Osoby z niepełnosprawnością ruchową
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(2)
Wypożyczalnia Gorlice
(2)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(1)
Wypożyczalnia Limanowa
(2)
Wypożyczalnia Rabka
(1)
Wypożyczalnia Zakopane
(2)
Autor
Barnes Colin (1946- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chrzanowska Iwona (pedagog)
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Mercer G
(1)
Morawski Piotr
(1)
Skura Monika
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Psycholodzy
(2)
Pedagodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Polska
(4081)
Język polski
(3763)
Literatura polska
(2799)
Poezja polska
(2759)
Matematyka
(2413)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(-)
Dziecko
(2157)
Wychowanie
(1659)
Historia
(1654)
Nauczanie
(1574)
Nauczanie początkowe
(1444)
Wychowanie przedszkolne
(1413)
Pedagogika
(1304)
Filozofia
(1285)
Nauczyciele
(1216)
Opowiadanie polskie
(1195)
Literatura
(1192)
Wychowanie w rodzinie
(1180)
Fizyka
(1169)
Powieść polska
(1144)
Rodzina
(1128)
Nauczanie zintegrowane
(1116)
Młodzież
(1040)
Szkolnictwo
(1004)
Psychologia
(991)
Regionalia
(986)
Sztuka
(945)
Pamiętniki polskie
(911)
Język angielski
(886)
Dramat polski
(836)
Chemia
(803)
Pisarze polscy
(795)
Dzieci
(770)
Oświata
(763)
Kultura
(756)
Biologia
(689)
Geografia
(684)
Publicystyka polska
(656)
Uczucia
(640)
Uczniowie
(628)
Osobowość
(625)
Uczenie się
(615)
Wojsko
(590)
Język niemiecki
(585)
Muzyka
(585)
Kobieta
(563)
Podręczniki akademickie
(559)
Biografie
(550)
Technika
(506)
Psychoterapia
(505)
Wydawnictwa popularne
(502)
Język rosyjski
(496)
Przyroda
(493)
Relacje międzyludzkie
(492)
Czytanie
(480)
Mowa
(479)
Miłość
(474)
Etyka
(460)
Socjologia
(453)
Żydzi
(450)
Matura
(449)
Unia Europejska
(447)
Powieść francuska
(446)
Warszawa
(446)
Powieść angielska
(440)
Kraków (woj. małopolskie)
(433)
Wojna 1939-1945 r.
(432)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(427)
Psychologia społeczna
(425)
Pedagogika specjalna
(422)
II wojna światowa (1939-1945)
(405)
Przyjaźń
(395)
Logopedia
(393)
Gry i zabawy
(390)
Zwierzęta
(385)
Psychologia wychowawcza
(375)
Wychowanie fizyczne
(375)
Powieść amerykańska
(374)
Rośliny
(373)
Prawo
(371)
Powieść rosyjska
(364)
Nauka
(357)
Gry edukacyjne
(354)
Astronomia
(353)
Biografia
(352)
Informatyka
(352)
Pisanie
(349)
Mózg
(344)
Myślenie
(342)
Religia
(332)
Psychologia rozwojowa
(329)
Podręczniki
(326)
Bibliotekarstwo
(323)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(323)
Polityka
(321)
Edukacja ekologiczna
(320)
Polacy za granicą
(320)
Gry i zabawy umysłowe
(311)
Alkoholizm
(309)
Bajkoterapia
(308)
Dziatki
(307)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Key Concepts.)
Książka Barnesa i Mercera stanowi zwięzłe i przystępne wprowadzenie w koncepcję niepełnosprawności. Opierając się na bogatej literaturze przedmiotu i odwołując się do różnych punktów widzenia, autorzy badają rozwój idei niepełnosprawności i przedstawiają szeroko zakrojoną krytykę dominujących poglądów. Książka podkreśla wykluczenie ludzi niepełnosprawnych i ich marginalizację w najważniejszych obszarach społecznej aktywności w różnych kontekstach historycznych i kulturowych, takich jak: życie rodzinne, prawa reprodukcyjne, edukacja, zatrudnienie, rozrywka, wizerunki kulturowe i polityka. Analiza Barnesa i Mercera koncentruje się na niepełnosprawności jako formie społecznej opresji, podobnej do tej, jakiej doświadczają kobiety, mniejszości etniczne, rasowe oraz seksualne. Kluczowe kwestie poruszone w książce to: teoria niepełnosprawności, perspektywa historyczna i porównawcza, doświadczanie upośledzenia i niepełnosprawności, profesjonalna i polityczna interwencja w życie ludzi niepełnosprawnych, polityka niepełnosprawności, polityka społeczna i obywatelstwo, kultura niepełnosprawności. Książka ta jest lekturą obowiązkową dla studentów socjologii, polityki społecznej, studiów nad zdrowiem i niepełnosprawnością oraz dla osób zawodowo związanych z terapią i opieką nad osobami niepełnosprawnymi. Colin Barnes jest profesorem studiów nad niepełnosprawnością, a Geof Mercer ? starszym wykładowcą w Centrum Studiów nad Niepełnosprawnością na Wydziale Socjologii i Polityki Społecznej na Uniwersytecie w Leeds (Wielka Brytania).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Brak informacji o dostępności: sygn. 376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji. Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: Wokół znanych kategorii i rozważań oraz Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi (z recenzji Prof. dr hab. Amadeusza Krausego).
Podręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter. Uważam, że książka będzie pożądanym materiałem dydaktycznym dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki a także studentów pokrewnych dyscyplin zainteresowanych problematyką niepełnosprawności. Praca powinna zainteresować również profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów (z recenzji Prof. dr hab. Andrzeja Twardowskego).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20227 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji. Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: "Wokół znanych kategorii i rozważań" oraz "Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje „wyjścia” poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z z osobami niepełnosprawnymi (z recenzji Prof. dr hab. Amadeusza Krausego).
Podręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter. Uważam, że książka będzie pożądanym materiałem dydaktycznym dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki a także studentów pokrewnych dyscyplin zainteresowanych problematyką niepełnosprawności. Praca powinna zainteresować również profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów (z recenzji Prof. dr hab. Andrzeja Twardowskego).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71225, 71224 (2 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47563 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31918 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19496 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka [...] niniejszej pracy rozwija problematykę egzystencji człowieka, odwołując się do różnych koncepcji naukowych i licznych badań, oraz przekazuje wiele wartościowych informacji o możliwościach i szansach osiągnięcia poczucia sensu życia przez osoby niepełnosprawne ruchowo. Wychodzi z założenia, że niepełnosprawność na ogół obniża poziom odczuwanego sensu życia i zadaje sobie pytanie o determinanty tej zmiennej zależnej. W oparciu o dobrze przemyślane badania poszukuje związku pomiędzy poziomem odczuwanego sensu życia osób niepełnosprawnych ruchowo a takimi czynnikami, jak: płeć środowisko zamieszkania, stopień niepełnosprawności i okres jego rozpoznania, aktywność zawodowa i uczestnictwo w rehabilitacji. Autorka bada również zależność między poziomem poczucia sensu życia a czynnikami wzmacniającymi jego afirmację – akceptacja niepełnosprawności, optymizm życiowy, poziom poczucia własnej skuteczności. Z recenzji dr. hab. Stanisława Korczyńskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30426 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka analizuje relacje osób niepełnosprawnych ruchowo z ludźmi dotkniętymi innym rodzajem niepełnosprawności. Interpretuje otrzymane wyniki oraz rozważa, czym powinna być autentyczna relacja międzypodmiotowa, w odniesieniu do twórczości francuskiego myśliciela Emmanuela Lévinasa. Próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy doświadczenie odmienności (niepełnosprawności) drugiej osoby przez człowieka z niepełnosprawnością ruchową charakteryzuje strach przed innym, związany z kulturą immanencji, o której pisze Lévinas, czy kontakt ten jest autentycznym spotkaniem, pozbawionym uprzedzeń, wyobrażeń i stereotypowych opinii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 72453 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej