Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(89)
Forma i typ
Książki
(87)
Publikacje dydaktyczne
(42)
Publikacje fachowe
(36)
Publikacje naukowe
(21)
Poradniki i przewodniki
(6)
Druki ulotne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(161)
tylko na miejscu
(25)
wypożyczone
(25)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(31)
Czytelnia Nowy Sącz
(18)
Wypożyczalnia Gorlice
(34)
Czytelnia Gorlice
(6)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(17)
Czytelnia Nowy Targ
(1)
Wypożyczalnia Limanowa
(38)
Wypożyczalnia Rabka
(15)
Wypożyczalnia Zakopane
(33)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(18)
Autor
Naprawa Renata
(13)
Tanajewska Alicja
(13)
Franczyk Anna
(5)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(4)
Chrzanowska Iwona
(3)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Bullock Claire
(2)
Czarnocka Marzenna
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Jaroszewski Karol
(2)
Kołodziej Agnieszka
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Mach Cecylia
(2)
Plichta Piotr (pedagog)
(2)
Radwańska Anna (1987- )
(2)
Serafin Teresa
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Szurowska Beata (1973- )
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Wilczewska Natalia
(2)
Adamiak Barbara (1949- )
(1)
Adamowicz Marzenna
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Arentewicz Joanna
(1)
Barabas Magdalena
(1)
Barańska-Dębiec Krystyna
(1)
Bilewicz Małgorzata
(1)
Bilik Andrzej (1939- )
(1)
Borkowska Aneta (psycholog)
(1)
Borkowska Aneta Rita
(1)
Borowiec Antoni
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Bugajska-Bigos Iwona
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Chrzanowska Iwona (pedagog)
(1)
Cieślicki Wiesław
(1)
Clark Trevor
(1)
Costley Debra
(1)
Czajkowska Anna
(1)
Czajkowski Wojciech (psycholog)
(1)
Czapiga Alina
(1)
Deman Isabelle
(1)
Deman Isabelle (1947-)
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Domańska Łucja
(1)
Emmons Polly Godwin (1960- )
(1)
Fitzgerald Michael (1946- )
(1)
Fuks Agata
(1)
Furtak Dorota
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(1)
Gierczyk Marcin
(1)
Grabowiec Anna
(1)
Grabowska Natalia
(1)
Grand Claire
(1)
Griffin Simone
(1)
Grzelak Ewa (logopeda)
(1)
Gunia Grażyna
(1)
Gładkowska Joanna
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Głowacka Elżbieta (psychologia)
(1)
Harpur John (1958- )
(1)
Hudson Diana
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Jarosińska Małgorzata
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kalinowska-Witek Barbara
(1)
Karpińska-Szaj Katarzyna (1964- )
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kazanowski Zdzisław (1966- )
(1)
Kałamajska-Liszcz Katarzyna
(1)
Keane Elaine
(1)
Kliś Maria (1946- )
(1)
Kolanko Agnieszka
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Korzon Aniela
(1)
Kossewska Joanna (1963- )
(1)
Krajewska Katarzyna (nauki pedagogiczne)
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kudyba Wojciech (1965- )
(1)
Kulczycki Jerzy (1937-2006)
(1)
Kwiatkowski Piotr
(1)
Lane Kathie
(1)
Lawlor Maria (1959- )
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Lis Małgorzata (pedagog)
(1)
Lisowska Beata
(1)
Liszcz Krzysztof
(1)
Malenko Nataliya
(1)
Marzec-Tarasińska Anna
(1)
Maurer Alicja
(1)
Michalik Mirosław (1973- )
(1)
Mihilewicz Stanisława
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(35)
2010 - 2019
(47)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(66)
Kraj wydania
Polska
(89)
Język
polski
(85)
Odbiorca
Nauczyciele
(33)
Rodzice
(14)
Szkoły podstawowe
(14)
Pedagodzy specjalni
(12)
Przedszkola
(9)
Psycholodzy
(7)
Szkoły wyższe
(7)
Klasa 1.
(6)
Klasa 2.
(6)
Klasa 3.
(6)
Pedagodzy
(6)
Terapeuci zajęciowi
(5)
6-8 lat
(4)
Dyrektorzy szkół
(4)
Dzieci
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Terapeuci
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Logopedzi
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Terapeuci pedagogiczni
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Wizytatorzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Polska
(4081)
Język polski
(3763)
Literatura polska
(2801)
Poezja polska
(2759)
Matematyka
(2414)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(-)
Dziecko
(2157)
Wychowanie
(1655)
Historia
(1654)
Nauczanie
(1572)
Nauczanie początkowe
(1442)
Wychowanie przedszkolne
(1408)
Pedagogika
(1308)
Filozofia
(1284)
Nauczyciele
(1215)
Opowiadanie polskie
(1195)
Literatura
(1192)
Wychowanie w rodzinie
(1180)
Fizyka
(1168)
Powieść polska
(1144)
Rodzina
(1124)
Nauczanie zintegrowane
(1116)
Młodzież
(1040)
Szkolnictwo
(1003)
Psychologia
(993)
Regionalia
(986)
Sztuka
(945)
Pamiętniki polskie
(911)
Język angielski
(886)
Dramat polski
(836)
Chemia
(803)
Pisarze polscy
(795)
Dzieci
(765)
Oświata
(760)
Kultura
(756)
Biologia
(689)
Geografia
(684)
Publicystyka polska
(656)
Uczucia
(635)
Uczniowie
(627)
Osobowość
(623)
Uczenie się
(615)
Wojsko
(590)
Język niemiecki
(585)
Muzyka
(585)
Kobieta
(560)
Podręczniki akademickie
(560)
Biografie
(550)
Technika
(506)
Psychoterapia
(504)
Wydawnictwa popularne
(502)
Język rosyjski
(496)
Przyroda
(493)
Relacje międzyludzkie
(488)
Czytanie
(480)
Mowa
(479)
Miłość
(473)
Etyka
(460)
Socjologia
(452)
Matura
(449)
Żydzi
(449)
Unia Europejska
(447)
Powieść francuska
(446)
Warszawa
(446)
Powieść angielska
(440)
Kraków (woj. małopolskie)
(433)
Wojna 1939-1945 r.
(432)
Psychologia społeczna
(427)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(426)
Pedagogika specjalna
(421)
II wojna światowa (1939-1945)
(405)
Logopedia
(392)
Przyjaźń
(391)
Gry i zabawy
(389)
Zwierzęta
(383)
Psychologia wychowawcza
(375)
Wychowanie fizyczne
(375)
Powieść amerykańska
(374)
Rośliny
(373)
Prawo
(371)
Powieść rosyjska
(364)
Nauka
(357)
Gry edukacyjne
(353)
Astronomia
(352)
Biografia
(352)
Informatyka
(352)
Pisanie
(349)
Myślenie
(341)
Mózg
(341)
Religia
(331)
Psychologia rozwojowa
(329)
Podręczniki
(326)
Bibliotekarstwo
(323)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(323)
Polityka
(321)
Edukacja ekologiczna
(320)
Polacy za granicą
(320)
Gry i zabawy umysłowe
(311)
Alkoholizm
(309)
Bajkoterapia
(308)
Turystyka
(308)
Temat: czas
2001-
(15)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Wielka Brytania
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Holandia
(1)
Niemcy
(1)
Powiat bydgoski (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(28)
Opracowanie
(13)
Praca zbiorowa
(11)
Karty pracy ucznia
(10)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Scenariusz zajęć
(6)
Podręcznik
(5)
Program nauczania
(5)
Raport z badań
(5)
Monografia
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Wzory dokumentów
(3)
Antologia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(77)
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(5)
Językoznawstwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Matematyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
89 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Przedstawiana książka to monograficzne opracowanie problematyki dotyczącej pracy nauczyciela w placówkach edukacyjnych. W toku przygotowywania tej pozycji, myślą towarzyszącą redaktorkom książki było poszukiwanie możliwości inspirowania nauczycieli i badaczy procesów edukacyjnych związanych z pracą z młodszymi dziećmi, zaszczepiania ciągle nowymi ideami, poszukiwanie ciekawych kontekstów, wyjaśniających bądź inspirujących prace nauczyciela. Rzeczywistość niesie bowiem ciągle nowe problemy, a zmiany cywilizacyjne sprawiają, że nauczyciele muszą mierzyć się z wieloma trudnymi i codziennie doświadczanymi sytuacjami. Warto dzielić się więc spostrzeżeniami, wynikami prowadzonych badań, wymieniać się doświadczeniem, zwłaszcza, że mogą stać się one dla czytelników źródłem czynników inicjatywnych we własnym rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75015, 75014 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Praca z akresu pedagogiki i pedagogiki specjalnej. Monografia jest próbą całościowego, holistycznego ujęcia pracy nauczyciela z uczniami o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych - edukacji inkluzyjnej. Definiuje pojęcie specjalne potrzeby edukacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75168 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz75167/II (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33863 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Psychologii)
W książce zaprezentowano biologiczne mechanizmy powstawania zaburzeń na tle procesów zachodzących w toku rozwoju mózgu dziecka. Ukazano objawy, przyczyny i podłoże mózgowe wybranych zaburzeń rozwojowych: upośledzenie umysłowe, mózgowe porażenie dziecięce, specyficzne zaburzenia językowe, specyficzne trudności w opanowaniu czytania i pisania, specyficzne trudności w uczeniu się matematyki, zespół ADHD. Poruszono psychospołeczne aspekty rehabilitacji osób z dysfunkcjami mózgowymi (psychologiczne uwarunkowania funkcjonowania dzieci z dysfunkcjami mózgu w rodzinie, edukacyjne problemy osób z dysfunkcjami mózgu).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9:616 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20842 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 933, 976 (2 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32598 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Karty pracy adresowane są do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz różnymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczone są do stosowania w przedszkolach masowych oraz specjalnych, a także w nauczaniu początkowym w klasach integracyjnych i oddziałach edukacyjno-terapeutycznych podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Mogą być również wykorzystane jako materiał przygotowujący do edukacji wczesnoszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018.48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki mają nadzieję, że przygotowana publikacja, oprócz wiedzy na temat różnorodnych metod pracy z osobami z dysfunkcjami i koncepcji podejścia do uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, dostarczy też inspiracji do przyjrzenia się naszej filozofii rozumienia drugiego człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72931, 72951 (2 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz72930/XXIA (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie – w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka ma na celu pomóc nauczycielom we wdrażaniu strategii, opartych na podejściu inkluzyjnym, które stworzą środowisko nauki zapewniające uczniom z autyzmem odpowiednie wsparcie. Opisano tu kluczowe obszary, w jakich mogą się pojawić bariery w nauczaniu, i ponad 100 pomysłów (w tym dodatkowych pomysłów, wskazówek i propozycji modyfikacji) na ich pokonanie – w sposób rzeczowy, klarowny i łatwy do zrealizowania. Pomysły te mają ściśle aplikacyjny charakter, ponieważ autorka, jako doświadczony praktyk, odnosi się do realiów kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, podając przy tym odwołania do literatury przedmiotu oraz studiów przypadków. To poradnik dla każdego nauczyciela poszukującego w swojej pracy inspirujących i skutecznych rozwiązań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48601 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia prezentuje wartościowe i oryginalne teoretyczno-empiryczne ujęcie tej przestrzeni edukacyjnej, w której dążymy do zbudowania jedności mimo zróżnicowań. Studium to jest bez wątpienia interesującą i cenną propozycją wydawniczą, przeznaczoną dla szerokiego kręgu odbiorców – zarówno naukowców, jak i praktyków, nauczycieli, terapeutów i tych, którzy z troską i zaangażowaniem uczestniczą w budowaniu dobrej szkoły dla wszystkich. (Z recenzji prof. dr hab. Joanny Głodkowskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Jest to książka dla rodziców, których życie przypomina nieustającą walkę. Ich dziecko: wierci się na krześle, ciągle się rusza, nie umie wolno chodzić, jest gadatliwe i wtrąca się do rozmów dorosłych, nie wie, kiedy przestać, dokucza innym dzieciom itp. Ich dziecko nazywane jest rozrabiaką, wiercipiętą, rozbrykanym urwisem, wreszcie świrusem. Ich dziecko bez przerwy słyszy, że jest niegrzeczne. Być może jest nadpobudliwe.Przeciętnie w każdym społeczeństwie od 2 do 5 zieci cierpi na nadpobudliwość i chroniczny brak koncentracji oraz gonitwę myśli.Książka powstała na podstawie kilkuletnich doświadczeń w pracy z dziećmi i rodzicami dzieci z nadpobudliwością psychoruchową. Rożni się od innych tym, że zawiera praktyczne wskazówki, jak radzić sobie w codziennych sytuacjach z dzieckiem nadpobudliwym. Autorki od kilku lat prowadzą edukacyjne zajęcia dla rodziców dzieci z ADHD oraz zajęcia terapeutyczne dla nadpobudliwych dzieci i dorosłych. Codzienne życie rodziców dzieci z ADHD nie musi przypominać scen z koszmarnego snu, co więcej - może być znośne, a nawet przyjemne. Czasami wystarczy kilka zmian i okazuje się, że dziecko z ADHD jest świetnym kompanem, a przebywanie w jego towarzystwie może być miłe, że ADHD to nie tylko udręka dla otoczenia, ale i ciekawie spędzony czas. Pewne zmiany w systemie wychowawczym, w codziennych nawykach pozwalają niekiedy radykalnie zmienić atmosferę w domu i nauczyć się żyć z ADHD. Pomagają zapobiec wtórnym skutkom nadpobudliwości, jakimi są drugoroczność, zaburzenia zachowania, a w wieku późniejszym - konflikty z prawem, nieprzystosowanie społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1490 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja włączająca w przedszkolu i szkole / redakcja naukowa Iwona Chrzanowska, Grzegorz Szumski. - Wydanie 2020, dodruk wydania 2019. - Warszawa : Wydawnictwo FRSE, 2020. - 333, [3] strony : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Seria Naukowa ; t. 7)
Książka składa się z trzech części. Pierwsza ma najbardziej teoretyczny i wprowadzający charakter. Prezentowany tu jest aktualny stan prac badawczych na temat kluczowych aspektów edukacji włączającej. Omawiając krytycznie najnowsze wyniki badań, autorzy starają się uwzględnić perspektywę kluczowych aktorów edukacji włączającej: uczniów, nauczycieli i rodziców. Część druga poświęcona jest analizie modelu szkoły i przedszkola włączającego i ma bardziej praktyczny charakter. Jej autorzy pokazują rozwiązania finansowe, organizacyjne i pedagogiczne, które służą przekształcaniu się szkół i przedszkoli w placówki włączające. Opisane propozycje są rezultatem zarówno aplikacji wyników badań, jak i generalizacji udanych doświadczeń praktycznych. Analizy zamieszczone w tej części składają się na pożądany model funkcjonowania szkolnictwa, zgodny ze współczesną wizją edukacji włączającej. W trzeciej części prezentowane są rozwiązania służące zaspokajaniu potrzeb uczniów wybitnie zdolnych, a także migrantów w placówkach edukacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74993 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O ile wiek XX zapoczątkował ruch Nowego Wychowania koncentrujący uwagę pedagogów i społeczeństwa na konieczności odejścia od tradycyjnej szkoły, o tyle wiek XXI uwrażliwia społeczeństwa na problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. To kolejny etap humanizacji procesu kształcenia (...). Bezpośredni wpływ postaw środowiska społecznego wobec osób niepełnosprawnych polega na tym, że mogą one być albo zachętą i ułatwieniem w procesie ich kształcenia czy po jego zakończeniu – zatrudnienia, albo przeszkodą uniemożliwiającą realizację przez nich osobistych aspiracji czy potencjałów rozwojowych. Nie ulega wątpliwości, że o jakości kształcenia dzieci i młodzieży niepełnosprawnej decydują ich nauczyciele, niezależnie od tego, w jakich warunkach muszą realizować swoje zadania. Monografia Iwony Chrzanowskiej jest pierwszą tego typu diagnozą środowiska nauczycielskiego (…), w wyniku której poznajemy w najważniejszym zakresie ich opinie, które dotyczą tak barier, przeszkód, niepowodzeń, jak i sukcesów, osiągnięć czy szans na ich zaistnienie. Nie było do tej pory tak szerokiej diagnozy, która uwzględniałaby wszystkie aspekty edukacji inkluzywnej w ustroju szkolnym. Z recenzji prof. dra hab. Bogusława Śliwerskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376.091.3 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji. Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: Wokół znanych kategorii i rozważań oraz Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi (z recenzji Prof. dr hab. Amadeusza Krausego).
Podręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter. Uważam, że książka będzie pożądanym materiałem dydaktycznym dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki a także studentów pokrewnych dyscyplin zainteresowanych problematyką niepełnosprawności. Praca powinna zainteresować również profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów (z recenzji Prof. dr hab. Andrzeja Twardowskego).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20227 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji. Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: "Wokół znanych kategorii i rozważań" oraz "Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z z osobami niepełnosprawnymi (z recenzji Prof. dr hab. Amadeusza Krausego).
Podręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter. Uważam, że książka będzie pożądanym materiałem dydaktycznym dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki a także studentów pokrewnych dyscyplin zainteresowanych problematyką niepełnosprawności. Praca powinna zainteresować również profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów (z recenzji Prof. dr hab. Andrzeja Twardowskego).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71225, 71224 (2 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47563 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31918 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19496 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opis Książka ta jest praktycznym przewodnikiem, adresowanym do wszystkich, którzy uczestniczą w procesie edukacji młodzieży ze spektrum zaburzeń autystycznych (ASD) w szkole średniej. Napisany w sposób klarowny i przystępny, na bazie najlepszych praktyk i doświadczeń, poradnik propaguje pozytywne nastawienie zarówno wśród uczniów dotkniętych autyzmem, jak i kadry pedagogicznej, która wspiera ich rozwój i zaszczepia w ich umysłach przekonanie o możliwości osiągnięcia wszystkich wyznaczonych celów. Książka, w której znajdziemy szereg starannie opracowanych strategii, przydatnych wskazówek i pouczających przykładów, z pewnością wypełni lukę w literaturze poświęconej tej problematyce. Ułatwi uczniom z autyzmem codzienne funkcjonowanie w życiu szkolnym, a osobom zaangażowanym w proces ich kształcenia zapewni praktyczną pomoc w realizacji tych zadań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera przegląd metod, technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie dysfunkcyjności rozwoju dziecka w różnych obszarach życia, będąc jednocześnie wprowadzeniem w problematykę oddziaływań terapeutycznych w różnego typu nieprawidłowościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju chorob
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz72490/XXIA (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Kompendium wiedzy na temat organizacji pomocy dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Publikacja zawiera omówienie nowych przepisów, zasad pracy z dziećmi oraz zadań kadry pedagogicznej. Ponadto w każdym rozdziale ekspert odpowiada na najczęstsze i najbardziej problematyczne pytania związane z pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Uzupełnieniem książki są przydatne w pracy, gotowe do wykorzystania dokumenty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20122 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji wykorzystano szeroki zakres zagadnień związanych z kształceniem uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, uwzględniając obowiązujące przepisy w zakresie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej wszystkim dzieciom i młodzieży, jak też rozwiązania na rzecz uczniów, którzy z powodu ich szczególnych potrzeb powinni być objęci kształceniem specjalnym lub wymagają indywidualnego nauczania. Zamieszczone przykłady praktycznych rozwiązań mogą przyczynić się do zapewnienia każdemu uczniowi wsparcia odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37.048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozmaite trudności uczniów prowokują nauczycieli do refleksji, zaskakują, zbijają z tropu, a czasem wytrącają z równowagi. O jakich trudnościach mowa? Niektóre dzieci zmagają się ze specyficznym zaburzeniem językowym, inne – cierpią z powodu zaniedbań wychowawczych, dysleksji, dyspraksji lub zaburzeń, które uniemożliwiają im pełne zaangażowanie się w naukę. Jeszcze inne zaś potrzebują jedynie trochę więcej czasu i zachęt, by nabrać pewności siebie. Zdarza się, że ze względu na tak wiele różnorodnych sytuacji pedagodzy nie są pewni, jakie podejście powinni wybrać, by pomóc swoim wychowankom. Niniejszy poradnik stanowi wygodny zbiór prostych wskazówek, jak rozpoznać trudności uczniów, oraz praktycznych pomysłów, jak ułatwić proces nauczania. Książka, zawierająca wiele ćwiczeń gotowych do wykorzystania, przyda się zarówno nauczycielom, jak i rodzicom dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48761 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej