Dziecko z trudnościami w uczeniu się
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(34)
Forma i typ
Książki
(33)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje fachowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Druki ulotne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(90)
tylko na miejscu
(13)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(18)
Czytelnia Nowy Sącz
(8)
Wypożyczalnia Gorlice
(14)
Czytelnia Gorlice
(4)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(13)
Czytelnia Nowy Targ
(1)
Wypożyczalnia Limanowa
(17)
Wypożyczalnia Rabka
(10)
Wypożyczalnia Zakopane
(16)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(11)
Autor
Hinz Magdalena
(4)
Radwańska Anna (1987- )
(2)
Reid Gavin (1950- )
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Barańska Małgorzata
(1)
Bielecki Jan
(1)
Bieńkowska-Robak Katarzyna
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Brejnak Wojciech
(1)
Burtowy Maria
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Czyżewski Dariusz
(1)
Deman Isabelle
(1)
Domańska Magdalena
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Gogacz Emilia
(1)
Graczyk Małgorzata
(1)
Green Shannon
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Guzowska Marta (1967- )
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Głodkowska Joanna
(1)
Hryniewicka Anna
(1)
Hudson Diana
(1)
Jarosińska Małgorzata
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kasprzewska Ewa
(1)
Kierzkowska Małgorzata
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(1)
Kowaluk Marzena
(1)
Kozdrowicz Ewa
(1)
Krysztof-Zarzycka Marzena
(1)
Kujawa Ewa
(1)
Kurzyna Maria
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Michalak Renata
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Nerło Mirosława
(1)
Nowak Jadwiga
(1)
Orkwiszewska Agnieszka
(1)
Paluch Anna
(1)
Panfil Katarzyna (1986- )
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pelc Maria (ilustracja)
(1)
Placha Józef
(1)
Plandowska Magdalena
(1)
Płuska Barbara
(1)
Radwańska Anna
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Schulte-Markwort Michael (1956- )
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(1)
Sowińska Halina
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Twardowski Andrzej (1956- )
(1)
Weyhreter Helmut
(1)
Wiśniewska Marta
(1)
Wyższa Szkoła Pedagogiczna (Bydgoszcz)
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek
(1)
Zakrzewska Izabela
(1)
Śliwa Sławomir (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(22)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Nauczyciele
(9)
Rodzice
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Klasa 4.
(4)
Klasa 5.
(4)
Klasa 6.
(3)
Przedszkola
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Temat
Polska
(4081)
Język polski
(3763)
Literatura polska
(2801)
Poezja polska
(2759)
Matematyka
(2414)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(-)
Dziecko
(2157)
Wychowanie
(1656)
Historia
(1654)
Nauczanie
(1573)
Nauczanie początkowe
(1442)
Wychowanie przedszkolne
(1408)
Pedagogika
(1309)
Filozofia
(1285)
Nauczyciele
(1215)
Opowiadanie polskie
(1195)
Literatura
(1192)
Wychowanie w rodzinie
(1180)
Fizyka
(1169)
Powieść polska
(1144)
Rodzina
(1124)
Nauczanie zintegrowane
(1116)
Młodzież
(1040)
Szkolnictwo
(1005)
Psychologia
(991)
Regionalia
(986)
Sztuka
(945)
Pamiętniki polskie
(911)
Język angielski
(886)
Dramat polski
(836)
Chemia
(803)
Pisarze polscy
(795)
Dzieci
(765)
Oświata
(762)
Kultura
(756)
Biologia
(689)
Geografia
(684)
Publicystyka polska
(656)
Uczucia
(635)
Uczniowie
(627)
Osobowość
(623)
Uczenie się
(615)
Wojsko
(590)
Język niemiecki
(585)
Muzyka
(585)
Kobieta
(560)
Podręczniki akademickie
(559)
Biografie
(550)
Technika
(506)
Psychoterapia
(504)
Wydawnictwa popularne
(502)
Język rosyjski
(496)
Przyroda
(493)
Relacje międzyludzkie
(488)
Czytanie
(480)
Mowa
(479)
Miłość
(473)
Etyka
(460)
Socjologia
(452)
Matura
(449)
Żydzi
(449)
Unia Europejska
(447)
Powieść francuska
(446)
Warszawa
(446)
Powieść angielska
(440)
Kraków (woj. małopolskie)
(433)
Wojna 1939-1945 r.
(432)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(426)
Psychologia społeczna
(425)
Pedagogika specjalna
(422)
II wojna światowa (1939-1945)
(405)
Logopedia
(392)
Przyjaźń
(391)
Gry i zabawy
(389)
Zwierzęta
(383)
Wychowanie fizyczne
(375)
Powieść amerykańska
(374)
Psychologia wychowawcza
(374)
Rośliny
(373)
Prawo
(371)
Powieść rosyjska
(364)
Nauka
(357)
Gry edukacyjne
(353)
Astronomia
(352)
Biografia
(352)
Informatyka
(352)
Pisanie
(349)
Mózg
(344)
Myślenie
(342)
Religia
(332)
Psychologia rozwojowa
(329)
Podręczniki
(326)
Bibliotekarstwo
(323)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(323)
Polityka
(321)
Edukacja ekologiczna
(320)
Polacy za granicą
(320)
Gry i zabawy umysłowe
(311)
Alkoholizm
(309)
Bajkoterapia
(308)
Turystyka
(308)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Poradnik
(12)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Podręcznik
(3)
Case study (studium przypadku)
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Poradniki
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(4)
Biologia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
CD
W koszyku
Zasadniczym celem tego opracowania jest ułatwienie dziecku opanowania prawidłowej techniki czytania polegającej na płynnym łączeniu liter w wyrazy, bez przechodzenia przez zbędny etap literowania/głoskowania. W toku nauki dziecko poznaje wszystkie 44 znaki graficzne (litery, dwuznaki, trójznak) oznaczające 36 głosek. Początkowe ćwiczenia w czytaniu oparto na literach oznaczających głoski trwałe, ponieważ można wymawiać je dowolnie długo. Dzięki temu dziecko zyskuje czas niezbędny do płynnego połączenia liter/głosek w sylabę lub wyraz. W prezentowanym opracowaniu nie ma sylab ani wyrazów, w których litery, dwuznaki i trójznak oznaczałyby inną głoskę niż podstawowa. Taki dobór słów zastosowano po to, aby uniknąć niepotrzebnych trudności na tym etapie nauki czytania, którego najważniejszym celem jest opanowanie właściwej techniki. Książka jest skromnie ilustrowana, żeby nadmiar rysunków nie odciągał uwagi dziecka od tekstu i nie zachęcał go do odgadywania treści wyrazów, zdań czy tekstów. Na dołączonej do książki płycie CD znajdują się nagrania ćwiczeń wykonane przez dr Annę Walencik-Topiłko. Mają one kluczowe znaczenie. Zaprezentowana na nich wymowa stanowi dla dziecka wzór do naśladowania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 76553 (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./37 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 902, 658 (2 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Opracowanie jest poświęcone wspomaganiu kształtowania dojrzałości do nabywania umiejętności czytania, pisania, liczenia u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Terapia budzi motywację do nauki, wiarę we własne możliwości, budowanie pozytywnej samooceny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 205/B (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Profesjonalne Publikacje dla Szkół i Placówek Oświatowych)
Kompendium wiedzy na temat organizacji pomocy dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Publikacja zawiera omówienie nowych przepisów, zasad pracy z dziećmi oraz zadań kadry pedagogicznej. Ponadto w każdym rozdziale ekspert odpowiada na najczęstsze i najbardziej problematyczne pytania związane z pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Uzupełnieniem książki są przydatne w pracy, gotowe do wykorzystania dokumenty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20122 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter podręcznika akademickiego. Zawiera szereg cennych informacji zarówno teoretycznych, jak i praktycznych, istotnych z punktu widzenia edukacji i wspomagania rozwoju dzieci młodszych z trudnościami w uczeniu się. Układ treści jest przejrzysty i logiczny. Treść napisano w oparciu o bogatą i najnowszą literaturę, dodatkowo po zakończeniu każdego rozdziału podano literaturę polecaną. Podręcznik akademicki kierowany do studentów kierunków pedagogicznych. Polecany przede wszystkim pedagogom-terapeutom, wychowawcom i nauczycielom dzieci młodszych oraz słuchaczom studiów podyplomowych z zakresu pedagogiki i terapii .
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67515, 67279 (2 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30757 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozmaite trudności uczniów prowokują nauczycieli do refleksji, zaskakują, zbijają z tropu, a czasem wytrącają z równowagi. O jakich trudnościach mowa? Niektóre dzieci zmagają się ze specyficznym zaburzeniem językowym, inne – cierpią z powodu zaniedbań wychowawczych, dysleksji, dyspraksji lub zaburzeń, które uniemożliwiają im pełne zaangażowanie się w naukę. Jeszcze inne zaś potrzebują jedynie trochę więcej czasu i zachęt, by nabrać pewności siebie. Zdarza się, że ze względu na tak wiele różnorodnych sytuacji pedagodzy nie są pewni, jakie podejście powinni wybrać, by pomóc swoim wychowankom. Niniejszy poradnik stanowi wygodny zbiór prostych wskazówek, jak rozpoznać trudności uczniów, oraz praktycznych pomysłów, jak ułatwić proces nauczania. Książka, zawierająca wiele ćwiczeń gotowych do wykorzystania, przyda się zarówno nauczycielom, jak i rodzicom dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręczniki akademickie z zakresu dydaktyki specjalnej – jedyne na rynku kompletne źródło wiedzy na ten temat. Poszczególne rozdziały publikacji "Dydaktyka specjalna. Od wzorca do interpretacji" autorka ukierunkowała na dookreślanie znaczeń (definicje, klasyfikacje) oraz budowanie systematyki dydaktyki specjalnej i opracowanie założeń do projektowania dydaktyk specjalistycznych. Daje to podstawy wyjaśniania rzeczywistości edukacyjnej także przez rozważanie inspirujących badawczo obszarów dydaktyki specjalnej, wyłanianie i nazywanie jej kanonów, formułowanie prawidłowości dydaktycznych oraz rozpoznawanie swoistości dydaktyki specjalnej. Przyjęte w tej publikacji definicje i systematyka dydaktyki specjalnej stały się pewnego rodzaju wykładnią dla analiz i przeglądu dydaktyk specjalistycznych, które zostały zaprezentowane w publikacji pt. "Dydaktyka specjalna. Od systematyki do projektowania dydaktyk specjalistycznych".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72609 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz72608/XXIA (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50656 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32367 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 13791 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19839 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są głównie z dziećmi, które mają problemy z nauką wynikające z nieharmonijnego lub opóźnionego rozwoju. Niniejsze ćwiczenia zostały przygotowane dla uczniów klas 1–3 i podzielone na działy skupiające się na poszczególnych umiejętnościach, z którymi dzieci w tym wieku najczęściej mają problemy. Są to: sprawność manualna, grafomotoryka, percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, pisanie, czytanie. Wszystkie zadania przedstawione w tej publikacji mogą być wykorzystane nie tylko w trakcie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych (grupowych lub indywidualnych), ale także jako ćwiczenia dodatkowe na lekcjach, w świetlicy lub w domu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68568 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz68567/II (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze ćwiczenia zostały przygotowane dla uczniów klas 4-6 i podzielone na działy skupiające się na poszczególnych umiejętnościach, z którymi dzieci w tym wieku najczęsciej mają problemy czyli sprawnosć manualna, grafomotoryka, percepcja wzrokowa, percepcja słuchowa, pisanie, czytanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ajęcia korekcyjno-kompensacyjne prowadzone są głównie z dziećmi, które mają problemy z nauką wynikające z nieharmonijnego lub opóźnionego rozwoju. Pomoc tym uczniom polega na: – korygowaniu zaburzonych funkcji, – zastępowaniu zaburzonej funkcji inną, – usprawnianiu funkcji będących w normie. Niniejsze ćwiczenia zostały przygotowane dla uczniów klas 4–6 i podzielone na działy skupiające się na poszczególnych umiejętnościach, z którymi dzieci w tym wieku najczęściej mają problemy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018.48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bogaty zbiór praktycznych wskazówek, pomagających wspierać dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Autorka wyjaśnia naturę tych problemów, ich wpływ na uczenie się i przedstawia proste strategie radzenia sobie z nimi. Książka Diany Hudson powinna być lekturą obowiązkową dla wszystkich nauczycieli i może być równie przydatna dla rodziców. Alison Thompson, założycielka ADHD Kids.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75373 (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./37.091.212:159.95 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33437, 33035 (2 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20348 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 524 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ostatnia edycja badań międzynarodowych PISA pokazała, że zmniejsza się w Polsce grupa uczniów bardzo słabych, rośnie grupa średnich, natomiast tych najlepszych, najzdolniejszych mamy na tle innych krajów nadal bardzo mało. Być może nie pracujemy z nimi odpowiednio do ich potrzeb. Nowe rozwiązania pozwolą poświęcać większą uwagę zarówno pomocy uczniom w przezwyciężaniu trudności , jak i w dobrym rozwijaniu zdolności. Bardzo ważna jest w tym wszystkim rola dyrektora, który stanie sie realizatorem rekomendacji i ustaleń zespołu nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniem w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja, na którą składa się jedenaście artykułów, została podzielona na trzy zasadnicze części. Pierwsza z nich, złożona z dwóch artykułów - autorstwa Renáty Bernátovej i Elżbiety Pędraszewskiej-Iskrzak - dotyczy teoretycznych założeń i praktycznych działań odnoszących się do diagnozowania i terapii dzieci oraz dorosłych z zaburzeniami w uczeniu się i zachowaniu. Druga część zawiera sześć artykułów, których autorami są: Wiesław Sikorski, Jozef Liba, Sławomir Kania, Dariusz Stanuchowski, Karolina Mateja, Irena Koszyk, i traktuje o uczniu neurotypowym w szkole - metodach i formach wspierania i rozwoju. Trzecia część, z artykułami Anny Gołębiowskiej, Kingi Mydlarz oraz Sławomira Śliwy, dotyczy szkoły i nauczyciela w nowej rzeczywistości edukacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72552 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47886 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32282 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podnoszony w książce problem specjalistycznej pomocy uczniom z trudnościami w uczeniu się jest bardzo istotny z punktu widzenia zarówno dobra społecznego, jakim jest właściwy poziom edukacji społeczeństwa, jak i z punktu widzenia jednostki - dziecka doznającego niepowodzeń szkolnych i jego rodziny, która musi udzielić mu właściwego wsparcia. Pomimo ponad 40 lat prowadzenia różnych form wspierania dzieci z niepowodzeniami w uczeniu się nie wykazano, jakie efekty przynosi terapia pedagogiczna. Dotychczas głównie ukazywano, jakie konsekwencje ma nieobjęcie specjalistyczną pomocą uczniów z dysleksją. Rezultaty prowadzonych badań są ogromnie ciekawe, bo z jednej strony potwierdzają spodziewane i sformułowane na wstępie hipotezy, z drugiej zaś strony autorka otrzymała dane zaskakujące na tle dotychczas publikowanych i znacznie ciekawsze. Dotyczą one oceny pozaintelektualnych obszarów zachowania i rozwoju emocjonalno-społecznego, narastania zaburzeń zachowania już u tzw. małych dzieci, za jakie niesłusznie uważa się uczniów klas drugich i trzecich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18411 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1661 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera opisy form pracy z dziećmi, rodzicami i nauczycielami wykorzystane w pracy Szkolnego Ośrodka Pomocy Rodzinie. SOPR stanowi eksperymentalną formę pracy o charakterze diagnostyczno- terapeutycznym, nastawioną na pomoc psychologiczno-pedagogiczną w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54757 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz54756/XXI (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40475 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 310 Br (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 164/B (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71339 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31057 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Brak informacji o dostępności: sygn. 41389 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram.)
To książka o zaburzeniach i trudnościach rozwojowych, z którymi mogą zmagać się już najmłodsze dzieci. Rodzice, opiekunowie w żłobku lub nauczyciele wychowania przedszkolnego spędzają z dzieckiem wiele czasu, mają zatem możliwość obserwowania jego działań podczas zabawy i codziennych czynności. To doskonała okazja do tego, by zwrócić uwagę na zarysowujące się już problemy rozwojowe i szybko zorganizować pomoc w domu, w żłobku, klubie dziecięcym i przedszkolu.Czytelnik uzyska informacje, jak pracować z dzieckiem, a także, gdzie szukać pomocy w razie wątpliwości czy poważnych trudności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz72638/XXI (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32473 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1128 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41902 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest wynikiem pracy zespołu osób od wielu lat zajmujących się problematyką dzieci afatycznych. Specyficzne zaburzenie, dotyczące głównie rozwoju mowy i sprawności językowej, o którym mowa w podręczniku, ma istotny wpływ na proces uczenia się dziecka. W różnym stopniu ujawnia się w toku rozwoju dziecka, towarzysząc mu zwykle przez całe życie. Wiedza o niedokształceniu mowy o typie afazji (specyficznym zaburzeniu języka) jest nie wystarczająco rozpowszechniona wśród rodziców i nauczycieli Ich rolą nie jest diagnozowanie, to pozostawiamy specjalistom. Natomiast to oni zwykle jako pierwsi zauważają trudności dziecka i w głównej mierze wspierają je na co dzień. Prezentowany poradnik jest próbą dialogu specjalistów z nauczycielami i rodzicami. Autorki dążyły do stworzenia przejrzystego i czytelnego obrazu dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji. Bardzo cennym fragmentem poradnika jest materiał przygotowany przez rodziców, którzy założyli i prowadzą Fundację dla Osób z Afazją „Wyrazić siebie”. Ta część poradnika jest niezależna. Głos rodziców jest dowodem ich zaangażowania w działania na rzecz poprawy warunków oraz możliwości diagnozy, terapii i edukacji ich dzieci. Zdajemy sobie sprawę, że niniejsza publikacja nie rozwiąże wszystkich dotkliwych, praktycznych problemów związanych z nauczaniem i wspieraniem uczniów z tym zaburzeniem. Liczymy jednak na to, iż w niewielkim choćby stopniu pozwoli zrozumieć trudności dzieci i nauczyć się dostrzegać ich mocne strony. Wiemy przecież, że chcąc dziecku pomóc, musimy je poznać, zrozumieć i zaakceptować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72666 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 3 dotyczy: sekwencji, włączania i wyłączania z kategorii. Zdolność wykonywania sekwencji ruchów, zapamiętywania kolejności dźwięków i znaków oraz odtwarzania ich warunkuje skuteczne funkcjonowanie człowieka w świecie, a w tym sprawne posługiwanie się językiem. Zdolność kategoryzacji jest podstawową umiejętnością, która pozwala porządkować otaczającą nas rzeczywistość, co przekłada się na zdolność do uczenia się języka zarówno na poziomie zapamiętywania nowych słów, jak i przyswajania reguł nim rządzących, a to z kolei pozwala przyswajać zasady obowiązujące w społeczeństwie. Ćwiczenia zawarte w tej części pozwolą stymulować wszystkie te funkcje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376-056.264 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Targ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50115 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej