Kakareko Ksenia
Sortowanie
Źródło opisu
ebookpoint BIBLIO
(1)
Katalog zbiorów
(1)
Forma i typ
E-booki
(1)
Książki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Limanowa
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2470)
Kozioł Paweł
(2014)
Kochanowski Jan
(980)
Konopnicka Maria
(801)
Kotwica Wojciech
(782)
Kakareko Ksenia
(-)
Kowalska Dorota
(665)
Krasicki Ignacy
(498)
Leśmian Bolesław
(490)
Boy-Żeleński Tadeusz
(468)
Słowacki Juliusz
(454)
Mickiewicz Adam
(442)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(415)
Baczyński Krzysztof Kamil
(402)
Orzeszkowa Eliza
(360)
Prus Bolesław
(339)
Jachowicz Stanisław
(318)
Kraszewski Józef Ignacy
(317)
Czechowicz Józef
(311)
Sienkiewicz Henryk
(311)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(288)
Faliszewska Jolanta
(281)
Cyrański Czesław
(266)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(263)
Rolando Bianka
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(262)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(258)
Wallace Edgar
(254)
Ziajkiewicz Artur
(247)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(242)
Prus Bolesław (1847-1912)
(234)
Żeromski Stefan
(233)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(229)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(229)
Baudelaire Charles
(223)
Korzeniewski Wiktor
(219)
Doyle Arthur Conan
(214)
Liebert Jerzy
(209)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(207)
May Karol
(203)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(202)
Biel Mirella
(201)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(196)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(194)
Bogucka Masza
(188)
Lange Antoni
(184)
Miciński Tadeusz
(177)
Asnyk Adam
(176)
Filipowicz Leszek
(172)
Historia
(170)
Masiak Wojciech
(166)
Oppenheim E. Phillips
(165)
Curant Catrina
(160)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(159)
Popławska Anna
(158)
Praca zbiorowa
(158)
Morsztyn Jan Andrzej
(154)
Kasprowicz Jan
(153)
Conrad Joseph
(150)
Słownik
(150)
Andersen Hans Christian
(149)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(149)
Cartland Barbara
(148)
Nauczanie
(148)
M. Annah Viki
(147)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(147)
Derengowska Joanna
(145)
Brand Max
(143)
Domańska Joanna
(142)
Shakespeare William
(141)
Будна Наталія
(141)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(138)
Lech Justyna
(138)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(135)
Syrokomla Władysław
(132)
Balzac Honoré de
(130)
Dickens Charles
(130)
Rawinis Marian Piotr
(130)
Misiorowska Ewa
(129)
Norwid Cyprian Kamil
(127)
London Jack
(126)
Bonk Krzysztof
(125)
Czechow Anton
(124)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(124)
Wyspiański Stanisław
(124)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(123)
Grimm Wilhelm
(122)
Kornhauser Julian
(122)
Zapolska Gabriela
(121)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(119)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(119)
Ignaczak Tomasz
(118)
Pasewicz Edward
(118)
Verne Jules
(118)
Oppman Artur
(117)
Keff Bożena
(116)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Policjanci
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Prawnicy
(1)
Temat
Stalking
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje problematykę stalkingu (uporczywego nękania) w ujęciu interdyscyplinarnym, ze szczególnymi uwzględnieniem aspektów prawnokarnych (analiza ustawowych znamion przestępstwa nękania, kwestie zbiegu przepisów, normatywne przesłanki tożsamości czynu zabronionego z art. 190a § 1 k.k., stalking w orzecznictwie SN). Poruszono również kwestie psychologiczne, socjologiczne, kryminologiczne i cywilistyczne.
Publikacja zawiera zbiór referatów wygłoszonych podczas IX Lubelskiego Seminarium Karnistycznego pt. "Stalking", zorganizowanego przez Katedrę Prawa Karnego i Kryminologii WPiA UMCS w Lublinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33037 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Film pojmowany bywa przede wszystkim jako fenomen artystyczny, dziełosztuki, element kultury. Przez film są wyrażane emocje o bardzo różnym charakterze.Podobnie jak różne emocje są przedmiotem przekazu literackiego, prozatorskiegobądź poetyckiego. Oczywiście spełnia on różne cele: ma dostarczać rozrywki,bawić i śmieszyć, przekazywać wizję świata formułowaną przez jego twórców,przerażać, komentować, kreślić prognozy, oczekiwania, alternatywne wersje historii,zmuszać do refleksji. Film fabularny podejmuje analizę psychologiczną fikcyjnychbohaterów bądź stara się dociec motywów postępowania rzeczywistychuczestników różnych zdarzeń historycznych, uczyć, wychowywać bądź jedynieprzekazywać informacje o florze, faunie, zjawiskach atmosferycznych bądź wypadkachpolitycznych. Film odgrywa także ważną rolę polityczną i propagandową, nazwracano wielokrotnie uwagę w literaturze. Może mieć w związku z tym charakterkomercyjny bądź niekomercyjny. Służy jednak, jak rzadko który rodzaj sztuki,kształtowaniu świadomości politycznej, społecznej, narodowej i kulturowej. Jestdoskonałym narzędziem agitacji, na co zwrócono już uwagę dość wcześnie. Jestwięc film instrumentem polityki, ale przede wszystkim jest lub stara się być dziełemsztuki. W tej płaszczyźnie film stanowi pole zainteresowania filmoznawców,medioznawców, kulturoznawców, specjalistów z zakresu propagandy. Oczywiściemoże pełnić i pełni, niekiedy zresztą wyłącznie, funkcję reklamową, stając się tejsytuacji obiektem badań specjalistów, zajmujących się tą dziedziną.Zwracając uwagę na film jako dzieło sztuki oraz na jego złożone cele i zadania,zapomina się zwykle, że jest to także obiekt będący przedmiotem obrotu oraz dziełopodporządkowane prawu autorskiemu. W przeszłości nie zauważano jednak, żefilm jest bardzo specyficznym utworem, nie zawsze dostrzegano złożoność działań,w wyniku których powstaje i związanych z tym problemów, dotyczących prawtwórców. Długi czas negowano istnienie prawa filmowego jako dyscypliny bądźsubdyscypliny naukowej. W chwili obecnej w doktrynie niemieckiej, francuskiej,włoskiej i amerykańskiej nie ma w gruncie rzeczy wątpliwości co do tego, że wykształciła się nowa dyscyplina lub ewentualnie subdyscyplina naukowa – wyrosłaz prawa autorskiego. W dużej mierze negowanie faktu, że prawo filmowe osiągnęłotaki status jest efektem zaprzeczania, że prawo ochrony własności intelektualnej,a w jego ramach m.in. prawo autorskie – związane, czemu nie należy zaprzeczać,z prawem cywilnym, ale przecież nie tylko – stało się odrębną dyscypliną naukową.Z podobnymi kłopotami zmaga się prawo medyczne, którego istnienia jeszczepięćdziesiąt lat temu w ogóle nie zauważano. Stwierdzając powyższe, trzeba zaważyć,że film jest przedmiotem regulacji nie tylko krajowych, ale i norm, które powstałyi istnieją w obszarze powszechnego (uniwersalnego) prawa międzynarodowegopublicznego oraz, co szczególnie ważne, praw regionalnych w odniesieniu doEuropy – Rady Europy, Unii Europejskiej i w mniejszym stopniu OBWE. Mimoże istniejące w ramach tych systemów akty normatywne wydają się być względemsiebie kompatybilne i wyrażają w nieco innych sformułowaniach w gruncie rzeczypodobne myśli, to godzi się zauważyć, że przepisy Unii Europejskiej w większymstopniu od pozostałych systemów zwracają uwagę na gospodarcze aspekty produkcjifilmowych. System powszechnego (uniwersalnego) prawa, zwłaszcza stanowionegopod auspicjami UNESCO, dostrzega głównie aspekty wolnościowe, podobniezresztą jak prawo Rady Europy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej