Skibska Joanna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(14)
tylko na miejscu
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(3)
Czytelnia Nowy Sącz
(2)
Wypożyczalnia Gorlice
(2)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(3)
Wypożyczalnia Limanowa
(4)
Wypożyczalnia Rabka
(2)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2470)
Kozioł Paweł
(2014)
Kochanowski Jan
(980)
Konopnicka Maria
(801)
Kotwica Wojciech
(782)
Skibska Joanna
(-)
Kowalska Dorota
(665)
Krasicki Ignacy
(498)
Leśmian Bolesław
(490)
Boy-Żeleński Tadeusz
(468)
Słowacki Juliusz
(454)
Mickiewicz Adam
(442)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(415)
Baczyński Krzysztof Kamil
(402)
Orzeszkowa Eliza
(360)
Prus Bolesław
(339)
Jachowicz Stanisław
(318)
Kraszewski Józef Ignacy
(317)
Czechowicz Józef
(311)
Sienkiewicz Henryk
(311)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(288)
Faliszewska Jolanta
(281)
Cyrański Czesław
(266)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(263)
Rolando Bianka
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(262)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(258)
Wallace Edgar
(255)
Ziajkiewicz Artur
(246)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(242)
Prus Bolesław (1847-1912)
(234)
Żeromski Stefan
(233)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(229)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(229)
Baudelaire Charles
(223)
Korzeniewski Wiktor
(219)
Doyle Arthur Conan
(214)
Liebert Jerzy
(209)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(207)
May Karol
(203)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(202)
Biel Mirella
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(196)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(194)
Bogucka Masza
(188)
Lange Antoni
(184)
Miciński Tadeusz
(177)
Asnyk Adam
(176)
Filipowicz Leszek
(172)
Historia
(170)
Masiak Wojciech
(169)
Oppenheim E. Phillips
(165)
Curant Catrina
(160)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(159)
Popławska Anna
(158)
Praca zbiorowa
(158)
Morsztyn Jan Andrzej
(154)
Kasprowicz Jan
(153)
Conrad Joseph
(150)
Słownik
(150)
Andersen Hans Christian
(149)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(149)
Nauczanie
(148)
Cartland Barbara
(147)
M. Annah Viki
(147)
Derengowska Joanna
(145)
Brand Max
(143)
Domańska Joanna
(142)
Shakespeare William
(141)
Будна Наталія
(141)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(140)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(138)
Lech Justyna
(138)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(135)
Syrokomla Władysław
(132)
Balzac Honoré de
(130)
Dickens Charles
(130)
Rawinis Marian Piotr
(130)
Misiorowska Ewa
(129)
Norwid Cyprian Kamil
(127)
London Jack
(126)
Bonk Krzysztof
(125)
Czechow Anton
(124)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(124)
Wyspiański Stanisław
(124)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(124)
Grimm Wilhelm
(122)
Kornhauser Julian
(122)
Zapolska Gabriela
(121)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(119)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(119)
Ignaczak Tomasz
(118)
Pasewicz Edward
(118)
Verne Jules
(118)
Oppman Artur
(117)
Keff Bożena
(116)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(9)
Język
polski
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Nauczyciele
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Czytanie
(2)
Diagnoza logopedyczna
(2)
Mnemotechnika
(2)
Pisanie
(2)
Szkolnictwo
(2)
Diagnostyka
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Kompetencje diagnostyczne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Niepełnosprawność
(1)
Psychoterapia
(1)
Terapia logopedyczna
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Czechy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
9 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych oraz określenie możliwości rozwojowych, a także wskazanie przyczyn zachowań odbiegających od normy i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, która jest efektem końcowym (wynikiem) tego procesu, powinna mieć na uwadze szerokie poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z różnych perspektyw, oraz uwzględniać analizę zebranych danych, będąc warunkiem koniecznym najlepszego i optymalnego wykorzystania potencjału oraz ilorazu rozwojowego jednostki. W tym ujęciu diagnoza interdyscyplinarna jest punktem odniesienia dla działań modyfikacyjnych, edukacyjnych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych. W monografii wyodrębniono cztery części poświęcone wybranym zagadnieniom diagnozy interdyscyplinarnej, decydujące o globalnym i wielospecjalistycznym poznaniu dziecka. Pierwsza część Podstawy diagnozy interdyscyplinarnej została poświęcona fundamentom diagnozy interdyscyplinarnej, na którą składa się diagnoza pedagogiczna i psychopedagogiczna oraz medyczna (neurologiczna i psychiatryczna) dziecka. Część druga Diagnoza funkcji podstawowych. Wybrane zagadnienia odnosi się do kierunków diagnozy funkcjonalnej, stanowiącej interdyscyplinarny opis funkcjonowania dziecka, oraz jest diagnozą wyjściową, która daje początek edukacji dla rozwoju. Część trzecia Diagnoza wybranych zaburzeń rozwojowych to opis i charakterystyka procesu diagnozy, który powinien zostać przeprowadzony, aby ocenić i poznać dziecko z zaburzeniami rozwojowo­-funkcjonalnymi. Część ostatnia, zatytułowana Wybrane problemy diagnozy logopedycznej, dotyczy rozpoznania logopedycznego, które powinno zostać przeprowadzone w przypadku wystąpienia określonych nieprawidłowości rozwojowych mowy. Monografia jest skierowana do szerokiego grona Czytelników związanych ze środowiskiem naukowo-badawczym oraz praktyką pedagogiczną: nauczycieli i specjalistów zajmujących się szeroko pojętą terapią, a także rodziców i studentów pedagogiki zainteresowanych problematyką diagnozy interdyscyplinarnej. Należy podkreślić, że opracowanie może być podstawą do dalszych analiz i naukowo-praktycznych poszukiwań skierowanych na wskazanie rozwiązań odnoszących się do profesjonalno-systemowego wsparcia dziecka z problemami rozwojowo-funkcjonalnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza interdyscyplinarna rozumiana jako proces stanowi szereg profesjonalnych i wielospecjalistycznych zamierzonych i ustrukturyzowanych czynności, których podstawowym celem powinna być identyfikacja zdolności poznawczych oraz określenie możliwości rozwojowych, a także wskazanie przyczyn zachowań odbiegających od normy i utrudniających jednostce funkcjonowanie w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Natomiast diagnoza interdyscyplinarna, która jest efektem końcowym (wynikiem) tego procesu, powinna mieć na uwadze szerokie poznanie jednostki, osadzone wielokontekstowo i ujmowane z różnych perspektyw, oraz uwzględniać analizę zebranych danych, będąc warunkiem koniecznym najlepszego i optymalnego wykorzystania potencjału oraz ilorazu rozwojowego jednostki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47873 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32325 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza i terapia to działania uwarunkowane nauczycielskimi kompetencjami mieszczącymi się w obszarze metakompetencji – związanych ze zdolnością do uczenia się i refleksji oraz umiejętnością radzenia sobie w zmieniających się warunkach. Bycie kompetentnym nauczycielem diagnostą, nauczycielem terapeutą oznacza efektywne działanie w nieprzewi­dywalnych, nowych sytuacjach edukacyjnych, czyli im kompetencyjność nauczyciela jest wyższa, tym jakość jego pracy również. Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne przejawiają się w interakcjach nauczyciel – dziecko/uczeń wyrażanych dążeniem do osiągania wspólnych celów, które sprzyjają wsparciu i stymulacji psychofizycznego rozwoju osoby. Dodatkowo stanowią fundament działań podejmowanych na rzecz dzieci o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych, by zapewnić im warunki służące rozwojowi potencjału oraz przygotowaniu do samodzielnego, wartościowego i satysfakcjonującego życia w społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75016 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji znajdują się badania związane z wykorzystaniem mnemotechnik a skutecznością zapamiętywania kształtu liter podobnych. Jest to bardzo ważna próba podjęcia tematu, z którym wielu uczniów ma trudności. Dzięki książce, która jest swego rodzaju narzędziem pomocniczym, dzieci będą mogły uczyć się technik zapamiętywania liter o podobnych kształtach. Mnemotechniki są metodą, która dzięki indywidualnemu dopasowaniu tempa i trudności pracy pozwala każdemu dziecku osiągnąć zadowalające efekty w nauce czytania i pisania. Dzięki nim nauka liter o podobnych kształtach sprawia dziecku przyjemność, a co za tym idzie jest zmotywowane i zadowolone.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73845 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz73844/III (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 373.3.016.046-021.64:811 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48248 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32015 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zbiór artykułów skoncentrowanych wokół kierunków odpowiedzialnej edukacji, nauczyciela w kontekście społecznych oczekiwań oraz ucznia w kontekście edukacyjnych i społecznych oddziaływań. Autorzy analizują między innymi edukację zorientowaną egzystencjalnie, wizerunek i asertywność nauczyciela, (nie)przygotowanie do zawodu nauczyciela w powiązaniu z jakością wczesnej edukacji, kompetencje społeczne i motywację do nauki uczniów szkół Montessori w zestawieniu z systemowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz74803/XXI (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przestrzeń kreatywnych działań wspólna dla nauczyciela i ucznia stanowi zagadnienie wielokrotnie podejmowane przez specjalistów różnych dziedzin nauki. Złożoność tematu narzuca wręcz konieczność uściślenia refleksji oraz aktualizowania ich o najnowsze spostrzeżenia i wnioski zarówno teoretyków, jak i praktyków, dla których poruszana problematyka jest badawczym centrum. Autorzy poszczególnych tekstów podjęli rozważania w wyznaczonym obszarze ujętym z różnych perspektyw. Charakter tekstów dał podstawę dla świadomego i celowego podziału na rozdziały, których rozważania skupiają się wokół wyzwań, działań oraz mediów stanowiących często fundament dla powstawania nowych idei.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Terapia interdyscyplinarna to profesjonalne, wielospecjalistyczne, zamierzone i ustrukturyzowane czynności służące wsparciu i stymulowaniu dziecka – ma ona poprawić jakość jego funkcjonowania w przestrzeni edukacyjnej i społecznej. Oznacza szereg działań pomocowych, których zamiarem jest holistyczne wspomaganie dziecka, by przekształceniom uległ obraz jego własnej osoby i w autonomiczny sposób mogło ono funkcjonować w przestrzeni życiowej. By ważniejsze stały się […] cechy i umiejętności, dzięki którym jednostka zacznie odnosić sukcesy i zostanie zaakceptowana przez społeczeństwo
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33469 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 788 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej