Dobro dziecka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
tylko na miejscu
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(2)
Czytelnia Nowy Sącz
(1)
Wypożyczalnia Gorlice
(1)
Wypożyczalnia Rabka
(2)
Wypożyczalnia Zakopane
(1)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(3)
Autor
Bińczycka Jadwiga
(1)
Cudny Jacek (1966- )
(1)
Homicki Bogusław (1941- )
(1)
Kamińska Kamila (pedagog)
(1)
Kusztal Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Pedagodzy
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Organizacje pozarządowe NGO
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Pracownicy służby zdrowia
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Rodzice zastępczy
(1)
Wychowawcy internatów
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Temat
Polska
(4081)
Język polski
(3763)
Literatura polska
(2799)
Poezja polska
(2759)
Matematyka
(2413)
Dobro dziecka
(-)
Dziecko
(2157)
Wychowanie
(1659)
Historia
(1654)
Nauczanie
(1574)
Nauczanie początkowe
(1444)
Wychowanie przedszkolne
(1413)
Pedagogika
(1304)
Filozofia
(1285)
Nauczyciele
(1216)
Opowiadanie polskie
(1195)
Literatura
(1192)
Wychowanie w rodzinie
(1180)
Fizyka
(1169)
Powieść polska
(1144)
Rodzina
(1128)
Nauczanie zintegrowane
(1116)
Młodzież
(1040)
Szkolnictwo
(1004)
Psychologia
(991)
Regionalia
(986)
Sztuka
(945)
Pamiętniki polskie
(911)
Język angielski
(886)
Dramat polski
(836)
Chemia
(803)
Pisarze polscy
(795)
Dzieci
(770)
Oświata
(763)
Kultura
(756)
Biologia
(689)
Geografia
(684)
Publicystyka polska
(656)
Uczucia
(640)
Uczniowie
(628)
Osobowość
(625)
Uczenie się
(615)
Wojsko
(590)
Język niemiecki
(585)
Muzyka
(585)
Kobieta
(563)
Podręczniki akademickie
(559)
Biografie
(550)
Technika
(506)
Psychoterapia
(505)
Wydawnictwa popularne
(502)
Język rosyjski
(496)
Przyroda
(493)
Relacje międzyludzkie
(492)
Czytanie
(480)
Mowa
(479)
Miłość
(474)
Etyka
(460)
Socjologia
(453)
Żydzi
(450)
Matura
(449)
Unia Europejska
(447)
Powieść francuska
(446)
Warszawa
(446)
Powieść angielska
(440)
Kraków (woj. małopolskie)
(433)
Wojna 1939-1945 r.
(432)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(427)
Psychologia społeczna
(425)
Pedagogika specjalna
(422)
II wojna światowa (1939-1945)
(405)
Przyjaźń
(395)
Logopedia
(393)
Gry i zabawy
(390)
Zwierzęta
(385)
Psychologia wychowawcza
(375)
Wychowanie fizyczne
(375)
Powieść amerykańska
(374)
Rośliny
(373)
Prawo
(371)
Powieść rosyjska
(364)
Nauka
(357)
Gry edukacyjne
(354)
Astronomia
(353)
Biografia
(352)
Informatyka
(352)
Pisanie
(349)
Mózg
(344)
Myślenie
(342)
Religia
(332)
Psychologia rozwojowa
(329)
Podręczniki
(326)
Bibliotekarstwo
(323)
Czasopisma pedagogiczne polskie
(323)
Polityka
(321)
Edukacja ekologiczna
(320)
Polacy za granicą
(320)
Gry i zabawy umysłowe
(311)
Alkoholizm
(309)
Bajkoterapia
(308)
Dziatki
(307)
Temat: czas
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Między swobodą a przemocą w wychowaniu / Jadwiga Bińczycka. - Wydanie 2. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 1999. - 68, [4] strony : ilustracje ; 21 cm.
Przedmiotem rozważań w książce jest dziecko uwikłane w różne sytuacje wychowawcze, dziecko, a nie suche problemy, reguły, definicje. Skoncentrowanie się na osobie wychowanka nie jest tożsame z odrzuceniem teoretycznej refleksji, z unikaniem poznania myśli i doświadczeń innych ludzi. Tej refleksji teoretycznej Autorka przypisuje funkcję pomocniczą. Powinna ona wzbogacać o pogłębiać postrzeganie konkretnego dziecka. Współcześnie podejmowane są liczne próby wychowania swobodnego, organizowania „szkół bez stresu”, „szkół bez lęku”. Koncepcje te wywołują silny opór ze strony rygorystów. Opór ten wzmacniany jest lękiem przed narastającą falą agresji w szkole, w domu, na podwórku. Agresja może rodzić się ze strachu, ale czy można ją zwalczać poprzez agresywne, rygorystyczne wychowanie? Kto ma rację – czy tradycyjnie nastawieni rygoryści, czy zwolennicy liberalizmu w wychowaniu? W tej publikacji Autorka próbuje znaleźć odpowiedzi na te pytania [recenzja z wydawnictwowam.pl].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16430 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zasada dobra dziecka : antidotum na bezradność / Jacek Cudny. - Wydanie I. - Warszawa : PZWL : PWN, 2022. - 127 stron : portret ; 24 cm.
Książka jest adresowana do tych, którzy na co dzień pracują z dziećmi - czy to w służbie zdrowia, w oświacie, instytucjach pomocy społecznej, czy w organizacjach pozarządowych, a także do osób/instytucji sprawujących, szeroko pojętą, pieczę zastępczą. Książka jest napisana przystępnym i zrozumiałym językiem, prezentuje prawdziwe historie z paragrafami w tle i z zasadą dobra dziecka w roli głównej. Korzysta z doświadczeń gromadzonych przez Autora w ciągu kilkudziesięciu lat praktyki prawniczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 626 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji poznają Państwo system wychowania naszych wybitnych pedagogów, ich pracę z dziećmi i młodzieżą w ogniskach wychowawczych, w trudnych czasach przedwojennych, w czasach wojny i w powojennym PRL-u. Książkę przekazuję pedagogom, wychowawcom pracującym w szkołach, w świetlicach miejskich, w ogniskach, w domach dziecka, w każdej placówce oświatowej i wychowawczej, którym na sercu leży dobro dzieci i młodzieży, ich rozwój psychofizyczny, wychowanie ku wartościom. Niniejsza publikacja nie ma ambicji podręcznika akademickiego dla studentów pedagogiki, jednak może być zachętą do poznania polskich i europejskich autorytetów w dziedzinie wychowania. Dla obecnych wychowawców, pracujących w różnych ośrodkach oświatowych i wychowawczych, będzie przewodnikiem po meandrach wychowania. Zawiera bowiem podstawowe praktyczne zasady pedagogiki i sposoby radzenia sobie z dziećmi i młodzieżą w różnych sytuacjach wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst ten stanowi prośbę włączenia się w dyskurs nauk społecznych (w tym pedagogicznych), toczący się wokół problemu przemocy wobec dziecka w rodzinie, jak również polityki państwa w zakresie profilaktyki i przeciwdziałania temu zjawisku. Autorka ma nadzieję, iż będzie on zaczynem dalszych twórczych dyskusji i polem do dialogu poznawczego. Natura badanego zjawiska, w znaczącym stopniu powiązana ze sferą aksjologiczną, nadaje również taki wymiar poniższej eksploracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Rabka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wnikliwa analiza kategorii dobra dziecka w pedagogice resocjalizacyjnej w kontekstach pedagogicznym i prawnym. Justyna Kusztal stawia w swojej pracy szereg pytań o znaczenie, jakie w koncepcjach i praktyce resocjalizacyjnej przypisywane jest dobru dziecka i zasadzie działania dla dobra dziecka. Zdaniem autorki tylko na gruncie współczesnej pedagogiki resocjalizacyjnej w jej obecnym stanie, definiowanym w literaturze przedmiotu jako ciągłość i zmiana, jest możliwe dokonanie analizy i rekonstrukcji znaczenia kategorii tak niejednolitej, nasyconej wieloma zaszłościami, wyobrażeniami, mitami, jak dobro dziecka-wychowanka, bo to ona stanowi sens i umocowanie aksjologiczne działań nakierowanych na zmniejszanie obszarów niedostosowania społecznego dzieci i młodzieży. Praca ma charakter interdyscyplinarny i składa się z trzech zasadniczych części. W części pierwszej autorka wyprowadza z literatury pedagogicznej kategorię badawczą dobra dziecka, by w części drugiej pokazać, czy i jak funkcjonuje ona we współczesnej pedagogice resocjalizacyjnej i naukach prawnych. W części trzeciej proponuje i realizuje własną koncepcję badań empirycznych, których przedmiotem są znaczenie dobra dziecka i zasada działania dla dobra dziecka w procesie resocjalizacji. (Ze „Wstępu")
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 75677 (1 egz.)
Czytelnia Nowy Sącz
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. cz75676/XXIA (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Brak informacji o dostępności: sygn. 254 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16748 (1 egz.)
Wypożyczalnia Gorlice
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347, 37 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej