Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2118)
IBUK Libra
(91)
Forma i typ
Książki
(2098)
Publikacje naukowe
(392)
Publikacje dydaktyczne
(151)
Publikacje fachowe
(119)
E-booki
(95)
Publikacje popularnonaukowe
(66)
Poradniki i przewodniki
(31)
Proza
(14)
Publikacje informacyjne
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
IBUK Libra
(5)
Mapy
(1)
Poezja
(1)
Publikacje urzędowe i akty prawne
(1)
Dostępność
dostępne
(2287)
tylko na miejscu
(579)
wypożyczone
(131)
nieokreślona
(25)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(498)
Czytelnia Nowy Sącz
(235)
Wypożyczalnia Gorlice
(456)
Czytelnia Gorlice
(189)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(222)
Czytelnia Nowy Targ
(26)
Wypożyczalnia Limanowa
(619)
Czytelnia Limanowa
(115)
Wypożyczalnia Rabka
(235)
Czytelnia Rabka
(9)
Wypożyczalnia Zakopane
(189)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(217)
Czytelnia Mszana Dolna
(12)
Autor
Zimbardo Philip G. (1933- )
(44)
Materska Maria (1942- )
(29)
Trempała Janusz
(26)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(23)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(23)
Harwas-Napierała Barbara
(22)
McCann Vivian
(21)
Johnson Robert L
(20)
Radzicki Józef
(20)
Kwieciński Zbigniew
(18)
Sęk Helena
(18)
Krysicki Włodzimierz (1905-2001)
(17)
Włodarski Lech (1916-1997)
(17)
Śliwerski Bogusław
(17)
Wojnowski Jan
(16)
Konarzewski Krzysztof
(15)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(15)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(15)
Brzeziński Jerzy (1947- )
(14)
Birch Ann
(13)
Halliday David (1916- )
(13)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(13)
Resnick Robert (1923- )
(13)
Smith Deborah Deutsch
(13)
Kubiak-Sokół Aleksandra
(12)
Psychologia
(12)
Sobol Elżbieta
(12)
Szumski Grzegorz
(12)
Sęk Helena (1938- )
(12)
Tyszkowa Maria (1932-1993)
(12)
Czerniawska Ewa (1955- )
(11)
Guzowska Małgorzata
(11)
Kruszewski Krzysztof
(11)
Roszkowski Wojciech (1947- )
(11)
Wojciechowski Aleksander
(11)
Zimbardo Philip G
(11)
Grzenia Jan
(10)
Walker Jearl (1945- )
(10)
Makowski Jerzy (1946- )
(9)
Malim Tony
(9)
Nordhaus William D
(9)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(9)
Woynarowska Barbara
(9)
Aronson Elliot (1932- )
(8)
Cybulko Anna
(8)
Domański Cezary W. (1962- )
(8)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(8)
Giddens Anthony (1938- )
(8)
Mizerski Włodzimierz
(8)
Rzepa Teresa (1952- )
(8)
Siara Olga
(8)
Woynarowska Barbara (1940- )
(8)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(8)
Ziomek Jerzy (1924-1990)
(8)
Aronson Elliot
(7)
Bańko Mirosław (1959- )
(7)
Gawęcki Jan (1944- )
(7)
Liberska Hanna
(7)
Makowski Jerzy
(7)
Markowski Andrzej (1948- )
(7)
Nowak Stefan
(7)
Richling Andrzej
(7)
Schaffer H. Rudolph (1926- )
(7)
Stachowski Ryszard (1937- )
(7)
Stanik Jan Maria (1943- )
(7)
Szweykowska Alicja
(7)
Babbie Earl
(6)
Babbie Earl R
(6)
Bajkiewicz-Grabowska Elżbieta (1949- )
(6)
Bednarek Józef
(6)
Binder Marek
(6)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(6)
Dix Paul
(6)
Gawęcki Jan
(6)
Goddard Sally (1957- )
(6)
Kaczorowski Bartłomiej (1960- )
(6)
Kalisiewicz Dariusz
(6)
Klimowicz Mieczysław (1919-2008)
(6)
Kloskowska-Dudzińska Agnieszka
(6)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(6)
Krysicki Włodzimierz
(6)
Kłoskowska Antonina (1919-2001)
(6)
Lenard Stanisław Bogusław (1961- )
(6)
McQuarrie Donald A
(6)
Otok Stanisław
(6)
Petrozolin-Skowrońska Barbara
(6)
Przetacznik-Gierowska Maria
(6)
Pąchalska Maria
(6)
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(6)
Sobańska-Bondaruk Melania
(6)
Urban Bronisław
(6)
Zmierczak Maria
(6)
Łuczyński Jan
(6)
Święch Jerzy (1939- )
(6)
Berne Eric (1910-1970)
(5)
Brzezińska Anna (1949- )
(5)
Chwalba Andrzej (1949- )
(5)
Czerniawska Ewa
(5)
Drabik Lidia
(5)
Dubisz Stanisław (1949- )
(5)
Rok wydania
2020 - 2024
(190)
2010 - 2019
(567)
2000 - 2009
(962)
1990 - 1999
(463)
1980 - 1989
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(288)
1901-2000
(33)
1989-2000
(25)
1945-1989
(13)
1918-1939
(5)
1939-1945
(2)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1989-20002001-
(1)
2002-
(1)
2006-
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
Kraj wydania
Polska
(2199)
Austria
(1)
Holandia
(1)
Język
polski
(2184)
włoski
(2)
angielski
(1)
łaciński
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(138)
Studenci
(91)
Nauczyciele
(24)
Psycholodzy
(24)
Dorośli
(23)
Lekarze
(11)
Rodzice
(8)
Biolodzy
(7)
Pedagodzy
(6)
Licea
(5)
Pracownicy naukowi
(5)
Terapeuci
(5)
Dzieci
(4)
Fizjoterapeuci
(4)
Historycy
(4)
Socjolodzy
(4)
Szkoły średnie
(4)
Dziennikarze
(3)
Logopedzi
(3)
Młodzież
(3)
Nauczyciele biologii
(3)
Psychiatrzy
(3)
Uczniowie
(3)
5-12 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Coachowie
(2)
Dietetycy i żywieniowcy
(2)
Kulturoznawcy
(2)
Lekarze specjaliści
(2)
Menedżerowie
(2)
Mikrobiolodzy
(2)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(2)
Nauczyciele geografii
(2)
Nauczyciele matematyki
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(2)
Polacy
(2)
Politolodzy
(2)
Pracownicy oświaty
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Psycholodzy kliniczni
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(2)
Wychowawcy klas
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
18+
(1)
6-8 lat
(1)
A1 (poziom biegłości językowej)
(1)
A2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Analitycy ochrony środowiska
(1)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Biegli rewidenci
(1)
Biotechnolodzy
(1)
Chemicy
(1)
Chłopcy
(1)
Doktoranci
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziewczęta
(1)
Ekonomiści
(1)
Etnolodzy
(1)
Farmakolodzy
(1)
Filozofowie
(1)
Inżynierowie
(1)
Inżynierowie jądrowi
(1)
Kobieta
(1)
Księgowi
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Mężczyzna
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele fizyki
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języka hiszpańskiego
(1)
Nauczyciele języka niemieckiego
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Neurolodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagodzy społeczni
(1)
Policjanci
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Położne
(1)
Pracodawcy
(1)
Pracownicy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Ratownicy medyczni
(1)
Redaktorzy
(1)
Specjaliści zdrowia publicznego
(1)
Strażacy
(1)
Studenci socjologii
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Służba zdrowia
(1)
Technolodzy żywności
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Tłumacze
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(30)
Literatura amerykańska
(15)
Literatura angielska
(8)
Literatura francuska
(2)
Literatura niemiecka
(2)
Literatura szwajcarska
(1)
Literatura węgierska
(1)
Literatura włoska
(1)
Temat
Literatura polska
(72)
Psychologia
(64)
Język polski
(60)
Psychologia rozwojowa
(60)
Nauczanie
(54)
Psychologia społeczna
(53)
Historia
(42)
Pedagogika
(42)
Nauki społeczne
(39)
Polska
(38)
Socjologia
(37)
Uczenie się
(34)
Encyklopedia
(33)
Turystyka
(33)
Filozofia
(30)
Wychowanie
(30)
Metodologia
(29)
Osobowość
(29)
Komunikacja społeczna
(28)
Kultura
(28)
Mózg
(27)
Zarządzanie
(27)
Środki masowego przekazu
(27)
Analiza matematyczna
(25)
Polityka
(25)
Ekonomia
(24)
Internet
(24)
Nauczyciele
(24)
Psychologia kliniczna
(23)
Szkolnictwo
(23)
Matematyka
(22)
Dziecko
(21)
Pedagogika specjalna
(21)
Fizyka
(20)
Młodzież
(20)
Państwo
(20)
Rodzina
(20)
Myślenie
(19)
Pedagogika resocjalizacyjna
(19)
Relacje międzyludzkie
(19)
Zachowanie
(19)
Literatura
(18)
Motywacja
(18)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(18)
Stres
(18)
Ekologia
(17)
Odżywianie
(17)
Dzieci
(16)
Neuropsychologia
(16)
Przedsiębiorstwo
(16)
Marketing
(15)
Podręczniki akademickie
(15)
Prawo
(15)
Psychoanaliza
(15)
Psychologia wychowawcza
(15)
Uczniowie
(15)
Encyklopedia polska
(14)
Geografia
(14)
Komunikacja interpersonalna
(14)
Patologia społeczna
(14)
Sport
(13)
Spostrzeganie
(13)
Agresywność
(12)
Europa
(12)
Geografia fizyczna
(12)
Język angielski
(12)
Ochrona środowiska
(12)
Pamięć
(12)
Polityka międzynarodowa
(12)
Praca
(12)
Starzenie się
(12)
Statystyka
(12)
Badania jakościowe
(11)
Badania naukowe
(11)
Biochemia
(11)
Genetyka
(11)
Poznanie
(11)
Psychoterapia
(11)
Socjalizacja
(11)
Żywność
(11)
Bezrobocie
(10)
Etyka
(10)
Globalizacja
(10)
Klimat
(10)
Komunikacja werbalna
(10)
Postawy
(10)
Resocjalizacja
(10)
Uczucia
(10)
Zaburzenia psychiczne
(10)
Świadomość
(10)
Biologia molekularna
(9)
Decyzje
(9)
Hydrologia
(9)
Język
(9)
Kształcenie
(9)
Logika
(9)
Metody badawcze
(9)
Metody nauczania
(9)
Mikroekonomia
(9)
Mowa
(9)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Temat: czas
2001-
(78)
1901-2000
(41)
1801-1900
(24)
1701-1800
(21)
1401-1500
(19)
1501-1600
(16)
1601-1700
(16)
1001-1100
(15)
1101-1200
(15)
1201-1300
(15)
1301-1400
(15)
1989-2000
(14)
901-1000
(13)
1945-1989
(12)
801-900
(11)
1914-1918
(10)
1918-1939
(10)
501-600
(10)
701-800
(10)
1939-1945
(9)
601-700
(9)
401-500
(8)
1901-
(6)
1901-1914
(6)
100-1 p.n.e.
(3)
101-200
(3)
1501-
(3)
1601-
(3)
1801-
(3)
200-101 p.n.e.
(3)
201-300
(3)
300-201 p.n.e.
(3)
301-400
(3)
400-301 p.n.e.
(3)
500-401 p.n.e.
(3)
600-501 p.n.e.
(3)
1-100
(2)
1401-
(2)
1701-
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
2001-0
(1)
501-
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-
(1)
901-
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(64)
Europa
(9)
Świat
(7)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Austria
(2)
Francja
(2)
Rosja
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Afryka
(1)
Ameryka Południowa
(1)
Ameryka Północna
(1)
Ameryka Środkowa
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Antarktyda
(1)
Australia
(1)
Azja
(1)
Belgia
(1)
Bliski Wschód
(1)
Japonia
(1)
Mazowsze
(1)
Niemcy
(1)
Oceania (region)
(1)
Oświęcim (woj. małopolskie)
(1)
Prusy
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytna Macedonia
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Szwajcaria
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Podręcznik
(311)
Opracowanie
(115)
Poradnik
(38)
Monografia
(35)
Podręczniki akademickie
(32)
Praca zbiorowa
(15)
Podręcznik akademicki
(12)
Wydawnictwa popularne
(12)
Encyklopedia
(11)
Słownik języka polskiego
(11)
Słownik
(9)
Kompendia i repetytoria
(8)
Podręczniki
(8)
Ćwiczenia i zadania
(8)
Esej
(6)
Biografia
(5)
Synteza
(5)
Literatura
(4)
Literatura polska
(4)
Poradnik językowy
(4)
Poradniki
(4)
Raport z badań
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Podręczniki [Typ publikacji]
(3)
Publikacje naukowe
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(3)
Źródła historyczne
(3)
Bibliografia
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół średnich
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Słownik etymologiczny
(2)
Słownik frazeologiczny
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuły naukowe
(1)
Atlas
(1)
Atlas geograficzny
(1)
Autobiografia
(1)
Cytaty
(1)
Felieton
(1)
Formularze i druki
(1)
Historia
(1)
Informator
(1)
Jadłospis
(1)
Kalendarium
(1)
Korespondencja urzędowa
(1)
Książka artystyczna
(1)
Literatura austriacka
(1)
Literatura austriacko-łacińska
(1)
Literatura chrześcijańska
(1)
Literatura francuska
(1)
Literatura grecka
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Literatura obozowa
(1)
Literatura renesansu
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Przysłowia
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Słownik ortograficzny
(1)
Słownik polsko-ukraiński
(1)
Słownik wyrazów obcych
(1)
Słowniki
(1)
Wykład
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(175)
Edukacja i pedagogika
(91)
Socjologia i społeczeństwo
(80)
Historia
(71)
Medycyna i zdrowie
(58)
Językoznawstwo
(43)
Literaturoznawstwo
(35)
Biologia
(28)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(27)
Zarządzanie i marketing
(24)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(22)
Geografia i nauki o Ziemi
(18)
Ochrona środowiska
(18)
Filozofia i etyka
(16)
Nauka i badania
(16)
Kultura i sztuka
(15)
Chemia
(14)
Matematyka
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(12)
Media i komunikacja społeczna
(11)
Inżynieria i technika
(9)
Rozwój osobisty
(8)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(7)
Kultura fizyczna i sport
(7)
Podróże i turystyka
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(4)
Architektura i budownictwo
(3)
Fizyka i astronomia
(3)
Geografia
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Religia i duchowość
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
Transport i logistyka
(1)
2209 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest zapisem relacji ustnych tzw. likwidatorów Czarnobyla i ich rodzin. Przedstawia dramatyczne doświadczenia żołnierzy z republik bałtyckich związane z działaniami podejmowanymi w rejonie katastrofy w latach 1986-1988. Autor przybliża społeczność likwidatorów, warunki bytowe i życie codzienne w czarnobylskiej zonie. Kolejne rozdziały są wiernym odtworzeniem osobistych przeżyć, odczuć i przemyśleń likwidatorów począwszy od wezwania na miejsce tragedii, poprzez pracę w cieniu czarnobylskiego reaktora, aż po zmaganie się z codzienną rzeczywistością ZSRS po powrocie do domu i heroiczną walkę o odzyskanie zdrowia. Przekazy świadków poprzedzone są zarysem historii mobilizacji i udziału łotewskich oraz estońskich obywateli ZSRR w usuwaniu skutków katastrofy jądrowej. Zaprezentowane zostały także poszczególne etapy akcji dekontaminacyjnej na obszarze Ukrainy i Białorusi. „Likwidatorzy Czarnobyla” to pierwsza w Polsce i na świecie publikacja podejmująca temat buntu (lato 1986 roku) uczestników likwidacji skutków katastrofy w Czarnobylu. Czytelnik pozna nigdy wcześniej niepublikowane materiały archiwalne, prasowe oraz fotograficzne, w tym wykonane w czarnobylskiej zonie. Zasadniczym walorem książki jest fakt, że autor dokonał pogłębionej analizy dokumentów i relacji ustnych likwidatorów, umieścił je w szerszym kontekście historycznym, co pozwoliło na zgłębienie rzeczywistości społecznej sowieckiej „Pribałtyki”. prof. dr hab. Jarosław Moklak, Instytut Historii UJ Niezwykła lektura dla zainteresowanych historią XX w. oraz polityką i historią ZSRR. Znajdą w niej coś dla siebie wielbiciele wspomnień. Szczególnie adresowana jest do osób będących pasjonatami katastrofy w Czarnobylu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy do rąk Czytelników poszerzone i zaktualizowane wydanie podręcznika Pedagogika medialna, uwzględniające postęp, jaki w ostatnim czasie dokonał się w teorii i praktyce tej dyscypliny. W podręczniku zrelacjonowano dokonania pedagogiki kognitywistycznej w sferze rozwiązywania problemów wychowawczych oraz w samym procesie kształcenia. Treść podręcznika została uporządkowana według pięciu filarów pedagogiki medialnej: • procesy zmian społecznych wynikające z oddziaływania mediów na człowieka i społeczeństwo; • podstawy teoretyczne i praktyka edukacyjna tworzące współczesny kształt pedagogiki medialnej; • zagrożenia wynikające z kształtowania opinii publicznej i jednostki przez nowe media i opis wynikających z tego skutków zmian kulturowych i społecznych; • kształcenie z wykorzystaniem mediów – ze szczególnym naciskiem na edukację na odległość oraz działania twórcze i współpracę; • metodyka kształcenia, w ramach której kładzie się nacisk na umiejętności wykorzystania nowych mediów przez nauczycieli. Pedagogika medialna zasługuje na miejsce w kanonie literatury pedagogicznej. Z pewnością znajdzie czytelników wśród szerokiej grupy nauczycieli akademickich, studentów kierunków nauczycielskich oraz nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych zainteresowanych nowoczesnymi mediami i metodyką ich wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej. Myślę, że sięgną po nią również rodzice w celu poznania wyzwań jakie stają przed współczesną szkołą i ich dziećmi. Z recenzji prof. dr hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Druga część i uzupełnienie podręcznika Interpretacja danych jakościowych w ciekawy i klarowny sposób pokazuje jak, krok po kroku, przeprowadzić własne badania, a także odpowiada na pytania: - co może stanowić odpowiedni temat badawczy? - w jaki sposób wybrać odpowiednią metodologię? - jak przygotować plan badania i od czego zacząć? - jakie są możliwości wykorzystania programów komputerowych w analizie danych jakościowych? - w jaki sposób ocenić jakość badania? Zakończenie badania to jednak nie koniec. Silverman, bazując na swoim bogatym doświadczeniu radzi, jak napisać raport badawczy, w jakiej formie go przedstawić i opublikować. Daje również praktyczne wskazówki, jak przetrwać obronę pracy doktorskiej. Każdy rozdział kończą bloki z proponowanymi ćwiczeniami i polecaną literaturą przedmiotu. Książka napisana jasnym, przystępnym językiem i zilustrowana wieloma przykładami jest skierowana do studentów studiów licencjackich, magisterskich i doktoranckich.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podstawowy podręcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybliżający najważniejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na świecie. Autorka wyczerpująco omawia zagadnienia poświęcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i możliwości, indywidualizacji w zakresie planowania kształcenia osób niepełnosprawnych oraz konkretnych rozwiązań w tej dziedzinie. Przybliża wiedzę oraz sposoby pracy z osobami mającymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfikę upośledzenia fizycznego, chorób przewlekłych i specjalnej opieki zdrowotnej, kształcenia osób z problemami wzroku i słuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwiązania dotyczące uczenia się osób upośledzonych umysłowo, dzieci z zaburzeniami mówienia i języka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczegółowo prezentuje problemy osób z niepełnosprawnością złożoną, głuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem mózgu. Przedstawia także problemy różnic kulturowych w zakresie kształcenia osób niepełnosprawnych, w tym dwujęzycznych. Jeden z rozdziałów poświęcony jest również rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Znakomity podręcznik wprowadzający w problematykę psychologii starości: całościowo ujmuje tematykę wieku starszego przewidzianą programem studiów na kierunku psychologia, przybliża problemy psychologiczne osób starszych związane z zaburzeniami zdrowia psychicznego i somatycznego, ukazuje potencjalność człowieka w podeszłym wieku - jego ciągłą zdolność do zmagania się z problemami życia codziennego, podręcznik dla studentów psychologii, pedagogiki, medycyny oraz dla profesjonalistów i wolontariuszy wspierających osoby starsze.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka badawcza dotycząca miast jest bardzo ważna i niezwykle aktualna, ponieważ Ziemia stała się planetą miast, a proces urbanizacji jest jednym z najbardziej uderzających przejawów współczesnej cywilizacji. Celem książki jest próba przedstawienia czytelnikom idei i koncepcji inteligentnych miast oraz ich wdrożeń w kontekście łagodzenia problemów związanych z urbanizacją. W podręczniku wyjaśniono, czym jest inteligentne miasto i na jakich koncepcjach się opiera. Pokazano, dlaczego szerzenie idei i koncepcji inteligentnych miast jest koniecznym wyzwaniem XXI wieku. Niezależnie bowiem od tego, gdzie pracujemy i gdzie mieszkamy, wszyscy w mniejszym lub większym stopniu jesteśmy zainteresowani jakością środowiska, harmonijnym rozwojem miast, racjonalnym rozplanowaniem sieci transportowej, redukcją odpadów, niekontrolowaną ekspansją miast na tereny wiejskie, redukcją zanieczyszczeń powietrza w miastach i innymi podobnymi problemami. W obecnych czasach poprzez większy udział publiczny w procesie stanowienia o mieście coraz częściej mamy możliwość wpływania na decyzje, które będą oddziaływały na sposób rozwoju miast w przyszłości, uwzględniający przesłanie, jakie wynika z wdrażania idei inteligentnych miast. Książka może być pewnym elementem łańcucha edukacji proekologicznej w zakresie relacji człowiek - miasto – środowisko. Adresowana jest zarówno do studentów różnych kierunków studiów, którym problematyka ochrony środowiska i zrównoważonego/optymalnego rozwoju miast i naszej planety jest szczególnie bliska, jak i do wykładowców oraz osób pracujących w administracji samorządowej, w instytucjach zajmujących się ochroną środowiska, rozwojem regionalnym, planowaniem i gospodarką przestrzenną, w organizacjach społecznych i innych ośrodkach mających wpływ na zrównoważony rozwój miast i regionów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nowoczesny polski podręcznik psychologii rozwojowej pokazujący ewolucję dyscypliny, stan obecny i perspektywy przyszłych badań. Książka prezentuje: teoretyczne podstawy badań nad rozwojem pozwalające zrozumieć i wyjaśnić zmiany w zachowaniu człowieka w ciągu życia, obecny stan dyscypliny, najnowsze koncepcje, problemy i wyniki badań, a także klasyczne badania i teorie, które wywarły istotny wpływ na kształt współczesnej psychologii rozwoju człowieka, zagadnienia stosowanej psychologii rozwojowej, pokazujące zastosowania wiedzy o rozwoju w wybranych obszarach praktyki społecznej, rozwiązania dydaktyczne niezwykle przydatne w samodzielnej pracy studenta: bloki rozszerzające, podsumowania rozdziałów, słowa kluczowe, zadania kontrolne, słownik pojęć, dodatkowe lektury.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Istnieje niewiele innych wynalazków człowieka, które mogą mieć tak wielki wpływ na nasze życie, jak maszyny, które potrafią myśleć … Maszyna parowa wyzwoliła nasze muskuły; komputery są gotowe do uwolnienia naszych umysłów. Rozwój sztucznej inteligencji (SI) to dla człowieka przygoda tak odważna i ambitna jak żadna inna. I prawdą jest, że myślące maszyny są już teraz nieusuwalną częścią naszego życia. Bez nich Google nie mógłby odpowiedzieć na nasze pytanie w ułamku sekundy. Autonomiczne samochody istniałyby tylko w powieściach science fiction. A nasz smartfon byłby… tylko telefonem. SI kształtuje nasz świat i zmienia jego kształt. Ale dokąd technologie SI zaprowadzą nas w przyszłości? Czy myślące maszyny zniszczą nasze miejsca pracy? Czy rozwój SI zagrozi samej egzystencji ludzi? Toby Walsh zabiera nas w zaskakującą i inspirującą podróż przez historię sztucznej inteligencji i pokazuje, jak już zmieniła nasze społeczeństwo, naszą gospodarkę i nas samych. W swojej książce prezentuje dziesięć fascynujących przepowiedni dotyczących osiągnięć SI w 2050 roku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Kartezjusz uważał, że umysł istnieje niezależnie od mózgu. Dzisiaj, prawie czterysta lat po śmierci francuskiego filozofa, nadal nie do końca rozumiemy, jak z elektrycznych i chemicznych procesów zachodzących w mózgu wyłania się umysł. Niniejsza książka przedstawia zarys odpowiedzi, jakie udało się do tej pory na ten temat uzyskać. Mam głęboką nadzieję, że jej lektura zachęci cię do tego, by dowiedzieć się więcej o tym wspaniałym narządzie umysłu, który znajduje się w twojej głowie. Z tekstu Profesor Gary L. Wenk zebrał w tej książce najbardziej podstawowe, a jednocześnie rzetelne i aktualne informacje na temat ludzkiego mózgu, a następnie przedstawił je w języku i formie przystępnych dla czytelnika niespecjalisty. Poszczególne rozdziały zawierają odpowiedzi na następujące pytania: Jak wyewoluował mózg? Co to są emocje? Co to są halucynacje? Jak się uczymy? W jaki sposób nasza dieta wpływa na nasze myślenie i samopoczucie? Co się dzieje ze starzejącym mózgiem? W jaki sposób mózg tworzy wspomnienia? Dlaczego pacjenci z chorobą Alzheimera mają takie kłopoty z pamięcią? Jak leczy się utratę pamięci? Jak leczy się depresję? Dlaczego tak źle śpimy, kiedy mamy depresję? Dlaczego osoby chore na schizofrenię słyszą głosy? Dlaczego jestem uzależniony od kawy? W jaki sposób flora jelitowa wspomaga mózg? Czy przyprawy są dobre dla mózgu? Jak z wiekiem zmienia się sen? Czy istnieją cudowne leki na starzenie się mózgu? Czy mózgi kobiet i mężczyzn różnią się od siebie?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
In 2010 the EU launched a flagship policy initiative “Innovation Union” aimed at increasing the innovation rate and translating it into smart, sustainable and inclusive growth. Strengthening the knowledge base is one of its six pillars. This research, part of the “I3U – Investigating the Impact of the Innovation Union” project funded by the European Union’s Horizon 2020 programme, covers the impact of selected areas of the Innovation Union initiative on innovation in Europe. The questions that the book attempts to answer are the following: What are the effects of these diverse policy initiatives implemented at the EU level? To what extent have they been implemented after seven years since the Innovation Union launch? What are the policy implications and lessons learned? The research findings are discussed in detail in eight chapters. These are based on a variety of unique data collected during desk and field research, including surveys and interviews, which refl ect the opinions of all innovation system actors and stakeholders affected by these policy instruments.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Pustynia – jej wielkość, piękno, bezkres – to coś, co mnie pociąga. Pustynia jest niesamowita. Działa na wszystkie zmysły, powoduje gorączkę za dnia i zimne dreszcze nocą. Jest niebezpieczna, nie do życia – jest ogromnym wyzwaniem, które kusi, które trzeba podjąć, aby się o tym przekonać. Andrzej Gondek, Daniel Lewczuk i Marek Wikiera jako pierwsi Polacy ukończyli cykl 4 Deserts Grand Slam. Nie tylko przebiegli 1000 km przez pustynie, zamykając symboliczną pętlę wokół Ziemi. Kończąc jeden z najtrudniejszych wieloetapowych, ekstre­malnych ultrabiegów świata, weszli do elitarnego grona Grand Slam – wielkoszlemowego, czyli znaleźli się w międzynarodowej grupie 47 biegaczy, którzy skompletowali medale uczestnictwa w czte­rech biegach w jeden rok – Sahara Race, Gobi March, Atacama Crossing i The Last Desert. 4 Deserts uznawany jest za jeden z najtrudniejszych biegów świata. Rozgrywa się w skrajnie trudnych warunkach. Sahara Race to pierwszy etap 4 Deserts, bieg po najgorętszej pustyni na świecie, z dobową amplitudą wynoszącą 50°C. Przy gruncie za dnia temperatura może sięgać nawet 75°C. Z kolei trasa Gobi March wiedzie przez Gobi, drugą co do wiel­kości pustynię świata, chłodną i wietrzną. Często rejestrowane są na niej przymrozki, a od strony Syberii nadciągają na nią opady śniegu. Trzecim wyzwaniem jest Atacama Crossing, ultrabieg po najbardziej suchej pustyni na świecie. Ostatni etap to The Last Desert – Antarktyda, najzimniejsza część Ziemi, gdzie temperatura spada do −50°C. Tutaj liczy się wszystko, co prowadzi na start, i wszystko, co może wyeliminować podczas rywaliza­cji – przygotowanie biegowe, siłowe, wytrzymałościowe, kondycyjne, mentalne zawodnika, a także ekwipunek, odpowiednia żywność i suplementy. Aby spełnić te warunki, zawodnicy muszą przeor­ganizować swoje życie osobiste i zawodowe. To książka, w której znajdziemy nie tylko relację z biegu przez cztery pustynie. To książka o walce z bólem fizycznym i psychicznym, o pokonywaniu własnych słabości i niezwykle silnej determinacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Jak pisać i redagować to drugie wydanie tego tytułu, zaktualizowane i poszerzone o nowe przykłady treści wzorów użytkowych. Poradnik składa się z dwóch części. Pierwsza z nich pt. Poradnik redaktora. Zasady opracowania edytorsko-typograficznego tekstów w języku polskim to kompendium wiedzy z zakresu edytorstwa i typografii. Jak piszą autorzy w jej wstępie: Warunkiem tworzenia poprawnych publikacji jest wszakże nabycie stosownej wiedzy z zakresu edytorstwa i typografii, która to wiedza była do niedawna domeną środowisk profesjonalnie związanych z branżą wydawniczo-poligraficzną – redaktorów merytorycznych i technicznych, korektorów, łamaczy tekstu, grafików itd. Wiedzę tę przybliża niniejsze opracowanie, które stanowi swego rodzaju kodyfikację norm wydawniczych w zakresie opracowania redakcyjnego tekstu. Druga część pt. Wzory tekstów użytkowych zawiera opisy struktury i przykłady realizacji 55 gatunków tekstów użytkowych występujących we współczesnej polszczyźnie publicznej. W drugim wydaniu autorzy rozszerzyli dobór przykładów w różnych gatunkach tekstów o te treści, które w ostatnich latach zaczęły pojawiać się częściej. Są więc nawiązania do korespondencji przez internet i w mediach społecznościowych, do prezentacji w formie slajdów; podane są nowe wzory np. listu motywacyjnego, scenariusza przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej czy budowy treści komunikatu poczty głosowej w telefonie komórkowym. Niektóre wzory tekstów użytkowych zostały wzbogacone o przykładowe treści szczególnie przydatne i wykorzystywane w ostatnim czasie. Dotyczy to m.in. postu w mediach społecznościowych, wątku na forum czy opinii pisanych przez kupujących produkt w sklepie internetowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Biomedyczne podstawy kształcenia i wychowania Znakomity podręcznik niezbędny do nauki, pracy dydaktycznej i w codziennym życiu prezentuje: rozwój biologiczny, zdrowie i potrzeby ucznia/wychowanka w różnych okresach życia; ochrona i promocja zdrowia nauczyciela/wychowawcy; zdrowotne aspekty środowiska szkoły i organizacji procesu kształcenia; zagadnienia dotyczące ludzi dorosłych oraz starzenia się i starości. Podręcznik przeznaczony dla: studentów nauk pedagogicznych w ramach przedmiotu Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania oraz innych studiów przygotowujących do zawodu nauczyciela; słuchaczy kolegiów nauczycielskich; nauczycieli i innych osób zajmujących się wychowaniem i kształceniem; rodziców.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: • Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. • Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. • Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. • Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. • Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Po 10 latach od ukazania się podręcznika „Edukacja zdrowotna” Barbary Woynarowskiej, oddajemy w Państwa ręce nową publikację – tym razem przygotowaną przez zespół specjalistów pracujących pod kierunkiem Autorki pierwszego wydania. „Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka” to kompendium wiedzy dotyczące kształtowania kompetencji umożliwiających ludziom dbanie o zdrowie własne i społeczności, w której żyją. W pierwszej części podręcznika omówiono teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej, nakreślono jej etyczne aspekty, opisano role i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną oraz przedstawiono metodykę jej prowadzenia. Druga – praktyczna część – dotyczy wybranych obszarów tematycznych w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży. W tej sekcji, wzbogaconej o gotowe scenariusze zajęć, poruszono zagadnienia związane z edukacją w zakresie: -dbałości o ciało -zdrowia psychicznego - żywienia - aktywności fizycznej - bezpieczeństwa - zdrowia seksualnego - zapobiegania zachowaniom ryzykownym - bycia aktywnym pacjentem. Osobne rozdziały poświęcono edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi oraz niepełnosprawnością intelektualną. Barbara Woynarowska, prof. dr. hab. med., lekarz pediatra, specjalista medycyny szkolnej. Profesor w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii, Wydziale Pedagogicznym UW. Współtwórczyni polskiej koncepcji szkoły promującej zdrowie, kierownik międzynarodowych badań HBSC w Polsce (1990-2004), członek Komitetu Zdrowia Publicznego PAN (od 1999), współautorka edukacji zdrowotnej w podstawie programowej kształcenia ogólnego (2008). Autorka/wspólautorka ponad 600 publikacji z zakresu medycyny szkolnej, auksologii, medycyny sportowej, edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Historia robotyki i sztucznej inteligencji jest pod wieloma względami także historią prób opanowania takich technologii przez ludzkość. Od czasu powstania praskiego Golema toczą się dyskusje na temat tego, jaki stopień niezależności powinny mieć takie jednostki i jak się upewnić, że nie zwrócą się przeciwko nam, jej wynalazcom. Liczne najnowsze postępy we wszystkich aspektach badań, rozwoju i wdrażania inteligentnych systemów są dobrze nagłośnione, ale kwestie bezpieczeństwa i ochrony związane ze sztuczną inteligencją są rzadko poruszane. Książka Sztuczna inteligencja. Bezpieczeństwo i zabezpieczenia, której redaktorem jest Roman V. Yampolskiy, skupia się na tym fundamentalnym problemie. Publikacja składa się z rozdziałów autorstwa czołowych badaczy zajmujących się bezpieczeństwem sztucznej inteligencji, dotyczących różnych aspektów problemu sterowania sztuczną inteligencją w odniesieniu do rozwoju bezpiecznej sztucznej inteligencji. Książka jest pierwszym wydanym tomem poświęconym wyzwaniom związanym z konstruowaniem bezpiecznej i zaawansowanej inteligencji maszynowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka stanowi zapis wspomnień Ludwiki Zachariasiewicz, kobiety, która podczas wojny była damą do towarzystwa dla Niemców, a później Rosjan. Jej świadectwo dotyczące zarówno walki podziemnej podczas II wojny, jak i czasów tuż po jej zakończeniu, ukazuje niejednoznaczne postawy oraz trudności w odnalezieniu się w nowej Polsce. Wyjątkowa bezpośredniość i szczerość relacji pozwala na odkrycie przed czytelnikami takich aspektów mechanizmów wojennych i totalitarnych, o których mówi się rzadko lub nie wspomina się o nich wcale. Dziś nie sposób oceniać takich decyzji, jak polecanie przez dowódców AK młodziutkim dziewczynom, by pełniły dwuznaczne role przy wrogu w sytuacjach, w których to poradzić sobie mogły tylko dzięki sprytowi i kokieterii, ale nie wiadomo jakim kosztem. Wspomnienie Ludwiki Zachariasiewicz pomaga uzmysłowić, że „nie święci garnki lepią”, a aktorami doniosłych historycznych wydarzeń bywają zwykli ludzie. Jest w tej opowieści wiele momentów, w których autorka jawi się jako bohaterka. Jeśli byśmy w jednym z tych momentów przerwali narrację, trafiłaby do panteonu chwały, pozostając na zawsze heroiną. Są jednak też takie fragmenty, które odsłaniają jej ludzkie słabości i wówczas z bohaterki staje się negatywną postacią lub przynajmniej nie-niezłomną. A potem znów bywa bohaterką.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Podręcznik stanowi próbę ukazania współczesnego stanu wiedzy na temat biologicznego podłoża różnorodnych form zachowania oraz psychicznych doznań zwierząt i człowieka w normie i patologii. Omówiono w nim, miedzy innymi, podstawowe właściwości neuronów i sieci neuronowych, funkcje komórek glejowych, interakcje układów nerwowego i odpornościowego, rozwój i starzenie się układu nerwowego, a także neurobiologiczne mechanizmy zachowań ruchowych, emocji, bólu i stresu, percepcji, pamięci, uczenia się i mowy. Obecnie, trzecie wydanie zostało uaktualnione na podstawie najnowszych osiągnięć naukowych oraz znacznie poszerzone. Dodano trzy nowe rozdziały: na temat różnic płciowych, procesów starzenia się i neuroplastyczności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Najlepszy podręcznik wprowadzający w problematykę współczesnej psychologii! Prezentuje wiedzę z całego zakresu psychologii – od biologicznych podstaw zachowania przez analizę motywacji i inteligencji po zagadnienia psychologii społecznej. Jest znany na całym świecie – przetłumaczony na 10 języków, w tym chiński, japoński, rosyjski, hiszpański, niemiecki. Bogato ilustrowany, w ciekawej szacie edytorskiej, udoskonalony i unowocześniony pozostaje wzorem podręcznika akademickiego: wszechstronnego, ciekawego i przystępnego. Nowe, zmienione wydanie książki powstało we współpracy Philipa G. Zimbardo z młodszym kolegą Richardem J. Gerrigiem. Niezwykle szybki rozwój badań i teorii w ramach dziedziny skłonił autorów do wprowadzenia w nowym wydaniu, wielu zmian i uzupełnień. Omówione zostały najnowsze badania dotyczące uprzedzeń, kodowania i wydobywania informacji z pamięci, powiązań między inteligencją emocjonalną a dobrym samopoczuciem, percepcji zdarzeń emocjonalnych, odrzucenia i przemocy oraz zespołu stresu pourazowego. Autorzy dodali także nowe treści na temat perspektywy kognitywnej i behawioralnej w nauce o układzie nerwowym: Projektu Ludzkiego Genomu, zaburzeń w uczeniu się, teorii inteligencji i możliwości ich zastosowania w klasie szkolnej, przywiązania, psychologicznych zaburzeń w dzieciństwie, w tym zespołu nadpobudliwości psychoruchowej i autyzmu oraz uprzedzeń. Znacząco rozszerzona została także część związana z psychologią społeczną. Obejmuje ona takie zjawiska jak: różnice kulturowe, altruizm i zachowania prospołeczne, agresja, psychologia konfliktu oraz problematyka wojen i pokoju. Czytelnik nabywa wiedzę nie tylko o charakterystyce psychologicznej ludzi, lecz także o ich funkcjonowaniu społecznym. Publikacja nowego wydania uznanego podręcznika ułatwia zapoznanie się z najnowszymi trendami współczesnej psychologii oraz stanowi nowoczesne narzędzie w procesie dydaktycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The book offers the comprehensive picture of the academic entrepreneurship phenomenon in the Visegrad countries perspective and it is an insightful read for university managers responsible for the development of the academic entrepreneurship. It is also an interesting body of empirical knowledge for the academic entrepreneurship stakeholders, such as local business, organizations supporting entrepreneurship, and local government institutions. This book draws on the results of international survey conducted among students and academics representing universities from the Visegrad Group countries. The survey was an important part of the project “Cross-border Bees in V4 Countries - Building of Educational Entrepreneurship Start-ups in V4 Group” granted by the International Visegrad Fund for 2016-2017 (project no. 11610602). University of Bielsko-Biala (project coordinator) collaborated with the Technical University in Ostrava from the Czech Republic, the Alexander Dubček University from Slovakia, and the Szent István University from Hungary. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej