Zachowanie organizacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(5)
Forma i typ
Książki
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(2)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(2)
Wypożyczalnia Limanowa
(2)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(1)
Autor
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Chandler M. Tamra
(1)
Cichosz Adam
(1)
Gasper Dorota
(1)
Grealish Laura Dowling
(1)
Hagan Margaret (1981- )
(1)
Johnson Spencer
(1)
Kowalewski Karol (ekonomia)
(1)
Kurpiewski Artur (tłumacz)
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Ozenc Kursat
(1)
Witkowska Magda
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(5)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Dyrektorzy
(1)
Pracownicy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Polska
(4081)
Język polski
(3763)
Literatura polska
(2799)
Poezja polska
(2759)
Matematyka
(2413)
Zachowanie organizacyjne
(-)
Dziecko
(2157)
Wychowanie
(1659)
Historia
(1654)
Nauczanie
(1574)
Nauczanie początkowe
(1444)
Wychowanie przedszkolne
(1413)
Pedagogika
(1304)
Filozofia
(1285)
Nauczyciele
(1216)
Opowiadanie polskie
(1195)
Literatura
(1192)
Wychowanie w rodzinie
(1180)
Fizyka
(1169)
Powieść polska
(1144)
Rodzina
(1128)
Nauczanie zintegrowane
(1116)
Młodzież
(1040)
Szkolnictwo
(1004)
Psychologia
(991)
Regionalia
(986)
Sztuka
(945)
Pamiętniki polskie
(911)
Język angielski
(886)
Dramat polski
(836)
Chemia
(803)
Pisarze polscy
(795)
Dzieci
(770)
Oświata
(763)
Kultura
(756)
Biologia
(689)
Geografia
(684)
Publicystyka polska
(656)
Uczucia
(640)
Uczniowie
(628)
Osobowość
(625)
Uczenie się
(615)
Wojsko
(590)
Język niemiecki
(585)
Muzyka
(585)
Kobieta
(563)
Podręczniki akademickie
(559)
Biografie
(550)
Technika
(506)
Psychoterapia
(505)
Wydawnictwa popularne
(502)
Język rosyjski
(496)
Przyroda
(493)
Relacje międzyludzkie
(492)
Czytanie
(480)
Mowa
(479)
Miłość
(474)
Etyka
(460)
Socjologia
(453)
Żydzi
(450)
Matura
(449)
Unia Europejska
(447)
Powieść francuska
(446)
Warszawa
(446)
Powieść angielska
(440)
Kraków (woj. małopolskie)
(433)
Wojna 1939-1945 r.
(432)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(427)
Psychologia społeczna
(425)
Pedagogika specjalna
(422)
II wojna światowa (1939-1945)
(405)
Przyjaźń
(395)
Logopedia
(393)
Gry i zabawy
(390)
Zwierzęta
(385)
Psychologia wychowawcza
(375)
Wychowanie fizyczne
(375)
Powieść amerykańska
(374)
Rośliny
(373)
Prawo
(371)
Powieść rosyjska
(364)
Nauka
(357)
Gry edukacyjne
(354)
Astronomia
(353)
Biografia
(352)
Informatyka
(352)
Pisanie
(349)
Mózg
(344)
Myślenie
(342)
Religia
(332)
Psychologia rozwojowa
(329)
Podręczniki
(326)
Bibliotekarstwo
(323)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(323)
Polityka
(321)
Edukacja ekologiczna
(320)
Polacy za granicą
(320)
Gry i zabawy umysłowe
(311)
Alkoholizm
(309)
Bajkoterapia
(308)
Dziatki
(307)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Psychologia
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Rozwój osobisty
(1)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Udzielanie informacji zwrotnej – takie proste, że aż trudne! Możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, ale udzielamy go… każdego dnia i to wielokrotnie, nie zdając sobie z tego sprawy. Komentarze, odpowiedzi na pytania, dzielenie się opiniami – wszystko to to właśnie feedback. Jednak nasze przekonania i wyobrażenia o informacji zwrotnej są często nieprawdziwe i kontrproduktywne. Przez nieumiejętne jej wykorzystanie, zwłaszcza w kontekście zawodowym, często bywa źle kojarzona: z nieobiektywną oceną, z biurową polityką, z wzajemnymi pretensjami, z powątpiewaniem we własne możliwości. Lecz właściwie przygotowana i wykorzystana informacja zwrotna tak naprawdę to jedno z najbardziej użytecznych narzędzi wspierania procesu nauki i rozwoju.
Autorki wyjaśniają, co się stało, że dziś feedback tak źle się kojarzy. Podpowiadają też, co zrobić, aby zapanować nad negatywnymi reakcjami ciała i umysłu, które mogą utrudniać komunikację i nadwyrężać zaufanie. Pokazują jak nie wpadać w pułapki myślenia, schematy i krytycyzm podczas dawania informacji zwrotnej, a także jak formułować wypowiedzi w sposób nieoceniający i modelujący konstruktywne zachowania ludzi. Proponowane przez nie rozwiązania i narzędzia skupiają się na promowaniu feedbacku nastawionego na wzrost i rozwój, nie tylko w obrębie relacji menedżer – podwładny, ale przede wszystkim w formule człowiek – człowiek oraz zespół – zespół, bez względu na status w hierarchii organizacyjnej czy nazwę zajmowanego stanowiska. Analizując zachowania ludzi, których określają mianem Poszukiwaczy, Odbiorców i Udzielających, pokazują, jak można skutecznie używać informacji zwrotnej w naszej codziennej pracy. Ich książka Feedback (i inne brzydkie słowa) to praktyczny i odważny przewodnik, który pomoże inaczej spojrzeć na feedback i dostrzec w nim skuteczne narzędzie motywacyjno-aktywizujące. M. Tamra Chandler i Laura Dowling Grealish obalają szkodliwe mity i dają nam konkretne narzędzia, które pozwalają na budowę przejrzystych, celnych i konstruktywnych komunikatów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48881 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie stresem w organizacji / Adam Cichosz. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2018. - 279 stron ; 23 cm.
Autor
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
W publikacji przedstawiono przyczyny i źródła stresu. Wyjaśnione zostały również przejawy stresu organizacyjnego oraz prawidłowe rozpoznawanie i reakcję na jego symptomy. Autor ukazuje także zjawiska stresogenne i sposoby przezwyciężania trudnych sytuacji. Podkreśla znaczenie działań profilaktycznych, zapobiegających agresywnym zachowaniom, nałogom, postawom destrukcyjnym, a także sprzyjających zachowaniu zdrowia i kondycji psychofizycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Kto zabrał mój ser?" Spencera Johnsona to prosta, a zarazem inteligentna przypowieść, która opowiada o zmianach, jakie zachodzą w naszym życiu. Bohaterami książki są dwie myszy - Nos i Pędziwiatr - oraz miniaturowi ludzie Zastałek i Bojek, którzy odnoszą się do prostej, jak i skomplikowanej części naszej osobowości. Żyją wewnątrz labiryntu i poszukują sera, źródła pokarmu i szczęścia. "Ser" to metafora wszystkiego, czego pożądamy w życiu, a "Labirynt" to miejsce, w którym szukamy tego, czego pragniemy. Bywa, że czasem przyjmujemy osobowość "Nosa", który szybko wyczuwa zmiany, lub "Pędziwiatra", który szybko działa. Bywa również, że stajemy się "Zastałkiem", który zaprzecza i opiera się wszelkim zmianom, lub "Bojkiem", który uczy się przystosowania do zmian. Bez względu którą osobowość wykorzystujemy, pragniemy tylko jednego! Potrzeby odnalezienie własnej drogi...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73116 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Patologie i dysfunkcje w organizacji / Karol Kowalewski, Joanna M. Moczydłowska. - Warszawa : Difin, 2020. - 247, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Publikacja ma charakter przeglądowy. Autorzy referują wyniki analizy naukowej najważniejszych badań i koncepcji ostatniego ćwierćwiecza dotyczących patologii i dysfunkcji organizacji poruszając zagadnienia, które w literaturze z obszaru nauk o zarządzaniu pojawią się stosunkowo rzadko (na przykład nepotyzm, zaburzenia osobowości liderów, ageizm).
Treść została podzielona na trzy części. W części pierwszej skupiono uwagę na problematyce nepotyzmu, kronizmu i paternalizmu. Przeanalizowano uwarunkowania, przyczyny i skutki mobbingu organizacyjnego. Ważnym elementem tej części pracy jest podrozdziałów dotyczących wpływu stereotypów na proces dyskryminacji w środowisku pracy. Część druga ma charakter psychologiczny. Obejmuje zagadnienia patologicznych zachowań i postaw uwarunkowane osobowościowo i kulturowo. Obok problematyki wypalenia zawodowego i nadmiernego zaangażowania w pracę ujęto tu zagadnienia „ciemnej strony osobowości” oraz patologicznych kultur organizacyjnych, na przykład kultury sekty i kultury narcyzmu. Część trzecia dotyczy zachowań kontrproduktywnych i anomijnych, takich jak kradzieże, sabotaż, zachowania anomijne. W książce wykorzystano bardzo bogaty zbiór materiałów źródłowych, w ogromnej części obcojęzycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33579 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1224 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czerpiąc z bogactwa przykładów z różnych branż oraz własnych empirycznych badań, Kursat Ozenc i Margaret Hagan pokazują, w jaki sposób poszczególne rytuały mogą rozbudzać kreatywność, nadawać właściwy rytm, wspierać rozwiązywanie konfliktów, ułatwiać godzenie się z porażką oraz budować kulturę innowacyjności. Prezentują pięćdziesiąt kreatywnych rytuałów, które dotyczą wielu zagadnień, począwszy od spraw biznesowych i zarządzania, na projektowaniu i rozwoju osobistym skończywszy. Oferują czytelnikowi gotowe przepisy na stworzenie kreatywnych praktyk, które służą wspieraniu konkretnych zachowań, zmianie złych nawyków oraz wpajaniu wartości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75073 (1 egz.)
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48668 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej