Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(16)
Forma i typ
Publikacje dydaktyczne
(16)
Książki
(14)
Publikacje fachowe
(6)
Druki ulotne
(2)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(6)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(1)
Wypożyczalnia Gorlice
(5)
Czytelnia Gorlice
(3)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(2)
Czytelnia Nowy Targ
(1)
Wypożyczalnia Limanowa
(5)
Wypożyczalnia Rabka
(1)
Wypożyczalnia Zakopane
(4)
Czytelnia Mszana Dolna
(2)
Autor
Naprawa Renata
(4)
Tanajewska Alicja
(4)
Bala Agnieszka
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(2)
Kolanko Agnieszka
(2)
Krukowska Małgorzata
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Zabrzeska Zofia
(2)
Duda Dorota (ilustratorka)
(1)
Klimiuk Emilia
(1)
Kołodziej Agnieszka (nauczyciel)
(1)
Małasiewicz Alicja
(1)
Radwańska Anna (pedagogika)
(1)
Strehlau-Kamińska Monika
(1)
Wenta Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Dzieci
(2014)
6-8 lat
(1419)
Dorośli
(1138)
9-13 lat
(1099)
Młodzież
(877)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(16)
Nauczyciele
(813)
0-5 lat
(752)
Rodzice
(746)
Szkoły wyższe
(545)
Studenci
(505)
14-17 lat
(459)
Szkoły podstawowe
(334)
Psycholodzy
(239)
Pedagodzy
(228)
Przedszkola
(140)
Logopedzi
(136)
Nauczyciele przedszkoli
(121)
Psychoterapeuci
(121)
Terapeuci
(113)
Nauczyciele nauczania początkowego
(110)
Szkoły średnie
(109)
Terapeuci zajęciowi
(105)
Kobieta
(94)
Nauczyciele języka polskiego
(92)
Historycy
(88)
Klasa 1.
(86)
Klasa 3.
(86)
Klasa 2.
(79)
Mężczyzna
(77)
Nauczanie początkowe
(77)
Lekarze
(70)
Klasa 8.
(67)
Licea
(59)
Szkoły ponadpodstawowe
(59)
Pedagodzy specjalni
(58)
Dyrektorzy szkół
(57)
Klasa 4.
(56)
Gimnazja
(54)
Klasa 6.
(54)
Klasa 5.
(52)
Wychowawcy klas
(46)
Klasa 7.
(44)
Psychiatrzy
(44)
Technikum
(40)
Fizjoterapeuci
(39)
Szkoły ponadgimnazjalne
(39)
Nauczyciele geografii
(34)
Bibliotekarze
(33)
Menedżerowie
(33)
Prawnicy
(31)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(30)
Poziom podstawowy
(30)
Pracownicy socjalni
(30)
Terapeuci pedagogiczni
(29)
Artyści
(28)
Szkoły specjalne
(28)
Nauczyciele szkół podstawowych
(27)
Socjolodzy
(27)
Pracownicy naukowi
(25)
Nauczyciele matematyki
(23)
Psycholodzy kliniczni
(23)
Uczniowie
(23)
Pedagodzy szkolni
(22)
Nauczyciele historii
(21)
Przedsiębiorcy
(21)
Uczniowie szkół średnich
(21)
Pracownicy oświaty
(20)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(19)
Ukraińcy
(19)
Arteterapeuci
(18)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(18)
Neurolodzy
(18)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(18)
18+
(16)
Nauczyciele akademiccy
(16)
Osoby w wieku starszym
(16)
Wychowawcy małych dzieci
(16)
Dyrektorzy przedszkoli
(15)
Nauczyciele muzyki
(15)
Nastolatki
(14)
B1 (poziom biegłości językowej)
(13)
Doradcy zawodowi
(13)
Kulturoznawcy
(13)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(13)
Poziom rozszerzony
(13)
Biblioterapeuci
(12)
Dziewczęta
(12)
Nauczyciele języków
(12)
Szkoły zawodowe
(12)
Uczniowie szkół podstawowych
(12)
A2 (poziom biegłości językowej)
(11)
Chłopcy
(11)
Coachowie
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(11)
A1 (poziom biegłości językowej)
(10)
B2 (poziom biegłości językowej)
(10)
Pediatrzy
(10)
Archeolodzy
(9)
Dietetycy i żywieniowcy
(9)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(3)
Nauka czytania
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Spostrzeganie
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Autyzm
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Grafomotoryka
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Liczby
(1)
Motoryka mała
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie pozytywne
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka liczenia
(1)
Orientacja przestrzenna
(1)
Pamięć wzrokowa
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Przekleństwa i wulgaryzmy
(1)
Rewalidacja
(1)
Rozwój poznawczy
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(1)
Samoakceptacja
(1)
Terapia poznawcza
(1)
Uczucia
(1)
Uwaga (psychologia)
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(10)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Fiszki
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Program nauczania
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Psychologia
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Matematyka
(1)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Gdy dziecko zna litery, ale nie czyta; gdy bez powodzenia podjęło próby nauki czytania w szkole i zniechęciło się już na początku tej przygody, proponujemy wykorzystanie zeszytów z nowej serii Moje dziecko nie czyta. Ćwiczenia zawarte w zeszytach opierają się na trójmodalnym systemie kształtowania umiejętności czytania. Poprzez działania integrujące sprawności wzrokowe, słuchowe i motoryczne rozwija on i utrwala kompetencje związane z czytaniem. Zadania zostały opracowane według schematu czynności, które dziecko przy wsparciu dorosłego wykonuje na różnych przykładach. Dla kogo? Dla dzieci, które na początkowym etapie edukacji nauczyły się nazywać litery i głoskować, ale nie nauczyły się czytać. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dla dzieci, które nauczyły się już czytać metodą sylabową (wielkie litery), by mogły utrwalić umiejętności na małych literach. Zeszyt 1 zawiera ćwiczenia wprowadzające, oparte na materiale obrazkowym, ćwiczenia dotyczące samogłosek, a następnie sylab ze spółgłoskami p, m, l, b, f, w, t, d. Różnorodna forma ćwiczeń angażuje dziecko do wodzenia wzrokiem, powtarzania, nazywania, pisania, dopasowywania elementów obrazkowych i literowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./37.018.48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
dy dziecko zna litery, ale nie czyta; gdy bez powodzenia podjęło próby nauki czytania w szkole i zniechęciło się już na początku tej przygody, proponujemy wykorzystanie zeszytów z nowej serii Moje dziecko nie czyta. Ćwiczenia zawarte w zeszytach opierają się na trójmodalnym systemie kształtowania umiejętności czytania. Poprzez działania integrujące sprawności wzrokowe, słuchowe i motoryczne rozwija on i utrwala kompetencje związane z czytaniem. Zadania zostały opracowane według schematu czynności, które dziecko przy wsparciu dorosłego wykonuje na różnych przykładach. ĆWICZENIA DO NAUKI CZYTANIA Dla kogo? Dla dzieci, które na początkowym etapie edukacji nauczyły się nazywać litery i głoskować, ale nie nauczyły się czytać. Dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Dla dzieci, które nauczyły się już czytać metodą sylabową (wielkie litery), by mogły utrwalić umiejętności na małych literach. Moje dziecko nie czyta. Ćwiczenia do nauki czytania. Zeszyt 2 zawiera ćwiczenia wprowadzające, oparte na materiale atematycznym (figury i znaki), ćwiczenia dotyczące samogłosek i spółgłosek, a także fraz i zdań. Różnorodna forma ćwiczeń angażuje dziecko do wodzenia wzrokiem, powtarzania, nazywania, pisania, dopasowywania obrazków, sylab i zdań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./37.018.48 (1 egz.)
Książka
Druk ulotny
W koszyku
Karty korekcyjno-kompensacyjne zawierają zadania, dzięki którym uczeń doskonali percepcję wzrokową poprzez ćwiczenie: - spostrzegawczości, - dostrzegania logicznych związków, - posługiwania się kolorami, - posługiwania się liczbami, - orientacji przestrzennej. Zadania polegają m.in. na: - przeliczaniu elementów, - kolorowaniu według kodu, - łączeniu zbiorów, - dopasowywaniu elementów, - dorysowywaniu brakujących części rysunków. Publikację można wykorzystać przede wszystkim na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, jako pomoc dydaktyczną w placówkach edukacyjnych, na każdym poziomie nauczania (w przedszkolach masowych i specjalnych, klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych), ale też podczas pracy w domu jako dodatkowy materiał dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Mszana Dolna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 431 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały pozwalają uczniom znaleźć odpowiedzi na pytania: Jak akceptować samego siebie? Jak przeciwdziałać niskiej samoocenie? Jak radzić sobie z niepowodzeniami? Jakie zachowania innych osób mogą powodować, że czujemy się niedowartościowani? Jak może wyglądać osoba z wysoką/niską samooceną? Podejmowane tematy dotyczą spraw bliskich młodym ludziom, którzy borykają się z brakiem wiary we własne umiejętności. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: wysoka i niska samoocena; talenty i słabości; zasady pozytywnego myślenia; sukcesy i porażki; optymizm i pesymizm; narcyzm.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34066 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20929 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Relacjami za Pan Brat)
Publikacja to zestaw kart pracy do treningu umiejętności komunikacyjnych skierowany do dzieci i młodzieży w wieku 8–15 lat. Dzięki pracy z publikacją uczeń m.in.: dowie się, czym jest komunikacja werbalna i niewerbalna nauczy się, kiedy i jak rozpoczynać rozmowę zrozumie, dlaczego nie warto przeklinać pozna różnicę między komunikacją pozytywną a negatywną nauczy się prosić o pomoc. Dodatkowo publikacja zawiera: dziennik umiejętności komunikacyjnych – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu rozwijania umiejętności komunikacyjnych ponad 500 naklejek do wypełnienia dziennika. Ćwiczenia znakomicie sprawdzą się podczas indywidualnej i grupowej pracy terapeutów, psychologów oraz nauczycieli z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym ze spektrum autyzmu. Publikacja wchodzi w skład kolekcji „Z relacjami za pan brat” dedykowanej dzieciom i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz z trudnościami w zakresie kompetencji społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Nowy Targ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 50725 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomoc ta została stworzona specjalnie z myślą o uczniach szkół ponadpodstawowych, sprawdzi się także w prowadzeniu zajęć z dziećmi ze starszych klas szkoły podstawowej. Zagadnienia zawarte na fiszkach dotyczą codzienności, potrzeb dzieci, trudności, jakie napotykają na co dzień. Są też wstępem do rozmowy o czasie wolnym, zdrowiu, dorosłości i umiejętnościach. Praca z fiszkami jest bardzo pomocna we wzmacnianiu zachowań pożądanych. Pozwala na korektę oraz wyeliminowanie zachowań, które nie jest akceptowane społecznie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./37 (1 egz.)
Druk ulotny
W koszyku
Karty korekcyjno-kompensacyjne zawierają zadania, dzięki którym uczeń doskonali percepcję wzrokową poprzez ćwiczenie: - spostrzegawczości, - dostrzegania logicznych związków, - posługiwania się kolorami, - posługiwania się liczbami, - orientacji przestrzennej. Zadania polegają m.in. na: - przeliczaniu elementów, - kolorowaniu według kodu, - łączeniu zbiorów, - dopasowywaniu elementów, - dorysowywaniu brakujących części rysunków. Publikację można wykorzystać przede wszystkim na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych, jako pomoc dydaktyczną w placówkach edukacyjnych, na każdym poziomie nauczania (w przedszkolach masowych i specjalnych, klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych), ale też podczas pracy w domu jako dodatkowy materiał dla rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Mszana Dolna
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 430 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kolekcja Bystre Oko)
Ćwiczenia poprawiają, usprawniają i ćwiczą: - małą grafomotorykę - koordynację wzrokowo - ruchową - analizę i syntezę wzrokową - koncentrację uwagi - spostrzeganie i różnicowanie, wyróżnianie i wyodrębnianie znaków, kształtów oraz całych układów - pamięć wzrokową i logiczne myślenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50523 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy z edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami. Część 1. Zakres ćwiczeń doskonalących umiejętności dotyczące klasyfikowania przedmiotów, rozpoznawania figur geometrycznych oraz kształtowania pojęcia liczby przeznaczone są dla: - dzieci z wychowania przedszkolnego, - uczniów z trudnościami w zakresie orientacji przestrzennej, klasyfikowania przedmiotów, rozpoznawania figur geometrycznych oraz kształtowania pojęcia liczby, - uczniów z trudnościami w uczeniu się i zdobywaniu wiadomości oraz umiejętności z edukacji matematycznej, - uczniów objętych zindywidualizowaną ścieżką kształcenia w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne tj. edukacji matematycznej, - uczniów objętych zajęciami indywidualnymi w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne tj. edukacji matematycznej, - uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, - uczniów uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, - uczniów z deficytami rozwojowymi w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy z edukacji matematycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami. Część 3. Zakres ćwiczeń doskonalących umiejętności dotyczące działań na liczbach, obliczeniach pieniężnych, zegarowych oraz kształtowania pojęć geometrycznych przeznaczone są dla uczniów: - z trudnościami w uczeniu się i zdobywaniu wiadomości oraz umiejętności z edukacji matematycznej, - z trudnościami z zakresie wykonywania działań na liczbach (dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia), wykonywania obliczeń pieniężnych, zegarowych, - z problemami w zakresie kształtowania pojęć geometrycznych (obliczania obwodów figur geometrycznych, rysowania odcinków), - objętych zindywidualizowaną ścieżką kształcenia w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne tj. edukacji matematycznej, - objętych zajęciami indywidualnymi w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne tj. edukacji matematycznej - z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, - z deficytami rozwojowymi w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Programy edukacji dla dzieci i młodzieży... zostały opracowane w oparciu o podstawę programową z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej (MEN) z dnia 23 grudnia 2008 roku. Umożliwiają wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych. Pozwalają na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania dzieci.
Książka składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym zawarte są wybrane definicje upośledzenia umysłowego oraz ogólna charakterystyka uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu znacznym i głębokim. W drugim rozdziale omówiono cele i zadania specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego oraz organizację zajęć rewalidacyjnych, a także zaprezentowano wybrane metody i ćwiczenia charakterystyczne dla pedagogiki specjalnej. W kolejnej części przedstawiono wskazówki dotyczące planowania i konstruowania programów edukacji oraz zaprezentowano przykłady programów edukacji dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim. W czwartym rozdziale zebrano przykłady indywidualnych programów zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu znacznym lub głębokim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71366 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376.091.3 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31009 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja jest drugą częścią Terapii pedagogicznej tej samej autorki wydanej w 2018 roku. Jest przeznaczona dla nauczycieli i terapeutów pracujących z uczniami szkoły podstawowej (klasy 5-8) ze specyficznymi trudnościami w nauce. Zawiera scenariusze zajeć z kartami pracy gotowymi do wykorzystania podczas terapii z podziałem na zaburzone funkcje poznawcze, wzrokowe, słuchowo-językowe oraz motywacja i emocje, a także propozycję programu zajęć rewalidacyjnych dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.048 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50721 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34604 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21935 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy „Opowiem wam o sobie” ukierunkowują ucznia na pozytywne emocje i zachęcają do mówienia o sobie. Uzupełniając kolejne karty, ma ON okazję opowiedzieć o tym, co jest mu bliskie. Pomogą mu w tym rysunki, podpisy, a także zdjęcia z rodzinnego archiwum pokazujące najbliższe osoby, zainteresowania, ważne wydarzenia, ulubione miejsca oraz czynności. W ten sposób uczeń stworzy na kartach pracy własną historię o sobie. Dzięki publikacji uczeń: poszerzy swoje kompetencje komunikacyjne, otrzyma szansę skonstruowania narzędzia pomocnego w porozumiewaniu się z innymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.018.48 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opowiem wam o sobie : karty pracy dla uczniów z problemami w komunikowaniu się / Jacek Stojanowski. - Wydanie II. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2023. - 1 teka (61, [1] karta) : fotografie, ilustracje ; 31x22 cm.
Publikacja przeznaczona jest dla uczniów szkół podstawowych mających problemy z komunikowaniem się z otoczeniem – w tym osób z niepełnosprawnością intelektualną, w spektrum autyzmu czy użytkowników komunikacji alternatywnej i wspomagającej. To świetna pomoc do użycia na zajęciach rewalidacyjnych, funkcjonowania osobistego i społecznego czy rozwijających komunikowanie się. Przyda się także podczas indywidualnej pracy z uczniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34660 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Czytanki-rozwijanki to karty przygotowane dla: - dzieci uczących się czytać, - uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, którzy mają trudności z czytaniem ze zrozumieniem. Ilustrowane karty prezentują krótkie teksty i ćwiczenia, których celem jest: - doskonalenie umiejętności czytania, - trening umiejętności odpowiedzi na pytania do tekstu. Ich skuteczność w nauce czytania ze zrozumieniem gwarantują: - forma obrazkowa (ułatwienie dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu), - tematyka związana z czterema porami roku (ułatwienie dla nauczycieli, dzięki któremu mogą łączyć materiał z realizacją podstawy programowej w obrębie wczesnej edukacji), - duża czcionka (ułatwienie dla dzieci z dysfunkcjami wzroku). Czytanie ze zrozumieniem stanowi podstawową umiejętność, która gwarantuje późniejszy sukces w nauce, a czytanki to klasyczna, lubiana i skuteczna metoda nauki! Przykładowe tematy Czytanek-rozwijanek: - wiosenne kwiaty, - porządki w ogrodzie, - malowanie pisanek, - rowerowa wycieczka, - lato na wsi, - wakacje pod namiotem, - bożonarodzeniowe pierniki. MONIKA STREHLAU-KAMIŃSKA ? absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, pedagog specjalny, terapeutka osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi wyzwaniami rozwojowymi. Diagnosta w poradni psychologiczno-pedagogicznej i terapeutka w przedszkolu terapeutycznym. W pracy zawodowej stara się wykorzystywać potencjał każdego dziecka, ponieważ uważa, że towarzyszenie najmłodszym w rozwoju jest dużą odpowiedzialnością, ale i niesamowicie ciekawą przygodą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34113 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21161 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej