Zaburzenia zachowania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(58)
Forma i typ
Książki
(58)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje fachowe
(19)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(114)
wypożyczone
(14)
tylko na miejscu
(13)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(23)
Czytelnia Nowy Sącz
(5)
Wypożyczalnia Gorlice
(16)
Czytelnia Gorlice
(6)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(17)
Wypożyczalnia Limanowa
(33)
Czytelnia Limanowa
(1)
Wypożyczalnia Rabka
(10)
Czytelnia Rabka
(1)
Wypożyczalnia Zakopane
(19)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(14)
Autor
Kołakowski Artur
(4)
Ehrenreich-May Jill
(3)
Kennedy Sarah M
(3)
Knapp Julie
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Sherman Jamie A
(3)
Ambroziak Konrad
(2)
Barlow David H. (1942- )
(2)
Bennett Shannon M
(2)
Bilek Emily L
(2)
Cieślik Elżbieta
(2)
Domurat Marcin
(2)
Kusztal Justyna
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Piasecka Małgorzata (pedagog)
(2)
Pisula Agnieszka (1973-2018)
(2)
Reddy Linda A
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Urban Bronisław (1942-2014)
(2)
Aleksandrowicz Jerzy Witold (1936-2018)
(1)
Antas-Jaszczuk Alicja
(1)
Arcelus Jon
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Bagińska Wacława
(1)
Bagiński Grzegorz
(1)
Baran-Furga Helena
(1)
Barlow David H
(1)
Bianga Milena
(1)
Bilińska Ewa M. (1962- )
(1)
Bogdanowska Zenobia
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borsich Szymon
(1)
Bouras Nick (1945- )
(1)
Buzzella Brian A
(1)
Chrzanowska Beata
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Clarke Dave
(1)
Crowder Amanda K
(1)
Dagiel Małgorzata
(1)
Deptuła Maria
(1)
Elliott Julian (1955- )
(1)
Elsenraat Tracy
(1)
Elvén Bo Hejlskov (1965- )
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Fisher Pamela E
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Gajdzica Zenon (1970- )
(1)
Gauthier Serge
(1)
Gałecki Piotr (psychiatra)
(1)
Gnaulati Enrico (1960- )
(1)
Goddard Sally (1957- )
(1)
Gogacz Emilia
(1)
Grell-Berezowska Barbara
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Grzesiak Magdalena (psychiatra)
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Hillenbrand Clemens
(1)
Holt Geraldine (1951- )
(1)
Howarth Roy
(1)
Hull Robert
(1)
Igras Marzena
(1)
Iłendo-Milewska Agnieszka
(1)
Jakima Sławomir (1958- )
(1)
Janicki Andrzej (kardiologia)
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Kantorska-Janiec Monika
(1)
Kierzkowska Małgorzata
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kmiecik Anna M
(1)
Komender Jadwiga
(1)
Kowalik-Olubińska Małgorzata (1956- )
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Krzywosz-Rynkiewicz Beata
(1)
Lauveng Arnhild (1972- )
(1)
Lewis Katherine Reynolds
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Liberski Paweł P. (1954- )
(1)
Maria Bacdorf
(1)
Matuszkiewicz-Górska Maria
(1)
Mikler-Chwastek Anna (1976- )
(1)
Moritz Barbara
(1)
Mosiołek Anna
(1)
Munden Alison
(1)
Nastazjak Aleksandra
(1)
Nerło Mirosława
(1)
Niegowska-Drachal Elżbieta
(1)
Noszczyk Iga
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Parnowski Tadeusz (1946- )
(1)
Pasymowska Renata
(1)
Phifer Lisa Weed
(1)
Piechowska Elżbieta
(1)
Pinto Stefania S
(1)
Pituła Beata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(58)
Język
polski
(56)
Odbiorca
Psycholodzy
(8)
Rodzice
(8)
Terapeuci
(6)
Nauczyciele
(5)
Psychoterapeuci
(5)
Pedagodzy
(4)
Pedagodzy szkolni
(4)
5-12 lat
(2)
Lekarze
(2)
Młodzież
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Psychiatrzy
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Wychowawcy klas
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Lekarze rodzinni
(1)
Menedżerowie
(1)
Neurolodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pediatrzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura angielska
(1)
Literatura norweska
(1)
Temat
Polska
(4081)
Język polski
(3763)
Literatura polska
(2801)
Poezja polska
(2759)
Matematyka
(2413)
Zaburzenia zachowania
(-)
Dziecko
(2157)
Wychowanie
(1657)
Historia
(1654)
Nauczanie
(1575)
Nauczanie początkowe
(1442)
Wychowanie przedszkolne
(1410)
Pedagogika
(1309)
Filozofia
(1285)
Nauczyciele
(1215)
Opowiadanie polskie
(1195)
Literatura
(1192)
Wychowanie w rodzinie
(1180)
Fizyka
(1169)
Powieść polska
(1144)
Rodzina
(1126)
Nauczanie zintegrowane
(1116)
Młodzież
(1040)
Szkolnictwo
(1005)
Psychologia
(991)
Regionalia
(986)
Sztuka
(945)
Pamiętniki polskie
(911)
Język angielski
(886)
Dramat polski
(836)
Chemia
(803)
Pisarze polscy
(795)
Dzieci
(767)
Oświata
(762)
Kultura
(756)
Biologia
(689)
Geografia
(684)
Publicystyka polska
(656)
Uczucia
(637)
Uczniowie
(627)
Osobowość
(623)
Uczenie się
(615)
Wojsko
(590)
Język niemiecki
(585)
Muzyka
(585)
Kobieta
(560)
Podręczniki akademickie
(559)
Biografie
(550)
Technika
(506)
Psychoterapia
(505)
Wydawnictwa popularne
(502)
Język rosyjski
(496)
Przyroda
(493)
Relacje międzyludzkie
(489)
Czytanie
(480)
Mowa
(479)
Miłość
(473)
Etyka
(460)
Socjologia
(452)
Matura
(449)
Żydzi
(449)
Unia Europejska
(447)
Powieść francuska
(446)
Warszawa
(446)
Powieść angielska
(440)
Kraków (woj. małopolskie)
(433)
Wojna 1939-1945 r.
(432)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(427)
Psychologia społeczna
(425)
Pedagogika specjalna
(422)
II wojna światowa (1939-1945)
(405)
Przyjaźń
(395)
Logopedia
(392)
Gry i zabawy
(389)
Zwierzęta
(384)
Wychowanie fizyczne
(375)
Powieść amerykańska
(374)
Psychologia wychowawcza
(374)
Rośliny
(373)
Prawo
(371)
Powieść rosyjska
(364)
Nauka
(357)
Gry edukacyjne
(354)
Astronomia
(352)
Biografia
(352)
Informatyka
(352)
Pisanie
(349)
Mózg
(344)
Myślenie
(342)
Religia
(332)
Psychologia rozwojowa
(329)
Podręczniki
(326)
Bibliotekarstwo
(323)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(323)
Polityka
(321)
Edukacja ekologiczna
(320)
Polacy za granicą
(320)
Gry i zabawy umysłowe
(311)
Alkoholizm
(309)
Bajkoterapia
(308)
Dziatki
(307)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Niemcy
(1)
Gatunek
Poradnik
(17)
Podręcznik
(11)
Praca zbiorowa
(11)
Opracowanie
(10)
Monografia
(3)
Scenariusz zajęć
(2)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Protokoły
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje dla rodziców
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(34)
Edukacja i pedagogika
(23)
Medycyna i zdrowie
(8)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Rozwój osobisty
(1)
58 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43261 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie zawiera wiele istotnej dla studentów wiedzy z zakresu pracy opiekuńczo-wychowawczej, niezbędnej zwłaszcza w czasie odbywania praktyk w szkołach i innych placówkach o charakterze opiekuńczo-wychowawczym. Ponadto zawiera praktyczne wskazówki w zakresie prowadzenia terapii pedagogicznej oraz odpowiednio dobrane zestawy gier, ćwiczeń i zabaw do pracy z dziećmi wymagającymi szczególnej opieki i troski ze strony nauczycieli i wychowawców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31191 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik jest poświęcony podejściu transdiagnostycznemu w terapii zaburzeń emocjonalnych – lękowych i nastroju (depresyjnych) – dzieci i młodzieży. Opisany w nim program terapeutyczny powstał z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami, które wykazują objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Modułowa struktura programu umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Podręcznik terapeuty uzupełniają poradniki, które zawierają przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, niezbędne formularze, ćwiczenia i zadania do pracy własnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./159 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50536 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oddana do rąk Czytelników książka jest zbiorem artykułów o charakterze refleksji teoretycznej i doniesień z badań. Ich tematyka koncentruje się wokół zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży w kontekście ich uwarunkowań oraz działań zmierzających do ich zapobiegania i ograniczenia. […]Wiedza ta może wydatnie pomóc w podejmowaniu trafnych decyzji w sprawie działań pomocowych ukierunkowanych na poprawę sytuacji opiekuńczo-wychowawczej i społecznej uczniów nieradzących sobie z wyzwaniami stawianymi przez współczesną szkołę […] Fragment recenzji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46884 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30431 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera: charakterystykę najczęstszych zaburzeń występujących u osób niepełnosprawnych intelektualnie (m.in. depresji, zaburzeń lękowych i adaptacyjnych, schizofrenii i zaburzeń pokrewnych); omówienie symptomatologii zaburzeń psychicznych w grupie osób niepełnosprawnych intelektualnie; opis możliwości trafnego diagnozowania zaburzeń psychicznych oraz zasad właściwego leczenia farmakologicznego, interwencji terapeutycznych i psychospołecznych; skale diagnostyczne niezbędne do obiektywnej oceny psychopatologii towarzyszącej niepełnosprawności intelektualnej; aktualną, uznaną i promowaną na świecie nomenklaturę; wiele praktycznych rad i wskazówek pomocnych w opiece nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poznać - zrozumieć - zaakceptować)
Niniejsza książka to krótkie kompendium wiedzy teoretycznej na temat ADHD – jego specyfiki, uwarunkowań, objawów i dynamiki rozwoju. Poza tym podane są tutaj sprawdzone oraz polecane przez fachowców (a także wypracowane przez samą Autorkę) sposoby radzenia sobie z trudnościami, jakie niesie wychowywanie dziecka nadpobudliwego w domu i w szkole. W książce znalazły się przykładowe scenariusze zajęć do wykorzystania w pracy z dziećmi nadpobudliwymi w młodszym wieku szkolnym. Stanowią one propozycję ćwiczeń do przepracowania w trakcie spotkań terapeutycznych. Mogą także stać się swoistą inspiracją do tworzenia własnego warsztatu pracy. Ponadto w opracowaniu zamieszczono scenariusze warsztatów kierowanych zarówno do rodziców dzieci nadpobudliwych, jak i ich nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67430 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 30249 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18786 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Jest to książka dla rodziców, których życie przypomina nieustającą walkę. Ich dziecko: wierci się na krześle, ciągle się rusza, nie umie wolno chodzić, jest gadatliwe i wtrąca się do rozmów dorosłych, nie wie, kiedy przestać, dokucza innym dzieciom itp. Ich dziecko nazywane jest rozrabiaką, wiercipiętą, rozbrykanym urwisem, wreszcie świrusem. Ich dziecko bez przerwy słyszy, że jest niegrzeczne. Być może jest nadpobudliwe.Przeciętnie w każdym społeczeństwie od 2 do 5 zieci cierpi na nadpobudliwość i chroniczny brak koncentracji oraz gonitwę myśli.Książka powstała na podstawie kilkuletnich doświadczeń w pracy z dziećmi i rodzicami dzieci z nadpobudliwością psychoruchową. Rożni się od innych tym, że zawiera praktyczne wskazówki, jak radzić sobie w codziennych sytuacjach z dzieckiem nadpobudliwym. Autorki od kilku lat prowadzą edukacyjne zajęcia dla rodziców dzieci z ADHD oraz zajęcia terapeutyczne dla nadpobudliwych dzieci i dorosłych. Codzienne życie rodziców dzieci z ADHD nie musi przypominać scen z koszmarnego snu, co więcej - może być znośne, a nawet przyjemne. Czasami wystarczy kilka zmian i okazuje się, że dziecko z ADHD jest świetnym kompanem, a przebywanie w jego towarzystwie może być miłe, że ADHD to nie tylko udręka dla otoczenia, ale i ciekawie spędzony czas. Pewne zmiany w systemie wychowawczym, w codziennych nawykach pozwalają niekiedy radykalnie zmienić atmosferę w domu i nauczyć się żyć z ADHD. Pomagają zapobiec wtórnym skutkom nadpobudliwości, jakimi są drugoroczność, zaburzenia zachowania, a w wieku późniejszym - konflikty z prawem, nieprzystosowanie społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1490 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73038 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32505 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wprowadzenie do psychologii. Psychologia społeczna)
Książka stanowi doskonałe wprowadzenie w ten obszar psychologii społecznej. Czytelnik znajdzie tu najważniejsze teorie i wyniki badań takich zjawisk, jak agresja, altruizm, obojętność. Prezentowane są również poglądy naukowców dotyczące wpływu mediów na zachowanie jednostki. Praca Davida Clarke'a bezstronnie i kompetentnie pokazuje zarówno jasną, jak i ciemną stronę ludzkiej natury - zarówno zdolność do pomagania innym, jak i skłonność do wyrządzania im szkód i strat.
Książka ta została starannie przygotowana od strony dydaktycznej. Zawiera pytania sprawdzające, słowniczek najważniejszych terminów, indeksy, a także prace studenckie wraz z komentarzami nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1493 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 7-13 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga dzieciom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33816 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 565 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nastolatki, przeżywając silne emocje takie jak strach, lęk, smutek czy złość, mogą doświadczać dystresu, niepokoju, dyskomfortu. Choć nie zawsze werbalizują trudne doznania, to ich zachowanie i emocjonalna ekspresja komunikują, że trudno im znieść własne przeżycia emocjonalne. Aby uniknąć nieprzyjemnych odczuć, podejmują działania nastawione na ich stłumienie, ucieczkę od nich lub odwrócenie od nich uwagi. Zachowania te z czasem są wzmacniane negatywnie, ponieważ za każdym razem, gdy uda się uniknąć przeżywania przytłaczających emocji i wywołującej je sytuacji, dyskomfort znika. Niestety stosowanie strategii opartej na unikaniu na dłuższą metę nie pozwala nauczyć się skuteczniejszych i bardziej pomocnych sposobów radzenia sobie z intensywnymi emocjami. Program terapeutyczny opisany w niniejszym poradniku jest przeznaczony dla osób w wieku 13-18 lat dotkniętych zaburzeniami emocjonalnymi (m.in. zaburzenie lękowe uogólnione, fobia społeczna, zaburzenie paniczne, fobie swoiste, agorafobia, zaburzenia depresyjne). Pomaga nastolatkom zrozumieć odczuwane emocje i działania podejmowane w reakcji na nie. Zmierza do zmiany nawyków związanych z regulacją emocji, aby zmniejszyć intensywność i częstotliwość narzucających się, przytłaczających uczuć. Uczy, że emocje - nawet te trudne i niewygodne - pełnią ważną funkcję, dlatego tak istotna jest ich akceptacja, pozwalająca zapanować nad odruchową reakcją, aby reagować skuteczniej. Kształtowane w jego ramach umiejętności bazują na strategiach i zasadach zaczerpniętych z terapii poznawczo-behawioralnej, terapii behawioralnej oraz terapii opartych na uważności i akceptacji. Niniejszy poradnik - stanowiący uzupełnienie podręcznika terapeuty - służy do powtarzania i utrwalania wiadomości zdobytych podczas sesji. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań zaleconych przez terapeutę. Jest źródłem rzetelnej wiedzy dla nastolatków uczestniczących w terapii, wspierając ich działania między sesjami. Prezentowany program terapeutyczny wpisuje się w podejście transdiagnostyczne w terapii zaburzeń emocjonalnych - lękowych i nastroju (depresyjnych). Stworzono go z myślą o efektywnej pracy z młodymi osobami wykazującymi objawy kilku zaburzeń, objawy podprogowe lub mieszane. Jego modułowa struktura umożliwia terapeucie realizację całego cyklu terapeutycznego bądź zmodyfikowanie go w taki sposób, by jak najlepiej dostosować interwencję do odbiorcy. Poszczególne techniki są nakierowane na podstawowe problemy leżące u podstaw zaburzeń emocjonalnych. Cele programu terapeutycznego obejmują: • lepsze zrozumienie własnych przeżyć emocjonalnych; • dopuszczanie do siebie emocji oraz ich akceptowanie; • podważanie automatycznych myśli i rozwijanie elastycznego myślenia; • wyeliminowanie emocjonalnego reagowania; • oswojenie się z doznaniami fizycznymi wpływającymi na sposób przeżywania emocji; • zwalczenie negatywnych, unikowych reakcji; • reagowanie na emocje w konstruktywny sposób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33817 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21441 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 566 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Literatura Pedagogiczna)
Książka traktuje o podstawowych problemach związanych z trudnościami w funkcjonowaniu dzieci w szkole. Autorzy, łączący bogate doświadczenia pedagogiczne z wiedzą uniwersytecką, pogodzili walory poradnika (dla praktyków, nauczycieli i wychowawców) z elementami podręcznika (dla studentów pedagogiki i psychologii). Przedstawiają analizę następujących trudności i zaburzeń uczniów: opuszczanie zajęć szkolnych, problemy z koncentracją uwagi, nadpobudliwość, nieposłuszeństwo, przeszkadzanie na lekcjach, trudności w radzeniu sobie ze stresem, kłopoty z łaknieniem, używanie alkoholu, narkomania, dysleksja, sytuacje traumatyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19261, 15770 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Nie gryzę, nie biję, nie krzyczę / Bo Hejlskov Elvén ; przełożył Robert Pucek. - Warszawa ; Ożarów Mazowiecki : Linia, 2018. - 253, [1] strona : wykresy ; 21 cm.
(Biała Plama)
Gryzienie, bicie, krzyk oraz inne trudne zachowania osób niepełnosprawnych lub nietypowych rozwojowo są często powodowane przez ich otoczenie, które stawia im nierealistyczne wymagania. Bo Hejlskov Elvén pokazuje, że właściwe rozpoznanie problemu i jego źródeł może doprowadzić do pozytywnej zmiany w zachowaniu. Jego książkę można potraktować jako praktyczny poradnik zawierający właściwe sposoby postępowania w trudnych sytuacjach oraz strategie wychowawcze pozwalające osiągać pożądane rezultaty bez stosowania zakazów i kar. Proponowane przez Elvéna metody „niskiego pobudzenia” dają szansę na znaczną poprawę jakości życia osób mających kłopoty z kontrolą własnego zachowania oraz korzystnie wpływają na funkcjonowanie bliskich z ich otoczenia: członków rodziny, wychowawców, opiekunów. Zaletą książki jest wielkie bogactwo przykładów zachowań osób z najróżniejszymi zaburzeniami rozwojowymi, od zespołu Downa po autyzm. W każdym z nich autor omawia naturę problemu, po czym wskazuje sposób jego rozwiązania. (z przedmowy Joanny Ławickiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje zbiór ciekawych przypadków dotyczących objawów otępienia zarówno częstych, jak i rzadko spotykanych w praktyce klinicznej neurologa czy psychiatry. W rozdziałach omówiono: skargi chorego, wywiad (w tym rodzinny), badania laboratoryjne (również ocenę zdolności poznawczych MMSE, MRI, EEG), rozpoznanie, dalszy przebieg choroby. Każdy przypadek zakończony jest dyskusją. W niektórych częściach zostały również omówione testy i badanie neuropatologiczne zilustrowane kolorowymi mikrofotografiami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 616.83 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Enrico Gnaulati, doktor psychologii i psychoterapeuta z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą, zauważył, że do jego gabinetu zaczęło trafiać coraz więcej pacjentów z poważnymi diagnozami – ADHD, autyzm, choroba dwubiegunowa. Tymczasem on widział zwyczajne, fajne dzieci, które na swój sposób starają się poradzić sobie ze swoimi problemami. Autor przekonuje, że wiele tak zwanych nietypowych zachowań, czy to u wyciszonego wrażliwego pięciolatka, czy u nerwowego dziesięciolatka, można wytłumaczyć w zupełnie inny sposób – złą dietą, brakiem snu, przechodzeniem przez typowy dla tego wieku bunt. W przystępny sposób pokazuje, jak radzić sobie z problemami i nie dać się zmanipulować modom kreowanym przez media i firmy farmaceutyczne, których ofiarą padają nasze dzieci. Przekonaj się, że nasze dzieci są normalniejsze niż nam się wydaje, a problemy z nimi można łatwo rozwiązać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71979 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia. Sally Goddard Blythe w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawidłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem tej książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, DLACZEGO niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, ale również zasugerowanie, JAK ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i w życiu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73647 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz74321/XX (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./159.922.7/.8 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48705 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32631 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20223 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 418 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika GWP)
Książka zawiera kompendium wiedzy wprowadzającej do studiowania pedagogiki resocjalizacyjnej wraz z ćwiczeniami aktywizującymi czytelnika i sprzyjającymi dalszej edukacji zawodowej. Interesujące ćwiczenia – zadania dla czytelnika znakomicie aktywizują przyswajanie wiedzy. Z recenzji prof. Jerzego Stochmiałka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69835, 69836, 63938 (3 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45304 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci z problemami emocjonalnymi i behawioralnymi to jedno z największych wyzwań dla każdego nauczyciela i rodzica. W poradniku tym znajdziecie państwo praktyczne wskazówki, jak postępować z dziećmiz problemami behawioralnymi i emocjonalnymi. Książka okaże się nieocenioną pomocą w znajdowaniu odpowiedzi na kluczowe pytania: jak panować nad klasą, jak angażować rodziców w proces wychowawczy orazjak radzić sobie ze skrajnymi przypadkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27901 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka zawiera wiele cennych informacji o zachowaniach nastolatków w środowisku szkol­nym, w roli ucznia oraz w relacjach z rówieśnikami. Autorka analizuje problematykę rozwoju osobowego z perspektywy następujących koncepcji psychologicznych: behawiorystycznej, psychodynamicznej, poznawczej i humanistycznej, przedstawia również istotę zachowań konwencjonalnych i dysfunkcjonalnych młodzieży, podkreśla rozwojowe znaczenie zaburzeń zachowania. Wyniki przeprowadzonych badań dostarczają istotnych informacji do analiz i wniosków, pozwalają bowiem na opracowanie odpowiednich programów profilaktycznych i terapeutycznych dla młodzież.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65099 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28946 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18063 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77122 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50124 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34329 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21241 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej