Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Poradniki i przewodniki
(2)
Proza
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(3)
wypożyczone
(1)
Placówka
Czytelnia Gorlice
(2)
Wypożyczalnia Nowy Targ
(1)
Czytelnia Nowy Targ
(1)
Wypożyczalnia Zakopane
(3)
Autor
Hadwin Julie
(2)
Howlin Patricia (1946- )
(2)
Karwala Magdalena
(2)
Ziembicka Bogna
(2)
Baron-Cohen Simon
(1)
Baron-Cohen Simon (1958- )
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kuć Łukasz (tłumacz)
(1)
Reinwarth Alexandra (1973- )
(1)
Smarduch Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Dorośli
(3)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Dziecko autystyczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Uczucia
(2)
Autyzm
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Leczenie
(1)
Nauczanie
(1)
Obyczaje i zwyczaje
(1)
Podhale
(1)
Regionalia
(1)
Samorealizacja
(1)
Styl życia
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zespół dworski
(1)
Łopuszna (woj. małopolskie)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
Gatunek
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Powieść obyczajowa
(2)
Saga rodzinna
(2)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Teoria umysłu (proces czytania w umyśle) to intuicyjna zdolność do rozumienia własnych i cudzych stanów umysłowych. Dzięki tej umiejętności możemy odczytywać intencje innych ludzi w oparciu o akty ich zachowania lub wypowiedzi. Możemy nie tylko wyrazić proste pragnienia, oczekiwania, sądy i przekonania, ale także skomplikowane zależności pomiędzy stanami mentalnymi różnych osób, np. „ja wiem, że ty wiesz, że ja wiem”. Zdolność do czytania w umyśle jest konieczna, by rozumieć ironię czy humor, metaforę, sarkazm lub kłamstwo – a więc to, co wykracza poza podstawowe znaczenie słów. U prawidłowo rozwijających się dzieci ta umiejętność kształtuje się spontanicznie w trakcie licznych epizodów wzajemnego zaangażowania i kontaktów społecznych, a jej rozwój nie wymaga specjalnej stymulacji. Jednakże dzieci, które nie nabyły jej w sposób naturalny, wymagają zastosowania specjalnych, sformalizowanych metod wspomagania rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany w niniejszej książce program stanowi rozbudowaną i kompleksową propozycję oddziaływań osadzonych w perspektywie rozwojowej. Zaproponowane poziomy rozwojowe w nauczaniu teorii umysłu uwzględniają trzy poziomy procesów poznawczych: percepcję (co ludzie mogą zobaczyć), wiedzę (co ludzie wiedzą) oraz przekonania (co ludzie myślą) o rzeczach, które są prawdziwe lub fałszywe. Program podzielony został na sześć poziomów: POZIOM 1: PROSTE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY - Rozumienie, że dziecko i nauczyciel mogą widzieć różne rzeczy. POZIOM 2: ZŁOŻONE PRZYJMOWANIE PERSPEKTYWY - Rozumienie, że dziecko i nauczyciel patrzą na coś z innej perspektywy. POZIOM 3: ROZUMIENIE ZASADY „WIDZIEĆ ZNACZY WIEDZIEĆ” - Rozumienie, że ludzie wiedzą tylko o rzeczach (stanach), których doświadczyli bezpośrednio lub pośrednio. POZIOM 4: ROZUMIENIE PRAWDZIWYCH PRZEKONAŃ - Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są prawdziwe oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami. POZIOM 5: ROZUMIENIE FAŁSZYWYCH PRZEKONAŃ - Rozumienie, że ludzie mogą mieć przekonania, które są fałszywe, oraz że ich zachowanie jest związane z tymi przekonaniami. POZIOM 6: ROZUMIENIE PRZEKONAŃ DRUGIEGO RZĘDU - Rozumienie, że jedna osoba może myśleć o tym, co myśli druga osoba, oraz wykorzystywanie tego do przewidywania zachowania. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Gorlice
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Cz./376 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Nowy Targ
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 46552, 46822 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Różany. 1 / Bogna Ziembicka. - Kraków : Wydawnictwo Jak, 2017. - 601, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Porywająca saga, od której trudno się oderwać. Nowe, uzupełnione, kompletne wydanie. Przedwojenny i współczesny Kraków, brytyjska Tanganika, Prusy Wschodnie, Hitlerowskie Niemcy, Rosja sowiecka, a przede wszystkim podkrakowski majątek Różany i na ich tle historia trzech niezwykłych kobiet. Książka zawiera tomy: "Droga do Różan" i "Wiosna w Różanach".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20141 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Różany. 2 / Bogna Ziembicka. - Kraków : Wydawnictwo Jak, 2017. - 661, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Forma i typ
Odbiorca
Przynależność kulturowa
Porywająca saga, od której trudno się oderwać. Nowe, uzupełnione, kompletne wydanie. Przedwojenny i współczesny Kraków, brytyjska Tanganika, Prusy Wschodnie, Hitlerowskie Niemcy, Rosja sowiecka, a przede wszystkim podkrakowski majątek Różany i na ich tle historia trzech niezwykłych kobiet. Książka zawiera tomy: "Tylko dzięki miłości", "Bądź przy mnie", "Na zawsze Różany".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20142 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część pierwsza , Diagnoza psychologicznych możliwości osób ze stanami ze spektrum autyzmu, poświęcona jest różnorodnym aspektom procesu diagnozy. Niepokojące zachowania dziecka i obserwowane przez rodziców trudności rozwojowe skłaniają ich do poszukiwania specjalistycznej pomocy. Cześć druga zatytułowana Wspomaganie osób ze stanami ze spektrum autyzmu prezentuje rozważania bazujące na podejściu podmiotowym, tak bliskiemu Profesor Hannie Olechnowicz, a obserwowalne zachowania stanowią tylko zewnętrzne manifestacje procesów zachodzących głęboko pod powierzchnią. Proces diagnozy prowadzić powinien do opisania i zrozumienia istoty oraz mechanizmów zachodzących u podłoża obserwowalnych zaburzonych form zachowania, a proces terapii do kompensowania deficytów i rozwijania alternatywnych form realizacji. Część trzecia zatytułowana Środowisko rodzinne wobec osób ze stanami ze spektrum autyzmu proponuje spojrzenie na fenomenologiczne doświadczenie autyzmu z perspektywy uczestników mikrosystemowych relacji czyli z perspektywy rodziców i rodzeństwa. Rodzice dzieci autystycznych odczuwają większy stres w porównaniu z rodzicami dzieci z innymi chorobami i rodzicami dzieci rozwijających się prawidłowo, co prowadzi do wypalenia się sił. Czwarta część monografii zatytułowana Przygotowanie do podjęcia zadań codzienności poświęcona jest przyszłościowej perspektywie życia osób z autyzmem i przygotowaniu ich do dorosłego życia w jak najmniej restrykcyjnym otoczeniu. Monografia zawiera artykuły dotyczące zespołu Aspergera: - Czy to zespół Aspergera? diagnoza dziecka przedszkolnego z perspektywy nauczyciela przedstawia narzędzie, które może być przydatne do badań przesiewowych dzieci w wieku przedszkolnym pod kątem występowania zaburzeń ze spektrum autyzmu lub wstępnej diagnozy trudności rozwojowych - Stymulacja rozwoju zdolności i zainteresowań u ucznia z zespołem Aspergera prezentuje szczególne uzdolnienia występujące u dzieci z zespołem Aspergera, ujawniane obok lub niezależnie od różnie nasilonych trudności w zakresie m.in. interakcji społecznych i procesów percepcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Zakopane
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20281 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Deadline : przeżyj ten rok, jakby miał być twoim ostatnim / Alexandra Reinwarth ; tłumaczenie Łukasz Kuć. - Wydanie I. - Kraków : Otwarte : Wydawnictwo JAK, 2021. - 301, [3] strony : fotografia, ilustracja, wykres ; 21 cm.
Jak przeżyć najbardziej zajebisty rok w życiu? To proste. Wyznacz datę swojej śmierci: za rok. Brzmi kontrowersyjnie? Zaufaj Alexandrze Reinwarth, autorce bestsellerowej książki „Pieprzyć to!”. Czeka cię nowe wyzwanie – jeśli je podejmiesz, całkowicie zmienisz swoje nastawienie do życia. Jak tego dokonać? Żyj tak, jakby to był ostatni rok twojego życia! Rób wszystko, na co do tej pory nie starczyło ci czasu ani odwagi. Dbaj o relacje z bliskimi. Spełniaj swoje marzenia. Wybaczaj. Mów otwarcie o swoich uczuciach. Autorka poprowadzi cię przez twój „ostatni rok”, a ty poczujesz wielką ulgę, satysfakcję i dumę, budząc się… dzień po swojej śmierci. Masz tylko dwa życia. Drugie zaczyna się w chwili, gdy odkrywasz, że masz tylko jedno.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Nowy Targ
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48930 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej