Rozwój poznawczy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(42)
Forma i typ
Książki
(41)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje naukowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(82)
wypożyczone
(12)
tylko na miejscu
(11)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(19)
Czytelnia Nowy Sącz
(5)
Wypożyczalnia Gorlice
(8)
Czytelnia Gorlice
(4)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(9)
Czytelnia Nowy Targ
(2)
Wypożyczalnia Limanowa
(23)
Wypożyczalnia Rabka
(9)
Wypożyczalnia Zakopane
(19)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(9)
Autor
Cieszyńska-Rożek Jagoda (1955- )
(4)
Naprawa Renata
(3)
Tanajewska Alicja
(3)
Bilbao Bilbao Álvaro (1976-)
(2)
Czaja-Chudyba Iwona
(2)
Grandin Temple (1947- )
(2)
Guz Sabina
(2)
Hohol Mateusz (1987- )
(2)
Mazurek Krzysztof (1956- )
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Panek Richard
(2)
Wilczewska Natalia
(2)
Wołoszyn Kinga
(2)
Zawadzki Zbigniew (1951- )
(2)
Andruszko Robert
(1)
Auksztulewicz Dorina
(1)
Aznárez Nitdia
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Bajko Małgorzata
(1)
Bee Helen L. (1939- )
(1)
Birch Ann
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Bugajska Magdalena
(1)
Bugajska-Jaszczołt Beata
(1)
Bulla Bernadeta
(1)
Buryn Urszula
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Clover Elisabeth
(1)
Czajkowska Monika (matematyk)
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
De Bono Edward (1933-2021)
(1)
Dołęga Zofia
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dziekańska Julita
(1)
Gawda Barbara
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Haith Marshall M
(1)
Helwing Daniela
(1)
Herrmann Eve
(1)
Hrapkiewicz Helena
(1)
Hulboj Teresa
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Jakrzewska Dominika
(1)
Janiszewska Monika
(1)
Kalinowski Marian Leon (1946- )
(1)
Kamińska-Reyman Jadwiga
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kowalska Marzena
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Krejtz Izabela
(1)
Malinowska Dominika
(1)
Matczak Anna
(1)
Matz Agnieszka
(1)
Miller Scott A
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Munio Muñoz Beatriz
(1)
Murray Lynne (1950- )
(1)
Nawolska Barbara
(1)
Nikodem Julia
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Olejnik Marian
(1)
Pawluczuk-Solarz Monika
(1)
Piotrowska Anna
(1)
Podziemska Tamara
(1)
Protasiewicz Ewelina
(1)
Robok Roksana
(1)
Rychlicka Beata
(1)
Schaffer H. Rudolph (1926- )
(1)
Schiller Pamela Byrne
(1)
Sedivy-Mączka Katarzyna
(1)
Semadeni Zbigniew (1934- )
(1)
Siara Olga
(1)
Stasiak Tomasz
(1)
Stawiarska Patrycja
(1)
Strehlau-Kamińska Monika
(1)
Strzałkowska Anna (tłumacz)
(1)
Szwed Ida
(1)
Tkocz Justyna
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Treliński Gustaw (1939- )
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Vasta Ross
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Wojszczyk Maria
(1)
Woźniaková Yvona
(1)
Zasępa Ewa
(1)
Zawanowska Maria
(1)
Łuczyński Jan
(1)
Żądło-Treder Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
1945-1989
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(41)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(41)
Odbiorca
Rodzice
(16)
Nauczyciele
(9)
Dzieci
(6)
6-8 lat
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Logopedzi
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Psycholodzy
(3)
Studenci
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Terapeuci
(3)
0-5 lat
(2)
Pedagodzy
(2)
Przedszkola
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(2)
Literatura polska
(2)
Literatura angielska
(1)
Temat
Polska
(4081)
Język polski
(3763)
Literatura polska
(2799)
Poezja polska
(2759)
Matematyka
(2413)
Rozwój poznawczy
(-)
Dziecko
(2157)
Wychowanie
(1659)
Historia
(1654)
Nauczanie
(1574)
Nauczanie początkowe
(1444)
Wychowanie przedszkolne
(1413)
Pedagogika
(1304)
Filozofia
(1285)
Nauczyciele
(1216)
Opowiadanie polskie
(1195)
Literatura
(1192)
Wychowanie w rodzinie
(1180)
Fizyka
(1169)
Powieść polska
(1144)
Rodzina
(1128)
Nauczanie zintegrowane
(1116)
Młodzież
(1040)
Szkolnictwo
(1004)
Psychologia
(991)
Regionalia
(986)
Sztuka
(945)
Pamiętniki polskie
(911)
Język angielski
(886)
Dramat polski
(836)
Chemia
(803)
Pisarze polscy
(795)
Dzieci
(770)
Oświata
(763)
Kultura
(756)
Biologia
(689)
Geografia
(684)
Publicystyka polska
(656)
Uczucia
(640)
Uczniowie
(628)
Osobowość
(625)
Uczenie się
(615)
Wojsko
(590)
Język niemiecki
(585)
Muzyka
(585)
Kobieta
(563)
Podręczniki akademickie
(559)
Biografie
(550)
Technika
(506)
Psychoterapia
(505)
Wydawnictwa popularne
(502)
Język rosyjski
(496)
Przyroda
(493)
Relacje międzyludzkie
(492)
Czytanie
(480)
Mowa
(479)
Miłość
(474)
Etyka
(460)
Socjologia
(453)
Żydzi
(450)
Matura
(449)
Unia Europejska
(447)
Powieść francuska
(446)
Warszawa
(446)
Powieść angielska
(440)
Kraków (woj. małopolskie)
(433)
Wojna 1939-1945 r.
(432)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(427)
Psychologia społeczna
(425)
Pedagogika specjalna
(422)
II wojna światowa (1939-1945)
(405)
Przyjaźń
(395)
Logopedia
(393)
Gry i zabawy
(390)
Zwierzęta
(385)
Psychologia wychowawcza
(375)
Wychowanie fizyczne
(375)
Powieść amerykańska
(374)
Rośliny
(373)
Prawo
(371)
Powieść rosyjska
(364)
Nauka
(357)
Gry edukacyjne
(354)
Astronomia
(353)
Biografia
(352)
Informatyka
(352)
Pisanie
(349)
Mózg
(344)
Myślenie
(342)
Religia
(332)
Psychologia rozwojowa
(329)
Podręczniki
(326)
Bibliotekarstwo
(323)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(323)
Polityka
(321)
Edukacja ekologiczna
(320)
Polacy za granicą
(320)
Gry i zabawy umysłowe
(311)
Alkoholizm
(309)
Bajkoterapia
(308)
Dziatki
(307)
Temat: czas
2001-
(6)
1945-1989
(3)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Gatunek
Poradnik
(13)
Opracowanie
(7)
Podręcznik
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Karty pracy ucznia
(3)
Monografia
(3)
Raport z badań
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(18)
Medycyna i zdrowie
(6)
Językoznawstwo
(5)
Matematyka
(4)
Biologia
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Rozwój osobisty
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Jak wspólnie z dzieckiem poznawać tajemnice botaniki, zoologii, geografii czy fizyki przy użyciu domowych sposobów i metod dostępnych dla każdego rodzica? W tej książce znajdziesz 100 sposobów jak odkrywać świat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 373.2:794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Abrakadabra! Czytam! to zestaw prostych czytanek oraz ćwiczeń funkcji poznawczych skierowany do wszystkich dzieci: tych z zaburzeniami rozwoju funkcji poznawczych, komunikacji językowej, a także tych, które objęte są wczesną nauką czytania lub chcą opanować czytanie metodą sylabową. Dzięki niemu dzieci, które poznały już sylaby i potrafią je odczytać, mogą zacząć czytać proste teksty. Czytanki zbudowane są z sylab otwartych, co ma ułatwić dzieciom czytanie, ponadto we wszystkich tekstach został zaznaczony podział wyrazów na sylaby. Czytanki są zapisane czcionką bezszeryfową, a dodatkowym ułatwieniem jest zapis dużej litery i z kropką. Ćwiczenia zostały tak skonstruowane, by dorosły miał możliwość dostosowywania ich do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka. Wykonując zadania, dziecko poprawi technikę czytania, czytanie ze zrozumieniem, podniesie poziom rozumienia pytań, usprawni umiejętność budowania poprawnych gramatycznie zdań i formułowania odpowiedzi na pytania. Praca z materiałem wyrazowym i obrazkowym będzie też okazją do wzbogacania słownictwa oraz poprawnego wypowiadania się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33501 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej monografii omówiono cztery testy – WISC, Leiter, IDS i Stanford-Binet – dostępne polskim psychologom i stosowane przez nich przy badaniu dzieci z zaburzeniami neurorozwojowymi: niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem, zaburzeniami uczenia się (głównie dysleksją), ADHD oraz zaburzeniami mowy i komunikacji. Praca zawiera wiele ważnych treści przydatnych dla praktyków i przygotowujących się do praktyki studentów. Szczególnie cenne są znajdujące się tu informacje dotyczące właściwości funkcjonowania poznawczego dzieci z różnymi zaburzeniami i trudności, jakie może napotkać diagnosta przeprowadzający z tymi dziećmi badania testowe. Z recenzji prof. dr hab. Anny Matczak
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34128 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21566 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia zarys głównych kierunków badań psychologii kształcenia oraz psychologii nauczania i opisuje autorski program badawczy, skoncentrowany na roli kontroli uwagi i pamięci roboczej jako czynników warunkujących poziom osiągnięć szkolnych (z matematyki oraz języka polskiego). Kompetentnie przybliża współczesne ujęcia problematyki kontroli uwagi oraz roli pamięci roboczej jako ważnego czynnika bardziej złożonych procesów poznawczych.
Autorka w ciekawy sposób włącza w analizę dodatkowe elementy emocjonalne (zagrożenie psychologiczne i bezradność intelektualna), jak też miarę inteligencji płynnej (test Ravena) i ukazuje ich odmienną rolę w zależności od poziomu kształcenia i rodzaju przedmiotu. Zaprezentowane wyniki badań są nowatorskie i wskazują na odmienne wzorce przewidywań osiągnięć szkolnych na różnych poziomach kształcenia. Autorka wskazuje na ważne aplikacyjne perspektywy w zakresie psychologii kształcenia, związane z możliwością trenowania (z zastosowaniem zaawansowanych technologii internetowych) pewnych istotnych elementów procesów uwagi i pamięci roboczej uczniów, w celu zwiększenia poziomu osiągnięć szkolnych u dzieci i młodzieży. Książka jest ważnym źródłem wiedzy dla osób zainteresowanych stanem badań w interdyscyplinarnym obszarze zwanym psychologią kształcenia, jak i praktycznym poradnikiem przydatnym każdemu nauczycielowi i psychologowi na wszystkich poziomach kształcenia szkolnego oraz niezbędną lekturą dla studentów psychologii i kierunków pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20095 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Do rodziców to wybór krótkich, skłaniających do refleksji tekstów, które w prosty sposób przybliżają najważniejsze idee dotyczące rozwoju i wychowania dzieci, będące zarazem podstawą pedagogiki Montessori. Karmimy dziecko pożywnym jedzeniem, żeby jego małe ciało mogło rosnąć - i analogicznie musimy zapewnić mu odpowiedni pokarm dla rozwoju psychicznego i moralnego. Tak jak nie potrafimy bezpośrednio pomóc ciału dziecka osiągnąć dojrzałości, tak też nie możemy ukształtować za nie jego umysłu ani charakteru. Możemy jednak zaspokajać jego potrzeby psychiczne, tak jak zaspokajamy jego potrzeby cielesne - do obu należy podchodzić w równie naukowy sposób.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umysł dziecka / Maria Montessori ; przekład Maria Zawanowska. - Warszawa : Bellona, copyright 2023. - 365 stron : ilustracje ; 22 cm.
Maria Montessori była włoską lekarką i pedagożką, która pod wpływem oświadczeń pracy z dziećmi z problemami psychicznymi i ubogimi stworzyła nową metodę wychowawczą. Jej podstawą jest nieskrępowany rozwój dzieci na różnych płaszczyznach zgodnie z ich indywidualnymi potrzebami i możliwościami. Należy wykorzystać ich naturalną kreatywność, ciekawość świata, chęć uczenia się, rozwoju współpracy i zabawy z innymi dziećmi. Dotyczy to zwłaszcza okresu do szóstego roku życia, gdy dzieci rozwijają się najszybciej, a ich umysł jest najbardziej chłonny. Dorośli - rodzice, nauczyciele i opiekunowie - powinni je w tym wspierać, a nie formować za pomocą nakazów i kar. Tę metodę do dziś stosuje się w przedszkolach Montessori.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76717 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34513 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 156 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi rezultat wieloletnich przemyśleń i badań empirycznych nad mechanizmami stymulowania aktywności poznawczej w zakresie strukturyzowania wiedzy dzieci w wieku przedszkolnym. Głównym celem książki jest przedstawienie strategii wspierania strukturyzacji wiedzy dziecka w różnorodnych sytuacjach edukacyjnych inicjowanych w przedszkolu. Proponowana strategia nawiązuje do koncepcji B. Muchackiej (2000).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69624, 69623 (2 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48409 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wskazówki, jak zaspokoić wrodzoną ciekawość dziecka Zasiewaj w dzieciach dobre idee, nawet jeśli ich nie rozumieją. Upływające lata zatroszczą się o to, by pojęły ich znaczenie i rozkwitły w ich sercach. - Maria Montessori Zabawy, które kształtują samodzielność i kreatywność dziecka „Montessori. 80 zabaw z dziećmi” to praktyczny przewodnik z pomysłami na montessoriańskie zabawy i ćwiczenia, które można przeprowadzić z przedszkolakami w domu. Ich celem jest odkrywanie świata w sposób, który sprawi dzieciom i rodzicom przyjemność i który wzmocni dobre relacje w rodzinie. Zgodnie z filozofią Marii Montessori wszystkie zabawy przedstawione w tej książce są związane z podstawowymi potrzebami i zainteresowaniami dzieci oraz wykorzystują fazy wrażliwe w ich rozwoju, gdy uczą się one nowych umiejętności wyjątkowo łatwo i szybko.
Autorki prezentują m.in.: aktywności rozwijające praktyczne umiejętności życiowe, takie jak ubieranie się, sprzątanie, gotowanie, nawiązywanie kontaktu z innymi; ćwiczenia z materiałami sensorycznymi, które porządkują wiedzę dotyczącą właściwości przedmiotów, ich wymiarów, kształtów, barw i faktur, przygotowując intelekt do myślenia abstrakcyjnego; trening przygotowujący do nauki czytania i pisania; działania matematyczne, które wymagają m.in. liczenia, dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia oraz klasyfikowania i porządkowania; aktywności, które pomogą zrozumieć abstrakcyjny upływ czasu w konkretny i doświadczalny sposób; zabawy badawcze i eksperymentalne umożliwiające odkrywanie praw świata przyrody; aktywności plenerowe umożliwiające rozwój bliskich relacji ze środowiskiem naturalnym.
Zabawy są narzędziami, które pomogą rozbudzić wrodzoną ciekawość dziecka i ułatwić mu samodzielną naukę. Nie trzeba wykonywać ich wszystkich ani przestrzegać kolejności. Dziecko może po prostu przejrzeć strony tej książki i zdecydować, co je interesuje. Książka zawiera materiały do wycięcia oraz zestaw wielu pomocy do pobrania i wydrukowania!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./373.2:794 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48888 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33528 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Profesor psychologii Lynne Murray jest uznaną brytyjską badaczką wczesnego rozwoju dzieci. Jej książka Psychologia małego dziecka to znakomite źródło wiedzy zarówno dla rodziców (a także babć, dziadków oraz innych opiekunów), jak i dla specjalistów pracujących z dziećmi i rodzinami. Wyjątkowość tego przewodnika po różnych obszarach rozwoju dziecka w pierwszych dwóch latach życia polega na tym, że wszystkie przedstawione wnioski płynące ze współczesnych badań naukowych autorka ilustruje wynikami szczegółowej obserwacji zachowania i interakcji społecznych konkretnych dzieci. Bogaty materiał zdjęciowy pomaga dostrzec niezwykłą wrażliwość dziecka na otoczenie społeczne i umożliwia odczytanie istotnego znaczenia wielu dziecięcych zachowań często uznawanych za przypadkowe. A przede wszystkim unaocznia ogromny wkład dziecka we własny rozwój i doniosłą rolę rodziców we wspieraniu jego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74435 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32991 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1722 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; nr 979)
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza pozwala zapoznać się z pojęciami dotyczącymi jednostek miary. Druga dotyczy dydaktycznych koncepcji kształtowania pojęcia miary. Może posłużyć nie tylko nauczycielom, ale też wszystkim, którzy mają dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74640 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Publikacja ta jest przeznaczona głównie dla studentów, którzy muszą poznać język używany przez psychologów rozwojowych do opisu badań, ale będzie także przydatna dla bardziej zaawansownych czytelników, ponieważ umożliwi im sprawdzenie swych poglądów na temat istoty i użycia poszczególnych pojęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66189 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz66188/XX (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18432 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90, 91 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Księga zajęć dla najmłodszych to zbiór ponad 700 zabaw i ćwiczeń przeznaczonych dla dzieci do 18. miesiąca życia. Stanowi znakomitą pomoc dla rodziców i opiekunów, którzy chcą być pewni, że w pełni wykorzystują kluczowe chwile w rozwoju malucha. W książce znajdą oni opisy setek łatwych do przeprowadzenia i wesołych zajęć, które wspierają nabywanie umiejętności językowych, ruchowych, emocjonalno-społecznych oraz poznawczych. Rodzice mogą wybrać, czy chcą wprowadzać zabawy pojedynczo, czy pracować nad rozwojem konkretnych umiejętności, skupiając się na czynnościach z jednej grupy tematycznej. Dla ułatwienia korzystania z książki na końcu zamieszczono aneks z tekstami wierszyków i piosenek oraz innymi przydatnymi materiałami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. ISSN 2450-7865 ; nr 942)
Celem monografii było ukazanie, w jaki sposób terapia językowa wpływa na całościowe funkcjonowanie dzieci z autyzmem. W osiągnięciu zamierzonego celu pomogło oparcie się na wiedzy neurologopedycznej, językoznawczej oraz psychologicznej oraz zastosowanie metody całościowej, odnoszącej się do naśladowania/powtórzenia rozwoju poznawczego i językowego dziecka zdrowego. Książka skierowana do terapeutów, logopedów, neurologopedów pracujących z dziećmi z autyzmem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 74655 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz74654/XXIA (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce przedstawione zostały - systematycznie i klarownie - najważniejsze zagadnienia edukacji matematycznej dzieci w wieku od przedszkola po klasę VI szkoły podstawowej. Dla nauczycieli klas I-III szczególnie ważne jest to, że opisane w tej pozycji prawidłowości dotyczące skutecznego uczenia się matematyki i przechodzenia dzieci na coraz wyższe poziomy rozumienia stosują się zarówno przy doskonaleniu tradycyjnego nauczania w systemie klasowo-lekcyjnym, jak i w tych grupach, w których nauczyciele zostawiają dzieciom większą swobodę i wspierają je w samodzielnej działalności matematycznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71346 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz72706/II (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373.3.016.046-021.64:51 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31597, 31596 (2 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 372 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20218 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 671, 1205 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Czytanki-rozwijanki to karty przygotowane dla: - dzieci uczących się czytać, - uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, którzy mają trudności z czytaniem ze zrozumieniem. Ilustrowane karty prezentują krótkie teksty i ćwiczenia, których celem jest: - doskonalenie umiejętności czytania, - trening umiejętności odpowiedzi na pytania do tekstu. Ich skuteczność w nauce czytania ze zrozumieniem gwarantują: - forma obrazkowa (ułatwienie dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu), - tematyka związana z czterema porami roku (ułatwienie dla nauczycieli, dzięki któremu mogą łączyć materiał z realizacją podstawy programowej w obrębie wczesnej edukacji), - duża czcionka (ułatwienie dla dzieci z dysfunkcjami wzroku). Czytanie ze zrozumieniem stanowi podstawową umiejętność, która gwarantuje późniejszy sukces w nauce, a czytanki to klasyczna, lubiana i skuteczna metoda nauki! Przykładowe tematy Czytanek-rozwijanek: - wiosenne kwiaty, - porządki w ogrodzie, - malowanie pisanek, - rowerowa wycieczka, - lato na wsi, - wakacje pod namiotem, - bożonarodzeniowe pierniki. MONIKA STREHLAU-KAMIŃSKA ? absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, pedagog specjalny, terapeutka osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi wyzwaniami rozwojowymi. Diagnosta w poradni psychologiczno-pedagogicznej i terapeutka w przedszkolu terapeutycznym. W pracy zawodowej stara się wykorzystywać potencjał każdego dziecka, ponieważ uważa, że towarzyszenie najmłodszym w rozwoju jest dużą odpowiedzialnością, ale i niesamowicie ciekawą przygodą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34113 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21161 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
"To, co mnie wspiera" to zestaw kart pracy przeznaczony dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prezentowana publikacja obejmuje treści z zakresu edukacji matematycznej dotyczące nauki liczb do 20 i trudniejszych działań. Zadania zawarte w kartach pracy pomogą uczniom osiągnąć między innymi takie umiejętności jak: rozumienie pojęcia liczby i jej graficznego zapisu za pomocą cyfry; rozumienie pojęcia liczby w różnych aspektach (kardynalnym, porządkowym i algebraicznym); pisanie liczb po śladzie i samodzielnie; rozpoznawanie liczb ukrytych na obrazkach; dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21135 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera syntetyczne ujęcia najważniejszych zagadnień psychologii rozwojowej, klinicznej i wychowawczej. Stanowi nowoczesny podręcznik akademicki, ale także swojego rodzaju kompendium wiedzy na temat rozwoju dziecka. Autorzy nadali jej ciekawy kształt poprzez niezwykle atrakcyjne i łatwe w odbiorze opracowanie graficzne treści.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Nowy Targ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 43393 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
„To, co mnie wspiera” to zestaw kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prezentowana publikacja obejmuje treści z zakresu edukacji polonistycznej, dotyczące utrwalenia znajomości liter podstawowych i nauki polskich znaków. Zadania zawarte w kartach pracy pomogą uczniom osiągnąć między innymi takie umiejętności jak: rozpoznawanie oraz nazywanie podstawowych liter drukowanych i pisanych; rozpoznawanie oraz nazywanie drukowanych i pisanych liter z polskimi znakami, dwuznaków i trójznaku; pisanie liter samodzielnie i po śladzie; rozpoznawanie liter ukrytych na obrazkach; czytanie sylab otwartych i zamkniętych; czytanie i tworzenie podpisów pod zdjęciami; czytanie wyrazów z poznanymi literami metodą sylabową i całościowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W trosce o harmonijny rozwój dzieci...)
„To, co mnie wspiera” to zestaw kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prezentowana publikacja obejmuje treści z zakresu edukacji polonistycznej, dotyczące utrwalenia znajomości liter podstawowych i nauki polskich znaków. Zadania zawarte w kartach pracy pomogą uczniom osiągnąć między innymi takie umiejętności jak: rozpoznawanie oraz nazywanie podstawowych liter drukowanych i pisanych; rozpoznawanie oraz nazywanie drukowanych i pisanych liter z polskimi znakami, dwuznaków i trójznaku; pisanie liter samodzielnie i po śladzie; rozpoznawanie liter ukrytych na obrazkach; czytanie sylab otwartych i zamkniętych; czytanie i tworzenie podpisów pod zdjęciami; czytanie wyrazów z poznanymi literami metodą sylabową i całościowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21136 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jednym z trudniejszych tematów pozostaje bez wątpienia temat choroby i niepełnosprawności, zwłaszcza jeżeli dotyka ona osoby nam bliskie. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom znacznej części naszych czytelników, proponujemy publikację "Osoba z niepełnosprawnością intelektualną" Ewy Zasępy. Książka jest skierowana do wszystkich tych, którzy na co dzień borykają się z trudnościami, jakimi najeżona jest opieka na niepełnosprawnym członkiem rodziny. Zasępa podchodzi do tematu kompleksowo; nie tylko wyjaśnia teoretyczną stronę zagadnienia, analizując terminologię, ich historię oraz dane statystyczne, ale i przybliżając zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej tudzież zachowania przystosowawczego, by wreszcie skupić się na charakterystyce przebiegu procesów poznawczych: pamięci, uwagi, spostrzegania, myślenia i funkcji wykonawczych.
Pierwsza część zawiera ogólną charakterystykę ich stanu funkcjonowania. Przeanalizowano dane epidemiologiczne, w tym czynniki ryzyka powstania niepełnosprawności. Przedstawiono dane historyczne dotyczące stosunku społeczności do tych osób. Następnie dokonano przeglądu określeń, definicji, modeli stanu niepełnosprawności intelektualnej. Oddzielnie opisano też dwa objawy kryterialne stanu funkcjonowania, tj. poziom funkcjonowania intelektualnego oraz zachowania przystosowawczego. Omówiono zasady diagnostyczne, w tym zasady pomiaru funkcjonowania intelektualnego i zachowania przystosowawczego, oraz narzędzia do pomiaru inteligencji i zachowania przystosowawczego. Przeanalizowano rodzaje przyczyn, zwracając szczególną uwagę na bardzo intensywnie rozbudowywane dzisiaj prace nad czynnikami biologicznymi. Na koniec pierwszej części podano sposoby klasyfikowania osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz ich charakterystykę. Starano się też uwzględnić prace nad ich subiektywną oceną swoich doświadczeń życiowych. W drugiej części książki przedstawiono – pod kątem psychologicznym i neuro­psychologicznym – główne procesy poznawcze oraz ich specyfikę u osób z niepełnosprawnością intelektualną (tj. spostrzeganie, uwagę, pamięć, myślenie, funkcje wykonawcze). Osoby te charakteryzują się bowiem nie tylko istotnie niższym niż przeciętny ogólnym poziomem funkcjonowania intelektualnego, ale mają też specyficzny profil różnych procesów poznawczych. Na podstawie tego profilu można wskazać największe deficyty, a także zdolności i umiejętności najbardziej zachowane, czyli słabe i mocne strony ich funkcjonowania poznawczego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72588 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32403 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20197 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej