Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(45)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje naukowe
(14)
Poradniki i przewodniki
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(97)
tylko na miejscu
(21)
wypożyczone
(14)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(23)
Czytelnia Nowy Sącz
(9)
Wypożyczalnia Gorlice
(19)
Czytelnia Gorlice
(11)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(13)
Czytelnia Nowy Targ
(2)
Wypożyczalnia Limanowa
(25)
Wypożyczalnia Rabka
(9)
Wypożyczalnia Zakopane
(10)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(12)
Autor
Domagała Aneta
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Bala Agnieszka
(2)
Baranowska Sabina
(2)
Camarda Sylwia
(2)
Gawda Barbara
(2)
Jach-Salamon Natalia
(2)
Montessori Maria (1870-1952)
(2)
Pawłowska Paulina (1990- )
(2)
Rebar Sarah
(2)
Adamek Irena
(1)
Afzal Uz
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Cerri Claudio
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerwonka Dagna
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Dmochowska Halina
(1)
France Hiedi
(1)
Freeman Jennifer Beth (1970- )
(1)
Garcia Abbe Marrs
(1)
Gutmann Joanna
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Jakubowska Emilia (pedagog)
(1)
Jońca Dominika
(1)
Karwowska Małgorzata
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Laszczkowska Joanna
(1)
Martenka Natalia
(1)
Matusiak Monika
(1)
Misiuk Agnieszka
(1)
Mosback Lauren
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nawolska Barbara
(1)
Pamuła Małgorzata
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pudełko Weronika
(1)
Remus-Duda Joanna (1965- )
(1)
Ryżewska Magdalena
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Selinger Agnes
(1)
Sienkiewicz-Wilowska Julia Anastazja
(1)
Sowińska Anna (pedagog)
(1)
Strehlau-Kamińska Monika
(1)
Szczepańska Mariola
(1)
Szmalec Jacek
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tomas Iwona
(1)
Trempała Janusz
(1)
Umiastowska Danuta (1952- )
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Wiatrowska Leokadia
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Zacłona Zdzisława
(1)
Żądło-Treder Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(34)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(43)
Odbiorca
Dzieci
(8)
Rodzice
(8)
6-8 lat
(7)
Nauczyciele
(6)
9-13 lat
(5)
0-5 lat
(3)
Logopedzi
(3)
Psycholodzy
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Dorośli
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Asystenci rodzin
(1)
Klasa 0
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psychologowie
(1)
Studenci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Polska
(4081)
Język polski
(3763)
Literatura polska
(2799)
Poezja polska
(2759)
Matematyka
(2413)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(-)
Dziecko
(2157)
Wychowanie
(1656)
Historia
(1654)
Nauczanie
(1575)
Nauczanie początkowe
(1444)
Wychowanie przedszkolne
(1412)
Pedagogika
(1299)
Filozofia
(1285)
Nauczyciele
(1217)
Opowiadanie polskie
(1195)
Literatura
(1192)
Wychowanie w rodzinie
(1180)
Fizyka
(1169)
Powieść polska
(1144)
Rodzina
(1128)
Nauczanie zintegrowane
(1116)
Młodzież
(1041)
Szkolnictwo
(1005)
Psychologia
(990)
Regionalia
(986)
Sztuka
(945)
Pamiętniki polskie
(911)
Język angielski
(886)
Dramat polski
(836)
Chemia
(803)
Pisarze polscy
(795)
Dzieci
(771)
Oświata
(763)
Kultura
(756)
Biologia
(689)
Geografia
(684)
Publicystyka polska
(656)
Uczucia
(641)
Uczniowie
(628)
Osobowość
(626)
Uczenie się
(615)
Wojsko
(590)
Język niemiecki
(585)
Muzyka
(585)
Kobieta
(563)
Podręczniki akademickie
(558)
Biografie
(550)
Technika
(506)
Psychoterapia
(505)
Wydawnictwa popularne
(502)
Język rosyjski
(496)
Przyroda
(493)
Relacje międzyludzkie
(492)
Czytanie
(480)
Mowa
(479)
Miłość
(474)
Etyka
(460)
Socjologia
(453)
Żydzi
(451)
Matura
(449)
Unia Europejska
(447)
Powieść francuska
(446)
Warszawa
(446)
Powieść angielska
(440)
Kraków (woj. małopolskie)
(433)
Wojna 1939-1945 r.
(432)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(428)
Psychologia społeczna
(425)
Pedagogika specjalna
(419)
II wojna światowa (1939-1945)
(406)
Przyjaźń
(395)
Logopedia
(393)
Gry i zabawy
(390)
Zwierzęta
(385)
Psychologia wychowawcza
(375)
Wychowanie fizyczne
(375)
Powieść amerykańska
(374)
Rośliny
(373)
Prawo
(371)
Powieść rosyjska
(364)
Nauka
(357)
Gry edukacyjne
(355)
Astronomia
(353)
Biografia
(352)
Informatyka
(352)
Pisanie
(349)
Mózg
(344)
Myślenie
(342)
Religia
(332)
Psychologia rozwojowa
(329)
Podręczniki
(326)
Bibliotekarstwo
(323)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(323)
Polityka
(321)
Edukacja ekologiczna
(320)
Polacy za granicą
(320)
Gry i zabawy umysłowe
(311)
Alkoholizm
(309)
Bajkoterapia
(308)
Dziatki
(307)
Temat: czas
2001-
(9)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Powiat białostocki (woj. podlaskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(12)
Monografia
(9)
Opracowanie
(7)
Scenariusz zajęć
(6)
Ćwiczenia i zadania
(6)
Raport z badań
(5)
Podręcznik
(3)
Książka do wypełniania
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik metodyczny
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Antologia
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(32)
Psychologia
(23)
Językoznawstwo
(5)
Kultura i sztuka
(2)
Matematyka
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rozwój osobisty
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja to ponad 40 pomysłów na zajęcia, które pomogą dzieciom poszerzyć i utrwalić swoją wiedzę z zakresu geometrii. Proponowane działania sprawdzą się zarówno w sali przedszkolnej, jak i w klasie, jako element uatrakcyjniający lekcję.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34648 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Dziedzina i ujęcie
Książka z ćwiczeniami aktywizującymi dla dzieci. Mnóstwo zabawy, a przy tym nauka to idealny sposób na rozwój dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49153 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tak jak doświadczenie pracy z dziećmi zainspirowało Marię Montessori do odkrycia praw ludzkiego rozwoju, tak problem wojny sprawił, że zaangażowała się w żarliwe poszukiwania nowych prawd o człowieku. W książce Edukacja i pokój zgromadzono piętnaście porywających wykładów, które Maria Montessori wygłosiła w latach 1932−1939. Dotyczą one możliwości zaistnienia trwałego pokoju między ludźmi oraz doniosłej roli, jaką w tym procesie ma do odegrania edukacja. Wkład Marii Montessori w myśl społeczną, polityczną, naukową i religijną został doceniony w 1949 i 1950 roku, kiedy liczne organizacje i instytucje zgłosiły jej kandydaturę do Pokojowej Nagrody Nobla.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33627 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 276 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Edukacja i potencjał człowieka to pierwsza w języku polskim publikacja Marii Montessori, której założeniem jest „pomóc nauczycielom zrozumieć potrzeby dziecka po ukończeniu szóstego roku życia”. Skąd i do czego rodzi się sześciolatek? Jakimi narzędziami się posługuje? Jaki teraz jest jego umysł? Autorka uchyla nam rąbka tajemnicy o starszym dziecku, jego całkiem przyziemnych potrzebach i bezkresnych niczym wszechświat możliwościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33628 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; nr 979)
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza pozwala zapoznać się z pojęciami dotyczącymi jednostek miary. Druga dotyczy dydaktycznych koncepcji kształtowania pojęcia miary. Może posłużyć nie tylko nauczycielom, ale też wszystkim, którzy mają dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ta adresowana jest do nauczycieli języków obcych pracujących z dziećmi w młodszym wieku szkolnym, którym bliskie są aktywne metody nauczania i którzy na dziecko i jego rozwój patrzą w sposób holistyczny i mają na względzie dbałość o ogólny, harmonijny rozwój. Uczenie języka na tym poziomie wymaga od nauczyciela specjalnego przygotowania pedagogicznego, językowego i metodycznego. Znajomość psychologii rozwojowej, pedagogiki wczesnoszkolnej jest niezbędna dla prawidłowego i efektywnego przebiegu procesu nauczania/uczenia się i pozwala na optymalizację całego procesu nauczania języka obcego. Wzbogacenie zajęć językowych ćwiczeniami z różnych obszarów edukacji: przyrodniczej, społecznej, artystycznej, technicznej, zdrowotnej i in. pozwala na szerszą stymulację i rozszerza wachlarz oferowanych uczniom ćwiczeń. Język obcy może stać się wtedy narzędziem komunikacji między uczniem a nauczycielem, z czasem również pomiędzy samymi uczniami. Ta integracja języka obcego z innymi obszarami edukacji szkolnej pozwala również na wykorzystanie nowego języka do autentycznej szkolnej komunikacji – co jest bliższe dziecku niż abstrakcyjne dla niego zasady gramatyczne czy składniowe. Nowy język staje się narzędziem do osiągnięcia określonych, konkretnych celów, jakimi może być wygrana w zawodach sprawnościowych, namalowanie swojego ulubionego zwierzaka, wykonanie marionetki i udział w teatrzyku czy narysowanie drogi do szkoły. Odpowiednio przygotowany nauczyciel potrafi wybrać ćwiczenia integrujące wybrane treści i metody nauczania tak, aby przyczyniały się do harmonijnego rozwoju dziecka, a jednocześnie zwiększały atrakcyjność i efektywność zajęć językowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60817 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz60816/XV (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.016 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31393, 31394 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany zestaw to praktyczny niezbędnik dla każdego psychologa pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Sprawdzi się zarówno w pracy w gabinecie, jak i w placówkach oświatowych. Publikacja zawiera materiały do wykorzystania podczas prowadzenia konsultacji dla rodziców (wzory dokumentów i kwestionariuszy), a także w bezpośredniej pracy z dziećmi (karty pracy, arkusz obserwacji i scenariusze zajęć grupowych). Teczka zawiera: wzór karty informacyjnej; wzór zgody na uczestnictwo w spotkaniach z psychologiem; wzór wniosku o wydanie opinii psychologicznej; kwestionariusz wywiadu z rodzicami; arkusz obserwacji dziecka; kwestionariusz dla rodziców; 5 scenariuszy zajęć grupowych dla dzieci rozwijających sferę emocjonalną, społeczną i poznawczą; karty pracy, w tym 2 gry planszowe, poruszające takie tematy, jak: emocje, rozwód, sytuacje społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./159.922.7/.8 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany zestaw to praktyczny niezbędnik dla każdego psychologa pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Sprawdzi się zarówno w pracy w gabinecie, jak i w placówkach oświatowych. Publikacja zawiera materiały do wykorzystania podczas prowadzenia konsultacji dla rodziców (wzory dokumentów i kwestionariuszy), a także w bezpośredniej pracy z dziećmi (karty pracy, arkusz obserwacji i scenariusze zajęć grupowych). Teczka zawiera: wzór karty informacyjnej; wzór zgody na uczestnictwo w spotkaniach z psychologiem; wzór wniosku o wydanie opinii psychologicznej; kwestionariusz wywiadu z rodzicami; arkusz obserwacji dziecka; kwestionariusz dla rodziców; 5 scenariuszy zajęć grupowych dla dzieci rozwijających sferę emocjonalną, społeczną i poznawczą; karty pracy, w tym 2 gry planszowe, poruszające takie tematy, jak: emocje, rozwód, sytuacje społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja Weroniki Jadwigi Pudełko na temat problemów społeczno-emocjonalnych dzieci z dyslalią dotyczy, zgodnie z tytułem, emocjonalności dzieci z wadami mowy, a zajmuje się tym problemem z punktu widzenia pedagogicznego. Autorka przeprowadziła badania w dwóch grupach dzieci: dzieci z dyslalią i bez tego zaburzenia. Uzyskane przez Autorkę wyniki zostały bardzo staranie przedstawione w licznych tabelach i porównane za pomocą testów statystycznych. Jak się okazało, emocjonalność badanych grup rożni się bardzo znacznie, a w wielu problemach w sposób statystycznie istotny. Wynik ten Autorka zinterpretowała jako zależność cyrkularną, w której zależność badanych problemów wzajemnie się wzmacnia, czyli że problemy emocjonalne powodują zaburzenie mowy, a zaburzenia mowy wpływają na emocje, takie jak poczucie mniejszej wartości, poczucie osamotnienia, bezradność, podwyższenie poziomu niepokoju oraz trudności z kontaktem w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym. (prof. dr hab. Maria Braun-Gałkowska)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76711 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 689 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka przeznaczona jest dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym i stanowi materiał do zajęć rewalidacyjnych. Zawarte w niej ćwiczenia wspomagają wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia na miarę jego indywidualnych możliwości. Służą do wyrównywania i kompensowania dysharmonii rozwojowych u dzieci, korygowania zaburzonych funkcji. Na materiale tym można pracować z uczniem z niepełnosprawnością intelektualną, niwelować braki w materiale edukacyjnym, rozwijać motywację do pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33642 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla dzieci)
To nieprawda, że dzieci nie mają żadnych zmartwień. Niektóre nie mogą zasnąć z obawy, że w ciemności czai się coś złego. Inne martwią się, że gdy nauczyciel wywoła je do odpowiedzi, zapomną, co mają powiedzieć. Jeszcze inne zadają dorosłym trudne pytania o przyszłość lub boją się, że ich bliskim stanie się coś złego. W rzeczywistości LĘK jest pożyteczną, zdrową emocją. Czasami jednak rośnie tak bardzo, że staje się przytłaczający. Co rodzice mogą zrobić w takiej sytuacji? Instynkt rodzicielski podpowiada nam, że powinniśmy koić i łagodzić każdy ból czy dyskomfort, jakiego doświadcza nasze dziecko. Ale jak robić to umiejętnie, tak aby nie zaszkodzić dziecku? Z pomocą przychodzi nam książka Agnes Selinger, doświadczonej psycholożki klinicznej. Zawiera ona aż 40 ciekawych ćwiczeń opracowanych po to, by pomóc dzieciom w przepracowaniu lęków i zmartwień. Przedstawione w niej strategie bazują na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, terapii akceptacji i zaangażowania oraz uważności, które są metodami opartymi na dowodach naukowych. Dzięki tej książce twoje dziecko: dowie się, czym jest lęk; zrozumie, że każdy czasem się boi i czymś martwi; nauczy się radzić sobie z lękiem pojawiającym się w różnych sytuacjach w ciągu dnia, przy codziennych, rutynowych czynnościach; osiągnie wewnętrzny spokój; wzmocni samoocenę i wiarę w siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.922.7/.8 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49799 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Jak Wspomagać)
Adresatami książki są rodzice, nauczyciele plastyki, terapeuci i inne osoby odpowiedzialne za rozwój plastyczny i artystyczny dziecka. Autorka pokazuje, w jaki sposób zainteresować dziecko sztuką, nauczyć odbioru kultury wizualnej i zachęcić je do samodzielnego tworzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67428 (1 egz.)
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./37.017:7+159.95 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30248 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wełna jest świetnym rekwizytem nie tylko do zabaw, ale także do nauki. Niniejsza publikacja jest zbiorem pomysłów do zajęć lekcyjnych, wielorakich działań plastycznych i terapeutycznych. Przy pomocy wełny dzieci mogą m.in. poznać figury geometryczne, utrwalić słownictwo. Atutem książki są także ciekawe scenariusze zajęć lekcyjnych z wykorzystaniem wełny oraz krótkie wierszyki inspirujące do aktywności twórczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71535 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29335 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Czytanki-rozwijanki to karty przygotowane dla: - dzieci uczących się czytać, - uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, którzy mają trudności z czytaniem ze zrozumieniem. Ilustrowane karty prezentują krótkie teksty i ćwiczenia, których celem jest: - doskonalenie umiejętności czytania, - trening umiejętności odpowiedzi na pytania do tekstu. Ich skuteczność w nauce czytania ze zrozumieniem gwarantują: - forma obrazkowa (ułatwienie dla uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu), - tematyka związana z czterema porami roku (ułatwienie dla nauczycieli, dzięki któremu mogą łączyć materiał z realizacją podstawy programowej w obrębie wczesnej edukacji), - duża czcionka (ułatwienie dla dzieci z dysfunkcjami wzroku). Czytanie ze zrozumieniem stanowi podstawową umiejętność, która gwarantuje późniejszy sukces w nauce, a czytanki to klasyczna, lubiana i skuteczna metoda nauki! Przykładowe tematy Czytanek-rozwijanek: - wiosenne kwiaty, - porządki w ogrodzie, - malowanie pisanek, - rowerowa wycieczka, - lato na wsi, - wakacje pod namiotem, - bożonarodzeniowe pierniki. MONIKA STREHLAU-KAMIŃSKA ? absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego, pedagog specjalny, terapeutka osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i innymi wyzwaniami rozwojowymi. Diagnosta w poradni psychologiczno-pedagogicznej i terapeutka w przedszkolu terapeutycznym. W pracy zawodowej stara się wykorzystywać potencjał każdego dziecka, ponieważ uważa, że towarzyszenie najmłodszym w rozwoju jest dużą odpowiedzialnością, ale i niesamowicie ciekawą przygodą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34113 (1 egz.)
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21161 (1 egz.)
Książka
W koszyku
[...] literatura i sztuka uczą stawiać i zauważać problemy, a zarazem pozwalają na swobodę i fantazję w ich rozwiązywaniu. Teatr uczy także sposobu zaspokajania pewnych psychicznych potrzeb, dostarczając wzorów postępowania i środków potrzebnych do uświadomienia ich sobie. Podsumowując- rozwój twórczej aktywności rozpoczyna się już w momencie, gdy dziecko zaczyna nieporadnie rysować, mówić czy tańczyć. Dzieciom nie jest potrzebna zręczność i kompetencja do tego, aby tworzyć, ale na pewno potrzebują wolności i akceptacji ze strony dorosłych [fragment ze wstępu].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 70231, 70000 (2 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 25681 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka podejmuje próbę odpowiedzi na pytania dotyczące efektywności integracji sensorycznej dzieci rozpoczynających naukę w szkole. Zaprezentowany został w niej podział diagnostyczny oraz terapie dla dzieci z deficytami integracji sensorycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33336 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów koniecznych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla dzieci oraz instrukcja i tabela z punktacją dla nauczyciela będąca informacją o stopniu opanowania przez dziecko wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej.Tematyka kart pracy jest zgodna z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej z zakresu kompetencji i oczekiwanych osiągnięć dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole dotyczących: wychowania zdrowotnego, wychowania rodzinnego, obywatelskiego i patriotycznego, rozwoju intelektualnego dzieci wraz z edukacją matematyczną, edukacji przyrodniczej i edukacji plastycznej.Karty pracy zostały opracowane zgodnie z obecnie funkcjonującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803).Publikacja z pewnością będzie pomocna w codziennej pracy:Ľ nauczycieli przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach uczących dzieci pięcio- lub sześcioletnie;Ľ nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów;Ľ pedagogów, psychologów.Może być w pełni wykorzystana podczas tworzenia:Ľ programu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych;Ľ programu zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;Ľ indywidualnego programu wspomagania i korygowania rozwoju dziecka pięcio-, sześcioletniego;Ľ zakresu dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania wychowania przedszkolnego do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka;Ľ planu działań wspierających.Niniejsza publikacja umożliwi nauczycielom:dokonanie diagnozy skali gotowości rozwoju dziecka oraz określenie stopnia opanowania danej umiejętności z zakresu: rozwoju społecznego, rozwoju umysłowego, umiejętności szkolnych oraz sprawności motorycznej.ułatwi przekazanie rodzicom informacji o gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole podstawowej według określonego wzoru, aby mogli je w osiąganiu tej gotowości, odpowiednio do potrzeb, wspomagać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71281 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz68495/I (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji dokonano przeglądu zagadnień związanych z pojęciem twórczości i ze sztuką (szczególnie sztuką współczesną) oraz zaprezentowano program niekonwencjonalnych zajęć plastycznych wraz z wynikami badań. Przedsięwzięcia badawcze, zaplanowane w sposób metodologicznie hybrydowy (poszukujący), zostały ukierunkowane przede wszystkim na identyfikację wpływu eksperymentalnego cyklu warsztatów artystycznych na myślenie dywergencyjne, wyobraźnię oraz postawy twórcze dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Z kolei zajęcia plastyczne zostały potraktowane jako czynnik aktualizujący potencjalność twórczą oraz jako szczególny rodzaj eksperymentowania i doświadczania, a także przeżywania, odczuwania i komunikowania się ze sobą i światem zewnętrznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 75183 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz75182/XVIII (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.017.7+159.95 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwsze trzy lata nauki w szkole to niezwykle ważny czas w rozwoju ucznia. Zmieniona koncepcja programowa stawia przed nauczycielami nowe zadania do rozwiązywania, a forma pracy wymaga nieco innego spojrzenia na przygotowanie nauczycieli. Wyposażenie ucznia w odpowiedni bagaż kompetencji, umiejętności i wiadomości to niewątpliwie naczelny cel każdego pedagoga. Do tego dołączyć należy stworzenie dzieciom możliwości wszechstronnego rozwoju osobowości z jednoczesnym ukierunkowaniem ich rozwoju motorycznego i fizycznego. Edukacja na tym etapie powinna w szczególny sposób łączyć ze sobą różne dziedziny wiedzy, tak aby obraz otaczające[1]go nas świata został jak najpełniej pokazany uczniom. Nie jest to zadanie łatwe. Wymaga bowiem od nauczyciela ciągłego doskonalenia własnego warsztatu pracy, ale jednocześnie daje mu o wiele więcej możliwości realizowania treści nauczania. Istnieje przy tym sposobność konstruowania programów autorskich, indywidualnego łączenia treści w bloki tematyczne czy też stosowanie nowych metod nauczania. Ze wstępu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76815, 76705 (2 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 685 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej