – tłumaczą zawiłości teorii SI i funkcjonowania układów sensorycznych oraz prezentują zalety terapii zajęciowej. Książka ma także wymiar praktyczny – przedstawiono w niej technikę masażu Wilbarger i zasady konstruowania diety sensorycznej oraz scharakteryzowano sprawdzone strategie radzenia sobie z dysfunkcjami SI. Yack, Aquilla i Sutton skonstruowały także listy kontrolne ułatwiające diagnozę trudności dzieci z ASD i PDD, a w ostatnim rozdziale opisały, jak samodzielnie wykonać przydatne w terapii SI akcesoria i sprzęty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71473 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy (prawie) na każdy dzień" to wyjątkowy zbiór ponad 200 łamigłówek i pomysłów na zabawy dla najmłodszych. Spróbuj zbudować własną bazę, zagraj w klasy, zrób kolorowe maski karnawałowe lub pudełko na skarby. A co powiesz na podróż samolotem i wędkowanie? I to bez wychodzenia z domu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34478 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz71686/XXIA (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19586 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie III, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 267, 268 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32622 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia – nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak i po co rozmawiać z dzieckiem na trudne tematy Zna to każdy rodzic kilkulatka. Wystarczy fragment rozmowy dorosłych czy wiadomości w radiu i już się pojawiają. Trudne pytania. Całkiem niedziecięca z pozoru chęć rozmowy na tematy, które wydają się nam zupełnie nieodpowiednie dla kilkulatka. O śmierć, chorobę, przyczyny, dla których na świecie istnieje zło, albo o seks. Często ciężko jest na takie pytania odpowiedzieć. Minuty mijają, malec czeka z rozdziawioną buzią, a rodzic panikuje, bo jak to tak - rozmawiać z maluchem o takich rzeczach? Gdzie znaleźć odpowiednie słowa? Jak zaspokoić dziecięcą ciekawość i równocześnie nie zszokować, nie wystraszyć młodego człowieka? A może skłamać albo po prostu skierować uwagę pociechy na coś innego?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesor Jagoda Cieszyńska Poleca)
Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne, sekwencyjne, pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Ćwiczenia te są przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej. Zeszyty te można wykorzystać do codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w szkole. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018.48 (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./37.018.48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesor Jagoda Cieszyńska Poleca)
Zadania rozwijają umiejętności wzrokowe, motoryczne, sekwencyjne, pamięć oraz koordynację wzrokowo-ruchową. Ćwiczenia te są przydatne w terapii logopedycznej, reedukacyjnej. Zeszyty te można wykorzystać do codziennej pracy z dzieckiem, w przedszkolu i w szkole. [z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./37.018.48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon 2022. - 223 strony : ilustracje ; 20 cm.
Ta książka, to publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolne. Wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 76246 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon 2022. - 223 strony : ilustracje ; 20 cm.
Ta książka, to publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolne. Wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja To Ma Ręce i Nogi!)
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Dla dziecka i jego nauczyciela palce dłoni są nieocenioną pomocą dydaktyczną! Doskonale przydają się do kształtowania pojęcia liczby w aspekcie kardynalnym i porządkowym, pomagają w porównywaniu liczb, dodawaniu i odejmowaniu – i to nie tylko w zakresie dziesięciu! Palce przydają się, gdy dziecko uczy się nazw dni tygodnia i dowiaduje się, że tydzień to jest siedem dni następujących jeden po drugim. Ja was, palce, dobrze znam… to książeczka, która powstała z myślą o przedszkolakach, zwłaszcza starszakach i średniakach, o uczniach klas pierwszych oraz o dzieciach ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Składają się na nią sześćdziesiąt dwa czterowersowe wierszyki oraz opisy zabaw palcowych, które należy wykonywać podczas ich recytowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33630 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała z myślą o dorosłych i dzieciach, którzy mogą się razem bawić w to, co służy rozwojowi integracji sensorycznej. Po publikację sięgną więc osoby pracujące z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych, nauczyciele przedszkoli i klas młodszych, a także rodzice i dziadkowie. Zabawy z towarzyszącymi im wierszykami zostały podzielone na pięć części odnoszących się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia. Są to: propriocepcja, układ przedsionkowy, dotyk, słuch i wzrok.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32440 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20546 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Rabka
Brak informacji o dostępności: sygn. 372 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej