Otręba Rafał
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
wypożyczone
(2)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Czytelnia Gorlice
(1)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(1)
Wypożyczalnia Limanowa
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2470)
Kozioł Paweł
(2014)
Kochanowski Jan
(980)
Konopnicka Maria
(801)
Kotwica Wojciech
(782)
Otręba Rafał
(-)
Kowalska Dorota
(665)
Krasicki Ignacy
(498)
Leśmian Bolesław
(490)
Boy-Żeleński Tadeusz
(468)
Słowacki Juliusz
(454)
Mickiewicz Adam
(442)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(415)
Baczyński Krzysztof Kamil
(402)
Orzeszkowa Eliza
(360)
Prus Bolesław
(339)
Jachowicz Stanisław
(318)
Kraszewski Józef Ignacy
(317)
Czechowicz Józef
(311)
Sienkiewicz Henryk
(311)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(288)
Faliszewska Jolanta
(281)
Cyrański Czesław
(266)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(263)
Rolando Bianka
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(262)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(258)
Wallace Edgar
(255)
Ziajkiewicz Artur
(246)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(242)
Prus Bolesław (1847-1912)
(234)
Żeromski Stefan
(233)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(229)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(229)
Baudelaire Charles
(223)
Korzeniewski Wiktor
(219)
Doyle Arthur Conan
(214)
Liebert Jerzy
(209)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(207)
May Karol
(203)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(202)
Biel Mirella
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(196)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(194)
Bogucka Masza
(188)
Lange Antoni
(184)
Miciński Tadeusz
(177)
Asnyk Adam
(176)
Filipowicz Leszek
(172)
Historia
(170)
Masiak Wojciech
(169)
Oppenheim E. Phillips
(165)
Curant Catrina
(160)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(159)
Popławska Anna
(158)
Praca zbiorowa
(158)
Morsztyn Jan Andrzej
(154)
Kasprowicz Jan
(153)
Conrad Joseph
(150)
Słownik
(150)
Andersen Hans Christian
(149)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(149)
Nauczanie
(148)
Cartland Barbara
(147)
M. Annah Viki
(147)
Derengowska Joanna
(145)
Brand Max
(143)
Domańska Joanna
(142)
Shakespeare William
(141)
Будна Наталія
(141)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(140)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(138)
Lech Justyna
(138)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(135)
Syrokomla Władysław
(132)
Balzac Honoré de
(130)
Dickens Charles
(130)
Rawinis Marian Piotr
(130)
Misiorowska Ewa
(129)
Norwid Cyprian Kamil
(127)
London Jack
(126)
Bonk Krzysztof
(125)
Czechow Anton
(124)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(124)
Wyspiański Stanisław
(124)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(124)
Grimm Wilhelm
(122)
Kornhauser Julian
(122)
Zapolska Gabriela
(121)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(119)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(119)
Ignaczak Tomasz
(118)
Pasewicz Edward
(118)
Verne Jules
(118)
Oppman Artur
(117)
Keff Bożena
(116)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele
(1)
Temat
Oświata
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Prawo oświatowe
(1)
Szkolnictwo
(1)
Zarządzanie oświatą
(1)
Zarządzanie przez wartości
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie zmianą
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Bibliografia
(1)
Opracowanie
(1)
Orzeczenie sądowe
(1)
Poradnik
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Meritum)
Najważniejsze nowości – w 5. wydaniu omówiono m.in.: nowe regulacje dotyczące nadzoru pedagogicznego (wrześniowe zmiany prawne) – m.in. nowa, zwiększona rola kuratora oświaty w procesie nadzoru szkół, dyrektorów szkół; zmiany w zakresie form nadzoru pedagogicznego (m.in. rezygnacja z wykorzystania ewaluacji szkolnej) – kontrola i wspomaganie; nowe przepisy dotyczące egzaminów maturalnych, egzaminu ósmoklasisty, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji okresu pandemii (poprzedni, bieżący rok szkolny oraz rok szkolny 2022/2023) – zmiany zakresu formy egzaminów, nowe regulacje dotyczące egzaminu ósmoklasisty; nowe wymagania dotyczące podręczników szkolnych; nowe rozwiązania prawne dotyczące gospodarki finansowej szkół, ze szczególnym uwzględnieniem regulacji nowego Prawa zamówień publicznych, m.in. scentralizowane formy procesu zakupowego dla oświaty (ilustracja przykładowymi rozwiązaniami, obliczeniami); kształcenie na odległość, czyli nauka zdalna – przedstawienie sytuacji po ponad roku doświadczeń, wskazanie możliwych działań, wykorzystania programów umożliwiających proces nauki zdalnej, wskazanie korzystnych stron tej formy edukacji, z przykładowym planem działań przygotowujących szkołę (uczniów, kadrę nauczycielską, ale także rodziców/opiekunów) do sprawnego przechodzenia w tryb nauki zdalnej, gdy zaistnieje taka potrzeba; nowe rozporządzenia unijne umożliwiające współfinansowanie nowych projektów edukacyjnych („Priorytety Inwestycyjne”), m.in. tzw. mobilności ponadnarodowej młodych ludzi (w ramach programu PO WER) – w sektorach szkolnictwa wyższego, kształcenia zawodowego, edukacji szkolnej, młodzieży, ale też edukacji dorosłych; zestawienie aktualnych unijnych programów edukacyjnych; zarządzanie placówką edukacyjną w sytuacji kryzysowej, m.in. związanej z pandemią: prawne narzędzia w czasie kryzysu, zawieszenie niektórych regulacji prawnych itp.; nowe materiały dotyczące budowania strategii oświatowej szkoły, planowanie, etapy realizacji, dokumenty strategii – pomoc w zarządzaniu placówką oświatową.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./37.091 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie strategiczne i zmiana w organizacji szkolnej / Krzysztof Gawroński, Rafał Otręba. - Stan prawny na 1 lipca 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 180 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Książka koncentruje się na zagadnieniach zarządzania strategicznego oraz zarządzania zmianą w odniesieniu do praktyki oświatowej. Omówiono w niej m.in. takie kwestie jak: zarządzanie przez wartości, tj.: podstawy wdrażania procesu zarządzania przez wartości, budowanie kultury organizacyjnej na poziomie szkoły i systemu oświaty, wartości decydujące o efektach kształcenia i wychowania, efekty i ewaluacja procesu zarządzania przez wartości; planowanie rozwoju szkoły, tj.: podstawy zarządzania strategicznego dla potrzeb rozwoju organizacji szkolnej, znaczenie otoczenia dla rozwoju organizacji szkolnej, wizja, misja szkoły w oparciu o wartości, analiza strategiczna – przesłanki stosowania i studia przypadku, strategia rozwoju szkoły; zarządzanie zmianą w skali mikro i makro, tj.: planowanie zmian oraz etapy ich wprowadzania, zagrożenia w procesie wdrażania zmian, działania instytucjonalne w zarządzaniu zmianą systemu oświaty; zarządzanie zmianą a jakość pracy szkoły, tj.: propozycje zmiany organizacji szkolnej z zewnątrz i wewnątrz, pracownicy szkoły w obliczu zmian, opór wobec proponowanych zmian w szkole, ciągłość procesu zmian w dążeniu do najwyższej jakości pracy szkoły. Adresaci: Książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych, uczelni kształcących nauczycieli oraz ośrodków doskonalenia nauczycieli i kadry kierowniczej. Może zainteresować również pracowników działów kadr w związku z planowaniem budżetu i wykorzystaniem środków na płace.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49517 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33376 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografię poświęcono zagadnieniu miejskiego kontekstu gospodarki współdzielenia, z uwzględnieniem nowatorskiego podejścia do kwestii zależności między przestrzeniami publicznymi a skłonnością do współdzielenia. Tezą rozważań uczyniono to, że gospodarka współdzielenia w miastach jest pożądanym zjawiskiem, poprawiającym jakość społeczności miejskiej. Tak postawioną kwestię zweryfikowano w ramach badań ankietowych, dotyczących zagadnień współdzielenia w czasie pandemii i po jej zakończeniu. Przedstawiona analiza dotycząca świadomości istnienia różnych zastosowań sharing economy w zakresie realizowania przemieszczeń w mieście poprowadziła do wniosku, że w każdym przypadku badacz otrzymał wyniki, których interpretacja zależna jest od wielu zmiennych socjodemograficznych. Zauważono, że poziom świadomości użytkowników miast dotyczący tych zastosowań jest wysoki, ale cechuje go także zmienność w czasie. Przyszłość gospodarki współdzielenia w mieście będzie więc zależna od zestawu różnych zmiennych, innych niż te, które obserwowano w czasie pandemii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej