144496
Książka
W koszyku
Dzieci nieakceptowane w klasie szkolnej / Dorota Ekiert-Grabowska. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1982. - 215, [1] strona, [1] karta tablic : wykresy ; 20 cm.
Prezentowany w niniejszej książce materiał jest oparty na badaniach empirycznych. W badaniach selekcyjno-diagnostycznych usiłowałam ustalić zasięg zjawiska nieakceptacji dzieci w klasie szkolnej oraz wykryć różnorodne uwarunkowania izolacji i odrzucenia, następnie poprzez działania pedagogiczne zmienić status osób izolowanych i odrzucanych, w badaniach kontrolnych - określić sropień osiągnięcia zamierzonych efektów. Badania miały więc charakter innowacyjny. Skoncentrowałam się na badaniu społecznych przyczyn długotrwałej nieakceptacji niektórych dzieci w zespołach klasowych oraz na funkcjonowaniu społecznym tych dzieci, po to, by podjąć działania wychowawcze umozliwiające jednostkom satysfakcjonujące uczestnictwo w grupie. Izolację i odrzucenie traktowałam przy tym zawsze na tle grupy klasowej, do której należała dana jednostka. Dzieci izolowane i odrzucane porównywałam z akceptowanymi, gdyż jednostki te, odgrywając w zespole rolę modeli, mają największy wpływ na strukturę zadań realizowanych w grupie, mogą mieć także pewien wpływ na zmiany w strukturze socjometrycznej. Zmierzałam do zaproponowania i wypróbowania technik wychowawczych prowadzących do zmian w podstawach interpersonalnych uczniów, a w konsekwencji - do poprawienia funkcjonowania społecznego tych uczniów. [fragment wprowadzenia]
Status dostępności:
Wypożyczalnia Limanowa
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17701 (1 egz.)
Wypożyczalnia Zakopane
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16883 (1 egz.)
Remont biblioteki
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej