Guzowska Małgorzata (ekonomia)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Nowy Sącz
(1)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(1)
Wypożyczalnia Limanowa
(1)
Wypożyczalnia Zakopane
(1)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2470)
Kozioł Paweł
(2014)
Kochanowski Jan
(981)
Konopnicka Maria
(801)
Kotwica Wojciech
(782)
Guzowska Małgorzata (ekonomia)
(-)
Kowalska Dorota
(664)
Krasicki Ignacy
(498)
Leśmian Bolesław
(490)
Boy-Żeleński Tadeusz
(466)
Słowacki Juliusz
(455)
Mickiewicz Adam
(443)
Krzyżanowski Julian (1892-1976)
(415)
Baczyński Krzysztof Kamil
(402)
Kraszewski Józef Ignacy
(377)
Orzeszkowa Eliza
(361)
Prus Bolesław
(339)
Jachowicz Stanisław
(318)
Sienkiewicz Henryk
(314)
Czechowicz Józef
(311)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Sienkiewicz Henryk (1846-1916)
(287)
Faliszewska Jolanta
(281)
Cyrański Czesław
(266)
Rolando Bianka
(262)
Suchodolski Bogdan (1903-1992)
(262)
Trzeciak Weronika
(262)
Żeromski Stefan (1864-1925)
(259)
Mickiewicz Adam (1798-1855)
(257)
Wallace Edgar
(257)
Żeleński Tadeusz (1874-1941)
(241)
Ziajkiewicz Artur
(239)
Prus Bolesław (1847-1912)
(234)
Słowacki Juliusz (1809-1849)
(233)
Żeromski Stefan
(233)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(228)
Baudelaire Charles
(223)
Korzeniewski Wiktor
(219)
Doyle Arthur Conan
(216)
Biel Mirella
(209)
Liebert Jerzy
(209)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(209)
Markiewicz Henryk (1922-2013)
(207)
Kraszewski Józef Ignacy (1812-1887)
(203)
May Karol
(203)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Iwaszkiewicz Jarosław (1894-1980)
(197)
Bogucka Masza
(196)
Lange Antoni
(184)
Miciński Tadeusz
(177)
Asnyk Adam
(176)
Masiak Wojciech
(173)
Filipowicz Leszek
(171)
Historia
(170)
Curant Catrina
(167)
Conrad Joseph
(165)
Oppenheim E. Phillips
(165)
Popławska Anna
(164)
Dąbrowska Maria (1889-1965)
(160)
Praca zbiorowa
(159)
Morsztyn Jan Andrzej
(154)
Kasprowicz Jan
(153)
M. Annah Viki
(152)
Derengowska Joanna
(151)
Domańska Joanna
(151)
Andersen Hans Christian
(150)
Cartland Barbara
(149)
Słownik
(149)
Nauczanie
(148)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(146)
Brand Max
(143)
Shakespeare William
(142)
Kochanowski Jan (1530-1584)
(139)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(138)
Lech Justyna
(138)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(137)
Будна Наталія
(137)
Rawinis Marian Piotr
(135)
Syrokomla Władysław
(132)
Balzac Honoré de
(130)
Dickens Charles
(130)
Sobczak Tomasz
(130)
Misiorowska Ewa
(129)
Norwid Cyprian Kamil
(127)
Czechow Anton
(124)
Wyspiański Stanisław
(124)
Grimm Wilhelm
(122)
Kornhauser Julian
(122)
London Jack
(122)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(122)
Ignaczak Tomasz
(121)
Pigoń Stanisław (1885-1968)
(121)
Zapolska Gabriela
(121)
Miłosz Czesław (1911-2004)
(119)
Orzeszkowa Eliza (1841-1910)
(118)
Pasewicz Edward
(118)
Plewako-Szczerbiński Krzysztof
(118)
SheWolf
(118)
Verne Jules
(118)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Odbiorca
Pracodawcy
(1)
Temat
Zarządzanie
(2)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Kadry
(1)
Kapitalizm
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kontrakt psychologiczny
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Nauczanie
(1)
Pokolenie Y
(1)
Uczelnie ekonomiczne
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Gatunek
Esej
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(2)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
"(…) sądzę, że powinniśmy zrównać dotychczasowy model z ziemią i zażądać całkowicie nowego sposobu myślenia o menedżmencie, biznesie i rynkach. Jeśli chcemy, by decydenci stali się bardziej odpowiedzialni, musimy przestać uczyć studentów, że bohaterscy liderzy transformacyjni są odpowiedzią na każdy problem. Albo że celem uczenia się prawa podatkowego jest unikanie ich płacenia, a koszty środowiskowe są zewnętrzne względem łańcucha dostaw. Lub też, że celem marketingu jest tworzenie nowych pragnień i potrzeb, i tak dalej. (…) Jak mógłby wyglądać odmienny program badań i nauczania? (…) Moją odpowiedzią jest propozycja „szkoły organizowania” jako naukowej dyscypliny i praktyki politycznej, której celem byłoby odkrywanie innego świata, a nie jedynie powielania tego, który już mamy."
Z przedmowy "Książka Martina Parkera nie jest lekturą łatwą dla kogoś, kto studiował zarządzanie lub pracuje w nowoczesnych korporacjach. Jest bezczelna, prowokacyjna. Lekceważy autorytety. Prowokuje do dyskusji. Dla wielu odbiorców będzie też reprezentowała trudny dla nich do zaakceptowania światopogląd. W Polsce panuje pewien sentyment dla tradycji neoliberalnej, podkreślającej znaczenie pracy, sukcesu, dobrobytu. Książka Martina Parkera spogląda na druga stronę medalu: na wykluczenie, segregację, koszty ekologiczne, rywalizację, czyli „białe plamy” (a raczej „czarne dziury”) współczesnej gospodarki. Krytyka (…) skierowana jest (…) raczej ku roli jaką zarządzanie odgrywa we współczesnej kulturze, oraz ideologii, która nazbyt często – zdaniem Autora – jest przypisywana zarządzaniu. Parker nie jest przeciwnikiem szkół biznesowych w ogóle (proponuje je zamienić w studia poświęcone organizacji i organizowaniu) ale właśnie ideologii sukcesu, rywalizacji, zwycięstwa za każdą cenę, bogactwa, indywidualizmu jaka w nich często panuje. (…) Dla uważnego czytelnika książka ta będzie ciekawą lekturą, może pozwolić mu skonfrontować wiedzę i doświadczenie z pytaniami Autora, może pomóc w odkrywaniu właśnie tych wszystkich niewygodnych obszarów i problemów, które klasyczna edukacja menedżerska pomija." dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Akademia Leona Koźmińskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48564 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Roszczeniowi, leniwi, niecierpliwi i nielojalni - milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Stopniowo przejmują jednak rynek pracy i już niedługo stanowić będą najliczniejszą grupę pracowników na świecie. Już niebawem szefowie staną więc przed wyborem: dogadać się z milenialsami albo co kilka miesięcy otwierać nowe rekrutacje w oczekiwaniu na pokolenie myślące podobnie do nich, które może nigdy nie nadejść. Zarządzanie milenialsami to drugie wydanie klasycznej pozycji Espinozy i Ukleji. Korzystając z literatury, kontaktów z firmami oraz własnych, poszerzonych badań autorzy pokazują, że problem może nie tkwić w milenialsach, lecz w menedżerach i tym, w jaki sposób podchodzą do pracowników. Roszczeniowi? Cóż, tylko wtedy, kiedy odpowiednie wynagrodzenie potraktujemy jako niezwykły przywilej. Leniwi? Jeśli tylko uwierzą w znaczenie tego, co robią, będą w stanie pracować dniami i nocami - ale niech nikt nie oczekuje od nich, że będą zadowoleni z siedzenia w biurze przez osiem godzin. Nieposłuszni? Szef to ktoś, komu wyjątkowy szacunek należy się z powodu jego stanowiska, a polecenie, jeśli nie ma sensu, nie stanowi wartości samo w sobie. Główny trzon książki stanowi przewodnik po wartościach szczególnie ważnych dla milenialsów, a które często stają się punktami zapalnymi konfliktów w firmie: chęć elastycznego łączenia pracy z życiem osobistym, potrzeba wyrażania siebie i kreatywności, samodzielność oraz dążenie do budowania relacji. Na podstawie odpowiednio dobranych przykładów autorzy pokazują, w jaki sposób załagodzić spór i wykorzystać każdą z tych cech do skutecznego zmotywowania milenialsów do pracy. Ich zdaniem to nie tylko możliwość, ale przede wszystkim konieczność: menedżerowie, którzy zdecydują się okopać na swoich pozycjach i zrezygnować z porozumienia, narażą swoje firmy na ogromne straty.
Espinoza i Ukleja opisują zupełnie inne pokolenie niż to, które znamy z branżowych czasopism i medialnych debat. Milenialsi, z którymi rozmawiali, to ludzie zdeterminowani i chętni do pracy, którzy - być może jako pierwsze pokolenie od długiego czasu - głośno mówią o tym, czego chcą i co im się należy. W rzeczywistości bowiem ich pragnienia i cele jako pracowników nie różnią się zbytnio od tych, którymi kierowali się ich starsi koledzy i koleżanki. "Każdy pracownik - piszą autorzy - chce tego, czego milenialsi: spełnienia, uznania, doceniania i wynagrodzenia".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Sącz
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73658 (1 egz.)
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33051 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20170 (1 egz.)
Wypożyczalnia Mszana Dolna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2494/Cz (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej