Jakość kształcenia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(12)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(4)
Czytelnia Nowy Sącz
(2)
Wypożyczalnia Gorlice
(2)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(2)
Wypożyczalnia Limanowa
(1)
Wypożyczalnia Rabka
(2)
Wypożyczalnia Zakopane
(3)
Autor
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Breidenbach Stephan
(1)
Głazek Stanisław
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalewski Michał (pedagog)
(1)
Kwiatkowska Henryka (1940- )
(1)
Rasfeld Margret (1951- )
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Wlazło Stefan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Dorośli
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura niemiecka
(1)
Temat
Polska
(4081)
Język polski
(3763)
Literatura polska
(2801)
Poezja polska
(2759)
Matematyka
(2414)
Jakość kształcenia
(-)
Dziecko
(2157)
Wychowanie
(1655)
Historia
(1654)
Nauczanie
(1572)
Nauczanie początkowe
(1442)
Wychowanie przedszkolne
(1408)
Pedagogika
(1308)
Filozofia
(1284)
Nauczyciele
(1215)
Opowiadanie polskie
(1195)
Literatura
(1192)
Wychowanie w rodzinie
(1180)
Fizyka
(1168)
Powieść polska
(1144)
Rodzina
(1124)
Nauczanie zintegrowane
(1116)
Młodzież
(1040)
Szkolnictwo
(1003)
Psychologia
(993)
Regionalia
(986)
Sztuka
(945)
Pamiętniki polskie
(911)
Język angielski
(886)
Dramat polski
(836)
Chemia
(803)
Pisarze polscy
(795)
Dzieci
(765)
Oświata
(760)
Kultura
(756)
Biologia
(689)
Geografia
(684)
Publicystyka polska
(656)
Uczucia
(635)
Uczniowie
(627)
Osobowość
(623)
Uczenie się
(615)
Wojsko
(590)
Język niemiecki
(585)
Muzyka
(585)
Kobieta
(560)
Podręczniki akademickie
(560)
Biografie
(550)
Technika
(506)
Psychoterapia
(504)
Wydawnictwa popularne
(502)
Język rosyjski
(496)
Przyroda
(493)
Relacje międzyludzkie
(488)
Czytanie
(480)
Mowa
(479)
Miłość
(473)
Etyka
(460)
Socjologia
(452)
Matura
(449)
Żydzi
(449)
Unia Europejska
(447)
Powieść francuska
(446)
Warszawa
(446)
Powieść angielska
(440)
Kraków (woj. małopolskie)
(433)
Wojna 1939-1945 r.
(432)
Psychologia społeczna
(427)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(426)
Pedagogika specjalna
(421)
II wojna światowa (1939-1945)
(405)
Logopedia
(392)
Przyjaźń
(391)
Gry i zabawy
(389)
Zwierzęta
(383)
Psychologia wychowawcza
(375)
Wychowanie fizyczne
(375)
Powieść amerykańska
(374)
Rośliny
(373)
Prawo
(371)
Powieść rosyjska
(364)
Nauka
(357)
Gry edukacyjne
(353)
Astronomia
(352)
Biografia
(352)
Informatyka
(352)
Pisanie
(349)
Myślenie
(341)
Mózg
(341)
Religia
(331)
Psychologia rozwojowa
(329)
Podręczniki
(326)
Bibliotekarstwo
(323)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(323)
Polityka
(321)
Edukacja ekologiczna
(320)
Polacy za granicą
(320)
Gry i zabawy umysłowe
(311)
Alkoholizm
(309)
Bajkoterapia
(308)
Turystyka
(308)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Esej
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Doświadczeni nauczyciele z Polski i ze Stanów Zjednoczonych snują refleksje nad tym, jak wychowywać i kształcić uczniów na mądrych i kompetentnych obywateli. Realizacja tego zadania to wielka sztuka. Wymaga od nauczyciela ciągłego samodoskonalenia i pracy nad rozwojem własnym. Tymczasem trud nauczycieli wciąż jest mało rozumiany, a jeszcze mniej doceniany przez innych: rodziców, polityków, decydentów. W rozważaniach zawartych w tej książce doświadczeni pedagodzy zastanawiają się, jak można zmienić ten stan rzeczy?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73866, 76308 (2 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja w Dialogu i Perspektywie)
Książka "Innowacje w edukacji w perspektywie jakości kształcenia" to rzetelnie przygotowany zbiór tekstów naukowych prezentujących spektrum innowacji w edukacji, które dotyczą wielu dziedzin i mają różny charakter ze względu na treść, funkcje szkoły oraz obszary zastosowań. W publikacji zaprezentowano różne spojrzenia nadające opracowaniu interdyscyplinarny charakter, a tym samym wyeksponowano wielorakie konteksty wybranych zagadnień w obszarze innowacyjnych działań edukacyjnych w perspektywie jakości kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły. Problematyka oceny szkolnych osiągnięć ucznia, jak również pojęcie jakości szkoły należą do najbardziej istotnych zagadnień obecnych we współczesnych systemach edukacyjnych."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.091.26 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Nauczyciel wobec ucznia w przestrzeni szkolnej chwyta rzeczywistość szkolną taką, jaką jest „tu i teraz”. Opisuje historie z życia uczniów, dostarcza żywej materii doznań uczniowskich. Tylko w biegu uchwycona dramaturgia zdarzeń szkoły może wyzwolić namysł i zmotywować do podjęcia pilnych decyzji. Naszym zamiarem było opisanie realiów życia dzisiejszej szkoły, a także zdiagnozowanie panującego w niej zła, po to aby je wydobyć na światło dzienne, zlokalizować, a nade wszystko nazwać. Dać mu imię. Ale stokroć ważniejsza jest odwaga interpretowania szkolnej rzeczywistości, wydobywania jej znaczeń i uobecnienia ich w sferze publicznej. Z naszych obserwacji wynika, że tej odwagi brakuje, ponieważ skala pozorowanych działań w szkole, zaniedbań i krzywd wyrządzonych dzieciom i młodzieży w procesie edukacji stała się przytłaczającą blokadą.
„Kowalski, do tablicy!”. To zdanie wielu uczniom spędza sen z powiek. Dorośli także niejednokrotnie wspominają szkołę przez pryzmat szkolnego oceniania i emocji, jakie wzbudzało. Pamiętamy nauczycieli, którzy sprawiedliwie/niesprawiedliwie oceniali, pamiętamy siebie jako piątkowych czy dostatecznych uczniów... Sprawdziany, kartkówki, wypracowania, testy, świadectwa, średnie ocen, rankingi, ewaluacja... Szkoła często wręcz utożsamiana jest z ocenami i z ocenianiem – są to nieodłączne elementy szkolnej rzeczywistości. W tekście na podstawie wyników badań własnych stawiam pytanie: jak przebiega proces oceniania w szkołach? Empiryczna odpowiedź staje się pretekstem do stawiania następnych pytań. Przyjmuję bowiem, że analiza fenomenu oceniania szkolnego pozwala na wnioskowanie nie tylko odnośnie do tego procesu, ale także innych zjawisk szkolnych czy – szerzej rzecz ujmując– kultury szkoły i dominującej w niej ideologii. Ocenienie szkolne to szczególny rodzaj komunikacji między uczniem 17_Jaskulska.indd 428 08.02.2016 10:15 429 Do tablicy! Ocenianie szkolne... i nauczycielem. Zatem co/jak/dlaczego komunikuje uczniowi nauczyciel (szkoła), wystawiając mu stopnie? Problem jest skomplikowany i ważny z kilku powodów. Niektóre z nich przywołam w tekście i omówię.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32029 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19814 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kontrasty i Kontrowersje)
Dlaczego dzieci po przekroczeniu szkolnego progu z czasem tracą ochotę do nauki i przestają zauważać ogromne bogactwo otaczającego je świata? Dlaczego rozpoczęcie edukacji dla wielu z nich oznacza utratę spontaniczności i otwartości na współpracę? Co dzieje się z ich naturalną ciekawością wobec wszystkiego, co nowe? Co sprawia, że szkoła staje się dla nich symbolem przymusu, wypełniania narzucanych obowiązków, konieczności zaliczania życiowych etapów, których znaczenia z reguły nie rozumieją i z którymi się nie identyfikują? Współinicjatorzy niemieckiego projektu edukacyjnego „Budząca się szkoła” - prof. Stephan Breidenbach i dyrektorka berlińskiej szkoły Margret Rasfeld - uważają, że tę sytuację można zmienić. W swojej książce udzielają odpowiedzi na powyższe pytania i opisują szkołę, w której uczniowie sami przejmują odpowiedzialność za tempo uczenia się i kolejność przerabianych tematów. Rozbudza to w nich silne poczucie sprawczości, odpowiedzialności za własny sukces edukacyjny i odwagę w stawianiu czoła życiowym wyzwaniom.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71794 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz71793/XXVI (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.015 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 (2 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Rabka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 371.2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mierzenie jakości pracy szkoły. Część 1/ Stefan Wlazło. - Wydanie 2 zmienione - Wrocław : Wydawnictwo Mar Mar, 1999. - 117 stron ; 24 cm.
[...] Mam nadzieję, że Czytelnik uzyskał informacje o tym, czym jest współcześnie pojmowanie jakości w szkole i -mam taką nadzieję- zechce wypróbować, czy to myślenie może przyjąć się w Jego szkole. Jeśli by się to udało, choćby w małym(nawet największe zamierzenia rozpoczynają się od pierwszego kroku) zakresie, to zachęcam do przeczytania części drugiej "Mierzenia...". Tam Czytelnik odnajdzie tekst dotyczący pomiaru dydaktycznego w szkole oraz pokaz, jak mogą standardy jakości pomóc w ocenianiu pracy kierowniczej dyrektora szkoły, zarówno w aspektach pedagogicznych jak i administracyjnych, a także przy ocenianiu pracy nauczyciela i wicedyrektora [fragment z zakończenia].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7285Br (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz58215/XXVI (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42558, 42863 (2 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16212, 290/B (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej